Oyun Haberleri

Yeni CryEngine güncellemesi geldi!

Crytek, oyun endüstrisi için mihenk taşı olan CRYENGINE teknolojisi için, lisans sahiplerine yepyeni ve zengin özelliklere ulaşma imkânı tanıyan ve ilk kez bir Xbox One özel oyunu olan Ryse: Son of Rome’da görücüye çıkan önemli güncellemenin detaylarını duyurdu.

Yeni CRYENGINE, yeni nesil konsollar için optimize edilmiş olmasının yanında, ilk kez Linux desteği de içerecek. Baştan aşağı Linux platformuna uyarlanmış CRYENGINE ile geliştiriciler, bu ödüllü oyun motorunu kullanarak, PC, Xbox One, PlayStation 4, Wii UTM, Xbox 360, PlayStation 3, iOS ve Android gibi platformlara ek olarak artık Linux Ubuntu 12.04 ve üzeri versiyonlarına da yazılım hazırlayabilecekler.

Crytek İş Geliştirme Direktörü Areil Cai: “CRYENGINE’in gücü ve esnekliği Xbox One üzerinde halihazırda kanıtlanmış durumda. PlayStation 4 üzerinde çalışan lisans sahiplerini de düşünecek olursak, daha önce motorun en başından yeni nesil için hazır olacağı hakkındaki sözümüzü tutmuş oluyoruz. Linux desteğinin ve yeni güncellemeyle eklenen özelliklerin CRYENGINE kullanıcılarına, sıradışı oyunlarını geliştirirken platform fark etmeksizin, eşi benzeri olmayan olanaklar sağlayacağına inanıyoruz.” 

CRYENGINE’in bu son güncellemesinin dikkat çeken özellikleri arasında:

•    Fizik Temelli Gölgelendirme (Physically Based Shading) – Gerçek zamanlı oyun motorlarında görülen geleneksel gözlemsel gölgelendirme işlemenin aksine, CRYENGINE’in yeni Fizik Temelli Gölgelendirme teknolojisi, ışık ve materyaller arasındaki ilişkiyi gerçek dünya fiziğini kullanarak simule ediyor.  

•    Geometri Ön Belleği (Geometry Cache) – Günümüzün yeni donanımlarının gücünü de kullanarak CRYENGINE, normal şartlar altında offline olarak render edilen en karmaşık simülasyonları (elbiseler, patlamalar, sıvı hareketleri) ön bellekte verimli bir şekilde hesaplar.

•    Karakter Teknolojisi (Character Technology) – CRYENGINE güncellemesi, en ölçeklenebilir, ileri teknoloji animasyon ve renderlama sistemlerini birleştirerek, oyunlarda gerçek zamanlı bir şekilde baş döndürücü gerçeklikte karakterlerle modellenmesini sağlar. Gerçekçi iris paralaks doku kaplaması, bir yandan karakter gölgeleri ve saç gibi birleştirilmiş shaderları seçenekler arasına eklerken, diğer yandan çok daha gerçek görünen göz modelleri tasarlamayı sağlıyor.    

•    Görsel Bazlı Işıklandırma (Image Based Lighting) – Görsel Bazlı Işıklandırma, tüm materyaller açısından aydınlatma ve render arasındaki tutarlılığını sağlıyor. CRYENGINE’in gölgelendirme modeli, en karmaşık aydınlatma durumlarında gelişmiş BRDF değerleri ve normalleştirilmiş yansıtıcı vurgulamaları kullanıyor.

CRYENGINE lisans sahipleri, güncellemenin getireceği tüm özelliklere bu ay erişim sağlayabilecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu