Makale

Yeni bir oyun çağı başlıyor: 2030’a kadar neler beklemeliyiz?

Günümüzün donanım ve yazılımlarının kalitesi artmaya devam ederken, oyun ekosistemi yeni bir sürükleyici oyun çağının eşiğine ulaştı. Oyun; daha büyük, daha iyi ve daha eşitlikçi bir hale geliyor. e-spora katılım yükselirken; grafiklerin gelişmesi, bulut tabanlı oyunların ortaya çıkması ve gerçeklik ile sanal sözcükleri arasındaki çizginin bulanıklaşması nedeniyle oyunların geleceği her zamankinden daha heyecan verici görünüyor.

Oyun sektöründe yeni bir çağ başlıyor

Yeni bir oyun çağı başlıyor: 2030'a kadar neler beklemeliyiz

E-sporu Neler Bekliyor

Newzoo tarafından hazırlanan bir rapora göre, toplam e-spor izleyicilerinin sayısının 2024 yılına kadar 577 milyon kişiye ulaşacağı öngörülüyor. Bu yıl, oyun canlı yayını izleyici sayısı bir önceki yıla göre +%13,8 oranında artarak 921,2 milyona ulaşacak ve e-spor pazarının izleyici ise sayısı neredeyse ikiye katlanacak. Bilgisayar oyunları teknolojisi ve performansı ilerledikçe, e-spor endüstrisine giriş engelleri azalacak ve böylece daha fazla oyuncu ve hayranın akın etmesi sağlanacak.

Tıpkı diğer sporlarda olduğu gibi, yayıncılar yeni oyun türleri yayınladıkça, yeni e-spor türlerinin ortaya çıktığını ve battle royale oyunlarının ötesinde çok daha çeşitli oyunların oynandığını görebileceğiz. E-sporu izleyicilerle bu ölçekte buluşturmak için oyun yayıncıları, cihaz ortakları, ligler ve yayını ve oyunu aynı anda destekleyen hibrit performanstan oluşan sağlam bir ekosistem gerekiyor. Intel; Intel® Extreme Masters, Intel World Open, Intel Inspires ve diğerlerinde liglere ve yayıncılara yaptığı yatırımlarla birinci sınıf e-spor deneyimlerinin sunulmasını destekliyor.

Yeni bir oyun çağı başlıyor: 2030'a kadar neler beklemeliyiz

En yeni 13. Nesil Intel® Core™ işlemci ailesi ile birlikte Intel, oyun, akış ve içerik oluşturucu performansı için en uygun dengeyi sağlayan donanımları sunuyor. Bilgisayar Oyun teknolojisi ilerledikçe, ana akım e-sporlara katılmanın önündeki engeller azalacak ve böylelikle daha fazla katılımcı en seçtiği oyunları yeni ve beklenmedik bir deneyim ile izleyecek, bunun keyfini çıkaracak ve nihayetinde bunlarla etkileşim kuracak.

Sürükleyici Deneyimler İçin Yüksek Performanslı Grafikler

Video oyunlarındaki grafikler, Pac-Man’den günümüzün AAA oyunlarına kadar uzun bir yol kat etti. Grafik kartları ışın izleme gibi gelişmiş yetenekler ve özellikler sundukça, oyunlar daha da gerçekçi ve görsel açıdan çarpıcı bir hale geldi. Oyun geliştiricileri de, bu sayede daha sürükleyici dünyalar ve yenilikçi oyun deneyimleri yaratabildiler. Işın izleme, ışığın fiziksel davranışının gerçek zamanlı olarak simülasyonunu yapan görüntülerin oluşturulmasına yönelik bir donanım işlemidir.

Yeni bir oyun çağı başlıyor: 2030'a kadar neler beklemeliyiz

Önümüzdeki yıllarda grafik donanımlarındaki ilerlemenin, geliştiricilerin daha da gerçekçi ve sürükleyici deneyimler yaratmayı sağlayacağını -hatta bunlardan bazılarının gişe rekorları kıran sinema filmlerinin kalitesine rakip olacağını- söylemek abartı olmayacaktır. Intel’in, dünya çapında bir milyardan fazla tüketici için grafik deneyimini iyileştirme yolculuğu başladı.

Intel Arc grafik ürünleri, geliştiricilere ve oyunculara yeni deneyimler sunmak için ışın izleme ve XeSS gibi modern grafik işleme özelliklerine sahiptir. Günümüzün geliştiricileri, oyunun sürükleyiciliği ve güzelliği açısından ‘olabileceklerin’ ilk adımlarını atıyor. Oyun geliştiricilerinin ışın izleme ve XeSS gibi yeni nesil grafik yetenekleri ve özellikleriyle neler yarattığını görmek için sabırsızlanıyoruz.

XeSS yeni nesil grafik yetenekleri

Artırılmış/Sanal Gerçeklik

Sanal dünya ile gerçek dünya arasındaki çizgi bulanıklaşmaya devam ederken, sanal gerçeklik kısa bir süre önce ancak bilim kurguda bulunabilecek nefes kesici deneyimler sunuyor. Daha yüksek performanslı grafikleriyle karma gerçeklik, oyun sektöründe genişlemeye devam edecek. Sanal gerçeklik tamamen yapay bir oyun ortamı iken, artırılmış gerçeklik gerçek hayat ile 3 boyutlu işlenmiş görüntülerin bir araya geldiği bir yerdir.

Bir rapordaki tahmine göre, 2022 yılı sonuna kadar ABD’deki internet kullanıcılarının %29,7’si AR kullanacak. Bu oran, 2025 yılında %35,5’e çıkacak. Bir başka araştırma ise, şu anda artırılmış gerçekliğin/sanal gerçekliğin %80’inin oyun faaliyetlerinden kaynaklandığını ortaya koyuyor. Karma gerçekliğe olan talep arttıkça, daha fazla oyun, “sanal gerçeklik modları” içerecek ve daha fazla kulaklık seçeneği erişilebilir hale gelecek. Artırılmış ve sanal gerçeklik modlarının artan popülerliği, oyun tasarımı ve oynanışı üzerinde daha büyük bir etki yaratacak. İnteraktif özellikler, konsol kontrolörlerinden çok görsel ipuçlarına hitap edecek. Diğer dünya deneyimleri, gerçek dünyada kayda değer bir bilgi işlem gücü gerekiyor.

bilgi işlem gücü

En son teknolojiye sahip bir işlemci, konum takibine yardımcı olmakta ve ortamınızın ne kadar gerçek ve sürükleyici olacağını kontrol ediyor. Böylece daha yüksek kaliteli bir ortamda daha derin bir deneyimin keyfini çıkarabiliyorsunuz. En son teknolojiye sahip masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlar söz konusu olduğunda; sanal gerçeklik için CPU, GPU ve bellek en kritik bileşenlerdir. 12. Nesil Intel Core i7 işlemci, performansa dayalı sağlam bir platformun parçası olarak şaşırtıcı oyun fiziği, hassas kontroller ve zengin 360 derece 3 boyutlu görseller ve sürükleyici 3 boyutlu ses ile karma gerçeklik deneyimi sunabiliyor. Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik, bir etkinliğe fiziksel olarak katılmanın yerine geçebilecek bir alternatif haline gelecek

Metaverse

Metaverse, son zamanlarda kullanıcıların tamamen sanal bir ortam olan sosyal ortamlarda buluşmasını sağlayarak dijital deneyimlerin bir sonraki evrimini temsil etmeye başladı: tümü gerçek zamanlı olarak oluşturulan ve gerçek dünyadaki 3 boyutlu nesneler, hareketler, sesler ve daha fazla öğeyi alan sensör verilerine dayalı olan; giyimi, saçı ve cildi gerçekçi olan ikna edici ve ayrıntılı avatarlar.

avatarlar

Diğer sektörler çalışma ve sosyalleşme aracı olarak sanal bir dünyayı kullanmanın olanaklarını hayal etmeye başlarken oyun ekosistemi, zengin MMPORG (devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunları) geçmişi nedeniyle sınırlı da olsa sanal alanlarda bir araya gelmeye çoktan alışmıştı. Kurumsal teknolojilerin ve müşteri teknolojilerinin ilerlemesi, metaverse katılımcılarına/oyuncularına daha büyük ölçekte gerçek zamanlı çevrimiçi etkileşim sağlayabilir. Avatarlar aracılığıyla diğer oyuncularla büyük ölçekte daha fazla etkileşim olacak. Metaverse’teki oyun varlıkları taşınabilir olacak, yani oyuncular varlıkları farklı oyun ortamlarında ve platformlarında talep edebilecekler.

Intel Core işlemcileri zengin bir oyun deneyimi için kritik bir öneme sahip olan yüksek performansı sunarak onlarca yıldır harika oyun deneyimleri sağlıyor. Bugünkü oyunların, karma gerçeklik deneyimlerinin ve filmlerdeki gerçekçi animasyonların çoğu, Intel’in güç kattığı bilgisayarlar ve iş istasyonlarında oluşturuldu. Intel® Xeon® işlemciler, bulutta ve veri merkezinde, daha düşük geçiş gecikme süreleri ve daha yüksek aktarım hızı için optimize ediliyor. Ve Intel’in uç işlemcileri, altyapı işlem birimleri, sahada programlanabilir kapı dizileri ve 5G çözümleri; metaverse’ün gerektirdiği muazzam, dağıtılmış bilgi işlem için hayati bir önem taşıyacak olan buluttan uca boşluğu dolduruyor. Metaverse gerçekleştikçe, oyun daha büyük oyuncu gruplarıyla daha fazla gerçek zamanlı etkileşime ve daha fazla çapraz oyuna izin verecek.

Bulut Tabanlı Oyunlar

Dijital içerik evreni bulut genelinde çarpıcı bir şekilde büyümeye devam etmekte ve bu durumun en belirgin olduğu yerler oyun ve video akışı olarak göze çarpmakta. Newzoo tarafından hazırlanan bir rapora göre, 2024 yılına kadar oyuncular bulut tabanlı oyun hizmetlerine 2021’de harcadıkları tutarın üç katını harcayacaklar. Bulut, oyunculara ister evde ister hareket halinde olsunlar, çeşitli cihazlarda oyun oynama seçenekleri sunuyor.

oyun oynama seçenekleri

Ayrıca geleneksel oyun donanımlarına (yani bilgisayar, konsollar vs.) kıyasla çeşitli avantajlara sahiptir. Bulut tabanlı oyunlarının uyumsuzluk sorunları, uzun indirme süresleri, yüksek performans değişkenliği, sık yamalar ve güncellemeler bunlar arasında sayılabilir. Bulut tabanlı oyunlar, oyun topluluğunun büyüklüğünün artmasındaki en önemli etkenlerden biri olmaya devam edecek. Intel® Data Center GPU Flex Series, performanstan ya da kaliteden ödün vermeksizin çok çeşitli iş yüklerini esnek bir şekilde işlemek için tasarlanmış bir grafik işleme (GPU) çözümüdür.

Medya dağıtımı, bulut oyunları, yapay zeka, metaverse ve diğer gelişmekte olan görsel bulut kullanım alanları, GPU Flex Series’in işlediği iş yükleri arasında yer alıyor. Bulut, daha fazla erişilebilirlik için yeni oyun yöntemleri sunacak ve daha düşük gecikme süresi sağlayacak.

Erişilebilirlik

Geçtiğimiz yıllarda, tüm oyuncuların en sevdikleri oyunların keyfini çıkarabilmelerine yardımcı olmak için ekosistem genelinde altyazılar, renk körlüğü geçişleri ve yardımcı modlar gibi oyun özellikleri eklendi. Bir araştırmaya göre engelli oyuncular, toplam küresel oyun topluluğunun %20’sini oluşturmaktadır ve engelli oyuncuların %94’ü oyunların “fiziksel veya zihinsel faydalar” sağladığını belirtiliyor.

engelli oyuncular

Oyun alanında kapsayıcılığı teşvik etmek için, endüstrinin hem farklı oyun kitlelerinin ihtiyaçlarını dinlemesi ve bunlara göre hareket etmesi hem de donanımları ve yazılımları daha uygun fiyatlı ve erişilebilir bir hale getirmesi gerekiyor. Yayıncılar ve üreticiler daha fazla erişilebilirlik özelliği ekledikçe, oyun endüstrisi, tüm taraflar için kapsayıcılık ve eşitlik dikkate alınarak topluluklar oluşturmak için en ideal örnek olma potansiyeline sahip olacak.

Intel’deki araştırmacılar, iki yıl süren bir çalışma boyunca engelli oyuncular için yararlı olan birçok özelliğin oyun kurulumlarında tasarlanmasının o kadar da zor olmadığını, yani özelleştirmenin kilit bir önem taşıdığını öğrendi. Intel mühendisleri, bu bulgularla tuş eşleme ve sesi metne dönüştürme gibi kişiselleştirilmiş özellikler için çözümler entegre ettiler. Endüstri, daha fazla oyuncunun oyunlardan eşit şekilde yararlanmasına olanak tanıyan daha fazla erişilebilirlik özelliği oluşturma yolculuğuna daha yeni başladı.

Gelişmekte olan en yeni ve en iyi teknolojiler sayesinde oyunların geleceği çok yakın. En son grafik teknolojisini, karma gerçekliği, çapraz oyunu kullanan ve aynı zamanda erişilebilirliği de içeren tamamen sürükleyici bir oyun eko-sistemine sahip olmanın eşiğindeyiz.

Görsel kredisi: https://www.intel.com/content/www/us/en/products/details/discrete-gpus/arc.html

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu