Oyun İncelemeleri

World War 2 Combat: Iwo Jima

Iwo Jima Muharebesi… Amerika’nın saçma sapan idealleri nedeniyle yaşanan,
oldukça kanlı ve bir o kadar da acımazsıca savaşlardan sadece biri. Biraz sonra
incelemesini okuyacağınız oyun ise İkinci Dünya Savaşı sırasında gerçekleşen bu
muharebeyi konu alan World War II Combat Iwo Jima. Bakalım Direct Action nasıl
bir iş çıkarmış? Kavurucu sıcaklar nedeniyle şekilden şekle girdiğimiz şu
günlerde derdimize derman olacak türden bir oyun mu olmuş Iwo Jima, yoksa bir
hayal kırıklığı mı?

Elastik askerler

Elimize aldığımız Sniper, arkamızda ise üç asker ile başladığımız oyun, Iwo Jima
adasının; birkaç ağaç, birkaç taş ve üç-dört adet düşman sığınağından oluşan söz
de ormanlarında başlıyor. Arkamıza aldığımız üç asker dediğime bakmayın sakın,
on dakika içinde Allahın rahmetine kavuşmuş oluyorlar (buradan saygı ile
anıyorum onları tekrar!). Tabii bu da onların üstün yapay zekasını gösteren bir
etmen olarak çıkıyor karşımıza.

Yapay zeka demişken düşman yapay zekasından da bahsetmek istiyorum sizlere; oyun
boyunca ikişerli-üçerli gruplar halinde üstümüze akın ediyorlar kendileri ve
oldukça dengesizler! Kimi zaman bir kurşunla yere seriliyorlarken kimi zaman da
ölmek bilmiyorlar. Eğer yapım izin verirde (Mouse duyarlılığı pek bir sorunlu)
bacaklarından vurabilirseniz, aldıkları hasar nedeniyle topallamaya
başladıklarını göreceksiniz. Fakat daha fazla umutlanmayın; çünkü başka bir
numaraları yok.

Yapımda kullanılan ve fizik kurallarının dışına çıkan bez bebek sistem ile sık
sık saçmalayan grafikler birleşince; bir patlama esnasında havaya uçan, elleri
ayakları beş-altı metre uzayan karakterler görmemiz mümkün oluyor. Sizi ilk
başta oldukça sinir eden bu olay bir müddet sonra kahkahalar atmanıza ve oyuna
çok değişik bir açıdan bakmanıza neden oluyor. Kim bilir, Direct Action’ın
amacıda buydu belki ?!

Çıldırtan checkpoint sistemi

Verilen görevler doğrultusunda ilerliyoruz oyunda ve bölüm başına ortalama dört
görev düşüyor ancak bu görevleri şak diye yerine getirmemiz pek mümkün değil.
Neden diye soracaksınız eminim. Hemen şöyle, uzunca açıklayayım; WW II Combat
Iwo Jima ilk olarak Xbox platformuna çıkmış, ardından yapımcıların çeşitli
amaçları doğrultusunda bilgisayarlara aktarılmış bir First Person Shooter oyunu.
Tabii konsollardan bilgisayarlara aktarım işinin adam akıllı yapıldığı pek az
oyun var etrafımızda ve ne yazık ki Iwo Jima da bu aktarım olayında çuvallamış.

WW II Combat Iwo Jima’ya başladıktan kısa bir süre sonra konsollara has olan
Checkpoint sisteminin olduğu gibi oyuna aktarıldığını görüyoruz. PC
oyuncularının pek hoş karşılamadığı bir durum bu. Bazılarınızın nerede en dar
anımızda ana menüye dönüp “Save” butonuna tıkladığımız günler, nerede bir
birinden illet görevleri ölmeden tamamladığımız taktirde aldığımız
Checkpoint’ler dediğini duyar gibiyim.Tabii bu can sıkan Checkpoint olayına
karşı elimiz kolumuz bağlı değil, ana menüdeki Exit to Windows seçeneği tüm
alçak gönüllülüğü ile bizleri bekliyor ?

Iwo Jima’ya Canımızı sıkan ve göz zevkimizi alt üst eden diğer bir nokta ise
günümüz oyunlarından pek uzak olan ve Call of Duty 2 gibi oyunların yanından
geçmeye cesaret edemeyen grafikler. Yapımda kullanılan oldukça özensiz
hazırlanmış kaplama ve modellemeler ilk başta gözünüze pek batmıyor ancak bir on
dakika geçtikten sonra (oyunun içler acısı halini görmenize yetecektir on
dakika) gözleriniz grafiklere kayıyor ve…

Ben şurada ineyim

Toparlarsak WW II Combat Iwo Jima kesinlikle olmamış arkadaşlar. Hiç bir açıdan
beklenileni veremeyen ve kendini oynatmayı bir türlü başaramayan bir konsol
devşirmesi arıyorsanız tam sizlik; ancak aramıyorsanız alternatifler üzerinde
yoğunlaşmanız gerekecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu