XCOM: Enemy Unknown, taktiksel strateji

Jake Solomon, XCOM: Enemy Unknown için Rock Paper Shotgun‘a önemli açıklamalar yaptı. Özel yeteneklerin kullanılması yerine, oyunda taktiksel savaşa ve oynanışa önem verildiğini açıkladı.

“Hareket etmek her zaman en önemli bir şey olmuştur. Yan taraflara siper almak ve yükselerek ilerlemek gibi. Çevreye bir çok şey eklemek için çalıştık, öbür türlü olduğu zaman oyun durgunlaşıyor ve oyuncu ‘Oh, tamam ben bir Sniper’ım ve Headshot alıp duruyorum. O zaman oyun boyunca sürekli Headshot almalıyım.’ şeklinde düşünüyor.

Solomon diğer bir özelliğin soğuma (Cooldown) göstergeleri olduğunu açıkladı. Bu onun hoşuna gitmese de..

“Yapmaya çalıştığımız şey, çevresel yararlar için büyük avantajlar elde etmek. Siper almak önemli bir avantaj mesela. Eğer rakip takım gerçekten iyi bir siper modunda ise, özellikle de çömelik pozisyonda, yapabileceğiniz en iyi şey yan taraftan siper almaktır. Biz oyuncuların oyunda sürekli hareket etmesini istiyoruz, çünkü yüksek ihtimalle hala hareket etmek, yapılacak en iyi şey. Yani, sürekli hareket edip daha sonra ateş edeceksiniz.” şeklinde ayrıca bir açıklamada da bulundu.

XCOM: Enemy Unknown’un 2012’de PC, PlayStation ve Xbox 360 için piyasaya sürülmesi bekleniyor.

Exit mobile version