Platin Yazılım tarafından Flash desteği ile geliştirilen Kickbox Online adlı oyun hakkında, geliştirici ekip ile görüştük. İşte Platin Yazılım’ın gözünden Kickbox Online ve geliştirici ekip:
Oynadığınız zaman keyif aldığınız ve çok beğendiğiniz oyunlar vardır. Bazen ülke olarak biz neden böyle oyunlar yapamıyoruz dersiniz. Bazen de yeteneğiniz olduğuna inanır ve onu sergilemek istersiniz. Fikirlerinizi anlatırsınız. Derken sizin gibi düşünen birileri size katılmaya başlar. Bizimki de öyle oldu. Oyun yapmalıyız ve yapabiliriz diyerek yola çıktık. İyi olduğuna inandığımız her fikrimizi her ortamda anlattık. Zaman içerisinde bazı pratikler yaparak kendi oynayacağımız oyunlar da ürettik. Bir çeşit hobi olarak başlayan bu uğraşı zamanla tutkuya dönüştü.
Oyunu ticari bir ürün olarak görüyorduk. Fakat oyun üretmenin sandığımız kadar kolay olmadığını anlamamız çok zamanımızı almadı. Başka her işte olduğu gibi para lazımdı, çevre lazımdı, ekipman lazımdı. Kaynak oluşturmak ve ekibi finanse etmek için reklam amaçlı oyun noktasını seçtik. Bize göre oyun iyi bir reklam mecrasıydı. Bu mecraya en uygun potansiyel de otomobil firmaları gibi görünüyordu. Yaklaşık bir yıl boyunca otomobil firmaları ile görüşmeler yaparak reklam amaçlı oyun üretimine ikna etmeye çalıştık. Bize göre oyun dediğin görselliği kaliteli, bir dvd’yi dolduran öyle her ekran kartını beğenmeyen, her işlemciyle çalışmayan türden olmalıydı. Sorun şu ki bu tarz oyun yaptırmak isteyen firma yoktu ya da biz bulamamıştık.
Bütçesi yüksek olduğundandı belki de, görüştüğümüz firmalar baştan heyecanlanıyor, sonra vazgeçiyorlardı. En son randevu talep ettiğimiz firma Citroen’di. Ancak Citroen oyun siparişi vermişti. Hem de birkaç gün önce. Bu bizi hem haklı çıkarmış hem de şaşırtmıştı. Ama çok yorulmuştuk. Bazı firmalar Flaş oyunlar istiyorlardı ama biz flaş oyunlara çok soğuk bakıyorduk. Flaş’ta yapılan işler bize göre oldukça basit işlerdi. Fakat Flaş kullanarak uygun fiyata oyun üretilebilir gibi görünüyordu. Yavaş yavaş, işe çok zor bir noktadan başladığımızı, Flaş oyunlar üreterek tecrübe kazanıp piyasada tanındıktan sonra zor işlere girişmemiz gerektiğini kavramaya başladık. Türkiye Basketbol Federasyonu için ürettiğimiz Bracket isimli Flaş tabanlı uygulama bu konudaki tutumumuzu oldukça yumuşattı.
-Basın Bülteni
Flaş’la küçük bütçeli oyunlar yaparak piyasada var olmamız gerektiği yönünde değerlendirmeleri sıkça yaptığımız günlerde Sayın Cemil TÜRÜN’le tanıştık. Cemil Bey, demolarımızı inceleyip çok beğendiğini söyledikten sonra, aramızda konuştuklarımızı biliyormuş gibi “Flaş oyun yapmayı düşünür müsünüz?” diye sordu. Biz de “neden olmasın” dedik. Cemil Bey bize yogurt3D engine’ı anlattı. Yoğurt Teknolojileri’nin yogurt3D ile geliştirilecek oyunlara yatırım yaptığını ve bir projemiz varsa bunu inceledikten sonra bütçesini karşılayabileceklerini söyledi. Aslında bu bir çeşit meydan okumaydı. Hep yeteneğimiz olduğunu söylüyorduk. Oyun yapabiliriz diyorduk ama malum sebebi mazeret ediyorduk. İşte o mazeret ortadan kalkıyordu.
Çabuk bir karar vererek potansiyel pazar olabileceğini düşündüğümüz projemizi anlattık. Google da dövüş oyunları kelimesi 600 bin civarında aranıyordu. Çıkan sonuçlarda tatminkâr bir oyun yoktu. Yogurt3d kullanarak bu boşluğu doldurabilirdik. Cemil Bey’in tavırları, konuşmaları ve her şeyi güven telkin ediyordu. Kendisi de bize güvenmiş olacak ki anlaştık. Yoğurt Teknolojileri A.Ş. sponsorluğunda Kickbox Online’ı geliştirmeye başladık. Yaklaşık 10 aylık bir çalışmanın ardından Kickbox Online doğdu. Beta halindeyken yayımladık. 500 küsür kullanıcı oyunumuzu denedi. Beta olduğu için hatalar verdi. Bizim de amacımız gerçek bir teste tabi tutup ne hata verecekse vermesini sağlamaktı.
1 hafta yayından kaldırıp hatalarını giderdik. Şu anda 1.0 versiyonu yayında.
Flaş’ın sınırlarını mazeret ettiğimiz bazı eksiklerine rağmen oynanabilir durumda. Amacımız Facebook’ta veya internette çabucak bağlanıp arkadaşlarınızla maç yapabileceğiniz bir oyun üretmekti. İki kişi kolayca bağlanıp karşılıklı maç yapsın diyor, bunu flaş dışında bir şey kurmadan yapsınlar istiyorduk. Bunu başardığımızı düşünüyoruz. Flaş tabanlı 3 boyutlu dövüş oyunu olarak bildiğimiz bir rakip yok. Belki biz örnek oluruz daha iyileri yapılır.
Sonraki projeler:
Kickbox Online belli bir olgunluğa erişince, başka bir oyun daha üretmeliyiz dedik. Pek çok yönden altyapımız hazırdı. Speed Valley adını verdiğimiz, üretilmiş ama oynamak bizden başka kimseye nasip olmamış bir oyunumuz vardı. Onu Flaş’ta canlandırmaya karar verdik. Adını tasarım ve animasyonlarımızı yapan arkadaşımız Bahar Hanım koydu: SkyDancers. O da online karşılaşmaya dayalı, uçakla savaş oyunu. İt dalaşı denen tabir var ya, SkyDancers oyununda onu yapıyorsunuz. Kısa bir süre sonra SkyDancers oyununu da sizlerle paylaşacağız.
Esas hedefimiz elbette üç boyutlu oyunlar üretmek. Ama ona biraz daha zaman var diye düşünüyoruz.
Ekibimiz 5 kişiden oluşuyor:
Zafer Yılmaz: Kendisi ziraat mühendisi. Fakat çocukluğundan beri oyun programlamayı seviyor. Ekibi bir araya getiren ve lokomotif görevini üstlenen arkadaşımız. Oyunları kendisi programlıyor ve ihtiyaç duyduğu tasarım ve animasyonları söylüyor.
Bahar Caneli: Uluslar arası ilişkiler mezunu. Fakat bizim için tasarım ve animasyonları yapıyor, oyun fikirleri üretiyor.
Ali Tosun: Lise mezunudur. Görüşmeleri ayarlıyor, bizi dış dünyada temsil ediyor, görüşmeler yapıyor.
Fuat Yılmaz: Öğretim Görevlisi. Ekibe dışarından destek veriyor. Özellikle veritabanı programcılığı gerektiren işlerde can damarımız.
Harun Hurma: Öğretim Görevlisi. Ekibe dışarıdan destek veriyor. Yeni fikirler, yeni oluşumlar, ince işiçilik eseri tasarımlarda imdat simidimiz.
-Basın Bülteni