Yapımcılar: “Kingdoms of Amalur RPG’ye yeni bir yön verecek”
38 Studios’un oldukça kaliteli bir eleman kadrosu ile oluşturduğu ilk oyunu Kingdoms of Amalur: Reckoning için oyunun baş tasarımcısı Ian Frazier yaptığı bir röportajda Elder Scrolls serilerindeki yenilikçilik eksikliğini göstererek kendi oyunlarının RPG türünü farklı bir yöne taşıaycağını belirtti.
“Sanırım Ken Rolston’un (Morrowind ve Oblivion’un baş tasarımcısı, şu anda Reckoning’de çalışıyor) kendi paralel gerçkeliği ile yarışma tutkusu Oblivion’dan sonra son buldu. Morrowind, Oblivion, Skyrim bunların hepsi çok iyi oyunlar ve sürekli olarak artan özelliklerle geliyor ancak nihayetinde hepsi aynı oyun. Bütün bu zaman zarfında hiçbirinde radikal bir değişiklik olmadı. Sanırım Ken artık yeni birşeyler yapmak istiyor.”
“Peki RPG türünü farklı bir yöne taşımak için neler yapabiliriz? Reckoning ile çıtayı aştığımız pek çok nokta var ancak esas heyecan verici noktası savaş kısmı. Ken, açıkçası Elder Scrolls serisinde yapmadıkları bir savaş sistemini yapma konusunda çok heycanlıydı. O oyunların birçok güçlü noktası var ancak maalesef savaş mekaniği bunlardan birisi değil.”
Eğer hem Skyrim’i hem de Kingdoms of Amalur demosunu oynadıysanız aradaki savaş mekaniği farkını siz de rahatça fark etmişsinizdir. Peki sizce Ian bu konuda ne kadar haklı, Gerçekten Elder Scrolls serisi combat alanında çok mu zayıf kalıyor veya KoA’nın kombatı fazla mı arcade durumda? Yorumlarınızı bekliyoruz.