Oyun Ön İncelemeleri

Yeni Nesil

Hazırlayanlar: Can Sağlam ve Kıvanç Güldürür



Oyun dünyası büyük bir hızla gelişiyor. Özellikle son yıllarda konsolların
piyasada baskınlığını arttırmasıyla, Sony, Nintendo ve Microsoft arasında
oldukça büyük bir rekabet yaşandı. İlk defa konsol piyasasına giren Microsoft’un
Xbox’ı PS2’ye karşı bir mücadele sergilese de çok başarılı olamadı. Ama
Microsoft bu ikinci konsol savaşı için erken davrandı ve akıllıca bir hareketle
yeni sistemi Xbox 360’ı bir yıl önce oyunseverlere sundu. Bu hareket karşısında
tavrını bozmayan PS3, Blue-Ray’i ve Cell işlemcisiyle bu Kasım ayında satışa
sunulacak. Nintendo ise hareketleri algılayabilen kontrol sistemine sahip Wii’si
sayesinde şimdiye kadar hiç olmadığı şekilde iddialı.

Önümüzdeki bir yıl içerisinde, bu üç konsola ve PC’lerimize onlarca yeni oyun
yapılacak; en önemlisi bu oyunlar kesinlikle “bildiğiniz” oyunlar olmayacak!
Bizde, sizler için bu yeni nesil oyunlar arasından en çok beklenenleri seçtik ve
yazmaya koyulduk…

Gears of War (Xbox 360)

Yapımcı: Epic Games
Dağıtımcı: Microsoft
Beklenen çıkış tarihi: Kasım 2006
Tür: Aksiyon

Xbox 360’ın bu yıl için en büyük kozlarından birisi kesinlikle Gears of War
olacak. Kullandığı Unreal 3 grafik motoruyla, akıcı oynanışıyla, etkileyici
efektlerle bu yılki E3’de adından bir hayli bahsettirdi ve fuarın favorilerinden
biri haline geldi. Third person görüş açısıyla oynanacak oyun, uzak bir
gelecekte geçecek ve haliyle oldukça gelişmiş bir dünyaya ve silahlara sahip
olacak. Çıkışı PlayStation 3’ün piyasaya sürülmesiyle benzer tarihlerde olması
planlanan Gears of War için şimdiden sabırsızlanmaya başladık bile. Oyunun
multiplayer’ı da XboxLive sistemi sayesinde, heyecenlı olacak gibi. Bu arada
unutmadan söyleyelim, oyunun piyasaya sürüldükten 6 ay gibi bir süre sonra PC
için de yayınlanacağı hakkında söylentiler var, ne dersiniz, sizce de güzel
olmaz mı?

Beklemeye değecek mi? Hiç şüpheniz olmasın, Gears of War piyasaya
çıktığında müthiş bir aksiyon bombardımanı yaşayacağımız kesin gibi.

Huxley (PC, Xbox 360)

Yapımcı: Webzen
Dağıtıcı: Webzen
Beklenen çıkış tarihi: 2006 sonbahar.
Tür: MMOFPS

Huxley, Koreli bir firma olan Webzen’in yapımcılığını üstlendiği bir MMOFPS,
yani devasa bir Online FPS. Oyunun belki de en ilginç özelliği, PC ve Xbox 360
oyuncularını tek bir çatı altında toplayacak olması; yani iki sistemin sahipleri
de oyunu aynı serverlarda oynayabilecek. Geleceğin “karanlık” bir dünyasında
geçecek olan Huxley’de seçeceğimiz iki ırk olacak; insanlar ve Alternative’ler.
İkinci ırk için, “kötü” yönde evrim geçirmiş insanlar diyebiliriz. Bu iki ırk
arasında yaşanacak savaşlarda oldukça gelişmiş silahlar ve kullanılabilir
araçlara sahip olacağız. Bu kadar çok insanı tek bir evrende düzgün bir şekilde
nasıl tutacakları hala merak konusu olan Huxley’de Unreal 3 motorunu kullanıyor
olacak. 2006 içerisinde yayınlanması planlanan Huxley, eğer vaad ettiklerini
gerçekleştirebilirse, başarılı bir oyun olacağı belli.

Beklemeye değecek mi? Üstte de dediğimiz gibi, vaad ettiklerini
gerçekleştirebilirse, yeni bağımlılığımız olabilir!Prey (PC, Xbox 360)

Dağırıcı: Take2
Yapımcı: Human Head
Tür: FPS
Beklenen çıkış tarihi: Temmuz 2006

Yapılan reklamlara, tantanalara rağmen hatırlarsanız DOOM 3, oyun severlere
(grafikleri hariç) bekleneni verememiş ve sadece teknolojinin bir oyunu ayakta
tutamayacağını göstermişti. Prey’e önyargı ile yaklaşmamın sebebi de buydu; yeni
bir DOOM 3 vakası ile karşılaşmak. Yapılan reklamlar, tanıtım kampanyaları her
ne kadar ‘aşırı iddialı’ olmasa da, trailerını izlediğimde dediğim gibi Prey’e
karşı bir önyargım oluştu. Oynanışında herhangi bir ilgi çekici taraf olmayan,
basit FPS koşullarına ayak uyduran, sadece ‘vurmalı kırmalı’ bir oyun olarak
düşünmüştüm. Fakat içim biraz olsun rahatladı; çünkü son izlediğim videoda
kendime Prey için ilgi çekici taraflar bulabildim. Bunlardan ilki oyunun sahip
olduğu ilginç senaryo. Biz, uzaylılar tarafından kız arkadaşı kaçırılan ve onu
kurtarmak için yollara düşen Tommy isimli bir şahsı kontrol ediyoruz, fakat bir
de bakıyoruz, uzaylılar dünyayı ele geçirmek istiyor. Biz de ne yapıyoruz, hazır
buraya gelmişken, ayağımızın tozu ile bir de dünyayı kurtarma çalışmalarına
başlıyoruz. İlginç değil mi?

İkincisi ise sahip olacağımız metafiziksel güçler. Mesela bu güçler sayesinde,
öldüğümüz zaman ruhumuzla etrafta dolaşıp güç toplayarak, tekrar
dirilebileceğiz. Belli anlarda (özel moda geçip), daha etkili vuruşlar yapıp,
verdiğimiz ‘damage’ oranını arttırabileceğiz. Prey’in bir diğer ilgi çekici yanı
ise sahip olduğu yerçekimi özelliği. Oyun uzayda geçtiği için hiçbir yerde
merdiven yok. Yerçekiminin az olmasından dolayı, duvarlarda da yürüme imkânına
sahibiz. Hatta oyun bize, tavanda yürüme imkânı bile sunuyor. Böylece yüksek
yerlere merdiven ihtiyacı duymadan da ulaşabileceğiz. Grafikler, her yeni
jenerasyon oyununda olduğu gibi, gayet iddialı. Zaten oyunu Doom 3’e en çok
benzeten etmende bu; fakat ne olursa olsun, Prey gayet güzel ve göz alıcı
grafikleriyle beklenenleri karşılayacak gibi gözüküyor.

Beklemeye değecek mi? Önyargılarımızı bir nebze kırsa da, yine de
tereddütlüyüz. En iyisi, çıktığında yorum yapmak.

Red Steel (Wii)

Yapımcı: Ubisoft
Yayıncı: Ubisoft
Beklenen çıkış tarihi: 2007
Tür: FPS

Red Steel için söylenecek çok fazla bir yok açıkçası. Kendileri bu yılki E3’te
herkesin ağzını bir karış açık bıraktı! Eğer hakkında bir bilginiz yoksa ve
yayınlanan videoyu seyretmediyseniz söyleyelim(izlemediyseniz de, bu sayfayı
kapatın hemen biryerlerden bulup izleyin!), Red Steel’da Wii’nin o özel
hareketleri algılayan controllerını bir nevi kılıç gibi kullanabiliyorsunuz,
eğer elinizde bir silah varsa Wii’nin özel sistemi sayesinde gerçek bir silahı
kullanırmış gibi düşmanlarınıza ateş edebiliyorsunuz. Bu sistem, oyunu oynarken
sizin de bolca hareket etmenizi sağlayacak, bir nevi oyunu yaşayabileceksiniz.
Bir çok insana Wii’yi aldırması beklenen Red Steel’in çıkış tarihi ise şimdilik
belirli değil. Ubisoft tarafından hazırlanan oyunun, ilerde birçok oyun için
öncü olacağı belli. Düşünsenize Oblivion’ı bu şekilde oynadığınızı, düşünmek
bile güzel!

Beklemeye değecek mi? Kesinlikle, oyun dünyasında yeni bir çığır
açabilir!Resistance: Fall of Man (PS3)

Yapımcı: Insomniac Games
Dağıtımcı: Insomniac Games
Beklenen çıkış tarihi: 15 Kasım 2006
Tür: FPS

PS3 için özel olarak hazırlanan Resistance: Fall of Man, görsel yönden oldukça
başarılı gözüken, senaryo açısından ise her zamanki oyunlardan biri olacak bir
yapım.
Konsolun tüm yeteneklerini göstermesi planlanan oyunda, 1951 yılında Chimera
adlı ırk tarafından istila edilen dünyada savaşan bir askeri kontrol edeceğiz.
Bu ırkın en önemli özelliği taşıdıkları virüs sayesinde ısırdıkları her kişiyi
kendileri gibi yapabilmeleri ve ordularına katabilmeleri. Bu sayede birlikte
savaştığımız insanların her an bir yaratığa dönüşme ihtimali olacak. Yıl 1951
olmasına rağmen oldukça gelişmiş silahlara sahip olacağımız oyunda, grup halinde
savaşacağımız bölümlerin olacağı da söylenenler arasında. Belki konsolun en
iddialı oyunlarından biri olmayacak ama, hit olma potansiyeli yüksek bir oyun
Resistance.

Beklemeye değecek mi?
İyi olabilir, ama diğer oyunlar arasında kaybolma
ihtimali var, fazla ümitlenmeyin.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)

Yapımcı: Konami
Dağıtıcı: Konami
Tür: Aksiyon/Macera
Beklenen çıkış tarihi: 2007

Snake ile ilk tanışmam Metal Gear Solid 3 ile olmuştu. Evet, biraz geç
farkındayım, ama elimden artık bir şey gelmez. Bu son macerasında Snake, artık o
yakışıklı, güçlü, bildiğiniz Snake değil. Guns of Patriots’da yöneteceğimiz
karakter, ilk MGS’nin sonunda Snake’in koluna enjekte edilen FoxDie yüzünden,
giderek yaşlanan hali olacak. Bu sefer Jack, nam-ı diğer Snake, kontrolü daha
zor bir karakter olacak. Neden mi? Savaşın ortasında Snake’i öksürük krizi
tutabilecek ve bunun içinde düzenli ilaçlar almamız gerekecek. Bazen kalbi
sıkışacak, iğne yapacağız. Yani MGS3’teki detaylı Cure menüsü bu oyunda da yer
alacak. Bu gayet sevindirici bir haber. Fakat üçüncü oyunda sadece zehirlenmeler
ve yaralanmalar için kullandığımız Cure menüsünde, bir de Snake’i yaşının
getirdiği sorunlarla uğraşmak, bizi bayağı zorlayacak gibi. Bu arada, Snake
geçen yıllardan dersler alacak olmuş ki, artık her şeye şaşırmıyor. En azından
izlediğim videoda böyle bir durumla karşılaşmadım.

Yıllar geçmiş, Snake yaşlanmış, haliyle dostlarımız, düşmanlarımız da yaşlanmış.
Raiden, Ocelot gibi eski dostları da bu oyunda yılların yorgunluğu üzerlerine
çökmüş bir şekilde izleyeceğiz. Sadece PlayStation 3’e çıkacak olan MGS 4’te,
Snake’i son görevine yolladığımızı da unutmayalım. Belli mi olur, belki de
oyunun sonunda, son yolculuğuna uğurlarız. Yukarıda kurduğum bir cümle dikkatimi
çekti. ‘…yılların yorgunluğu üzerlerine çökmüş bir şekilde İZLEYECEĞİZ’ demişim.
İşte, bu bile Kojima’nın oyuncuyu bir oyun oynamaktan ziyade, film izlermiş
gibi, oyunun içinde hissetmesini sağladığının en büyük göstergesi. MGS4’ün de
insanlar üzerinde aynı etkiyi bırakacağından adım gibi eminim. Şimdi, bizde
herkes gibi pusuya yattık, MGS4’ü beklemeye koyulduk!

Beklemeye değecek mi? Tereddüt etmek bile hata. Hideo Kojima’nın elinden
zehir olsa içeriz.Crysis (PC)

Yapımcı: Crytek
Dağıtıcı: EA Games
Beklenen çıkış tarihi: 2006 sonu

Ne zaman yabancı basında ismi geçse gururlandığımız Crytek firmasının yeni
bebeği, Crysis kesinlikle bomba gibi geliyor. Daha şimdiden yayınlanan
videolarıyla ağzımızı açık bırakmayı başaran Crysis’in en önemli özelliği,
etrafınızda görebileceğiniz her nesnenin hasar görebilmesi. Küçük bir yapraktan,
bir ağacın dalına, köprülerden, kamplara, hemen hemen her şeyi alt üst
edebiliyorsunuz. Bir diğer önemli özellik de, oyunda hiç bir şeyin belli
olmaması. Yani, oyunu her oynayışınızda farklı olaylar yaşanabilecek, hiç bir
zaman aynı şeyleri tamı tamına yaşamayacaksınız, bunun garantisini veriyor
Crytek. Düşmanlarda her zaman aynı yerlerde siper almayacak, sizin
hareketlerinize göre onlarda kendi hareketlerini belirleyecek. Eğer videoları
izlediyseniz, grafiklerden bahsetmeye gerek yok sanırım, ama şunu diyeyim, bu
grafikler sanki gerçek! Crytek, o kadar gerçekçi bir orman yaratmış ki, herkesi
kendine hayran bırakacağı kesin gibi. Ayrıca Crysis, DX10’u şu an destekleyen
oyunlardan biri.

Beklemeye değecek mi? Evet, keşke zaman makinesi olsa da, yıl sonuna
gitsek, Crysis’i oynayabilsek!

The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)

Yapımcı: Nintendo
Dağıtımcı: Nnitendo
Beklenen çıkış tarihi: 2006 sonu
Tür: Aksiyon/RPG

Zelda, Nintendo’nun her konsolunda istisnasız kullandığı başlıklardan biri. Her
oyununun da milyonlarca sattığı bir gerçek. Tabii, durum böyle olunca, Nintendo
Wii için de bir Zelda oyunu kaçınılmaz oluyor elbette. Twilight Princess’de Wind
Waker’ın aksine Zelda’nın olgunlaşmış bir halini yöneteceğiz. Wii’nin
hareketleri sağlayan özel kontrol sistemi sayesinde, yeni Zelda’nın da bize
oldukça farklı bir deneyim sunacağı aşikar. Senaryo hakkında elimizde pek fazla
bir bilgi bulunmuyor fakat oyun süresince sadece düşmanlarla ilgilenmeyeceğimiz
söylenenler arasında, mesela Zelda’nın bir görevde balık tutması gerekecek ya da
yorulduğu zaman dinlenecek. Bu yılki E3’te canlı olarak izleyicilere gösterilen
oyunda, grafiklerin de oldukça geliştirilmiş olduğu gözlendi. Wii’nin
satışlarını patlacak oyunlardan birisi muhtemelen Zelda olacak, o zamana kadar
hayranlarına sabır diliyoruz!

Beklemeye değecek mi?
Zelda hayranları için zaten bir şey söylemeye gerek
yok, ama diğerleri de çıktığında bir göz atmalı.

Brothers in Arms: Hell’s Highway (PC, PS3)

Yapımcı: Gearbox
Dağıtıcı: Atari
Tür: FPS/Aksiyon
Beklenen çıkış tarihi: Sonbahar 2006

Brothers In Arms, yeni oyunu Hell’s Highway ile, hem yeni nesil konsollara, hem
de PC’lerimize konuk olacak. Oyunun taktik üzerine kurulu oynanış yapısı, bu
oyunda da devam ediyor. Fakat bu sefer, oynanışta olumlu gelişmeler var. Daha
basit, daha hızlı komutlarla, oyun büyük ölçüde akıcılaşmış. Hatırlarsanız ilk
iki oyunda taktiklere ayrılan zaman, oyunun atmosferinden insanı alıp götürmeye
yetiyordu.Bu da haliyle oyuncuları rahatsız ediyordu. Fakat Ubisoft bu kez
bunun farkına varmış gibi, Hell’s Highway’le birlikte daha akıcı bir oynanış
geliyor. Hell’s Highway’in bir diğer iddialı yanı da grafikleri. Zaten videoda
Gearbox, kullandıkları motorun marifetlerini nispet yaparmışçasına bizlere
gösteriyor. Sesler de oyunun sahip olduğu sağlam etmenlerden biri. Videoda
izlediğimiz üzere kucağımıza düşen askerdeki detaylar, bomba attığımız dükkandan
fırlayan parçalar, etrafın toz duman olması, kutuların parçalanması, taramalı
ile ateş edilen tahta kulübenin parçalanması harika bir şekilde tasarlanmış.
Oyun çıktığında bakalım daha nelerle karşılaşacağız?

Beklemeye değecek mi?
Call of Duty kadar duygu yüklü ve akıcı olmasa da
Brothers in Arms’ı da sevmiştik biz. Yeni oyunundan daha umutluyuz. Heyecanla
bekliyoruz.

Unreal Tournament 2007 (PC, PS3)

Yapımcı: Epic Games
Dağıtımcı: Midway
Tür: FPS
Beklenen çıkış tarihi: 2006 sonu

Daha hiçbir oyunda görmediğimiz ama şimdiden efsaneleşen oyun motoru Unreal 3’ün
kullanıldığı UT2007, kardeşleri gibi gene hızlı ve akıcı bir oynanışa sahip
olacak. Bu yıl E3’te en çok üzerinde durulan konu, oyunda savaşacağımız
alanların bir “harita” değil de, yaşayan devasa bir çevre gibi tasarlanmış
olması. Yani belli bir alanda sıkışıp kalmak gibi bir hisse kapılmayacağımız
kesin. UT2007’de seçebileceğimiz iki taraf olacak, bunlar Axon ve Necris. İki
tarafın da kendine has güçleri olacak. Her oyunla birlikte, yeni silahlar ve
kullanılabilir araçlarla da karşılacağız tabi ki. Yayınlanan videolarda
özellikle Axon’ların Leviathan adlı aracı oldukça ilgi çekeceğe benziyor. Şöyle
diyeyim, bu aracın üstünde 6 ayrı turret ve bir tane roketatar var, gerisini siz
düşünün. Açıklananlar arasında oyunun Ageia fizik kartını da destekleyeceği
belirtild. Dört gözle bekliyoruz!

Beklemeye değecek mi? Elbette, siz şimdiden sisteminizi hazırlamaya
başlayın!

Call of Duty 3 (PS3, Xbox 360, Wii)

Yapımcı: Treyarch
Dağıtıcı: Activision
Tür: FPS
Beklenen çıkış tarihi: 2007 başı

Ah be Activision, yapmayacaktın bunu bize. Ne demek sadece yeni jenerasyona
çıkacağım? Ne demek PC’de yokum? Biz sensiz ne yaparız, hiç düşündün mü? Ne
çabuk unuttun birlikte çarpıştığımız günleri? Ne çabuk unuttun multiplayer’ında
sabahladığımız geceleri? Olmadı be Activision, ne yaptın bizlere?. Evet, Call of
Duty’e kırgınım biraz. Neden mi efendim? Hem E3’de ağzımızın suyunu akıtacak
videoları yayınlıyorlar, hem de kendileri FPS oynamak için en uygun platform
olan PC’ye gelmiyorlar da ondan… Sadece PlayStation 3, Xbox 360 ve Nintendo
Wii’ye çıkacakmış. Kendisine bunu yakıştırmıyor ve en kısa zamanda kendilerini
PC’ye bekliyoruz.

Beklemeye değecek mi? PC sahipleri için maalesef bir şey diyemiyoruz, ama
konsolcular heyecanla beklemeli. Tabii, PC için de duyurulursa, daha çok
bekleyeceğimiz kesin!Savage 2: A Tortured Soul (PC)

Yapımcı: S2 Games
Dağıtıcı: S2 Games
Tür: RTS/FPS ve bir parça RPG
Beklenen çıkış tarihi: 2006 Sonbahar

İlk Savage yapımında yapmak istediğimiz, fakat gerçekleştiremediğimiz çok şey
vardı.” diyor S2 Games’in COO’su Jesse Hayes. Savage 2: A Tortured Soul, FPS-RTS’nin karışımıyla açılan yolda öncülük etmeye
devam ediyor. Buna karşın altı kişilik takımı ile Robert Pahk, duvara yeni bir
boya katmanı daha eklemenin ötesinde bir şey geliştirmenin çabası içerisinde.

Yapımın üstesinden gelinmesi gereken en önemli problemi, orijinal oyunda
yaşanmış olan öğrenme problemi olacak. Savage, online yapay zekâsına karşı ne
bir öğrenme mod’una ne de online tutorial’e sahipti. Yapım suda yüzmeyi
başaracaktı ya da boğulup gidecekti. Sonuç olarak oyunun biraz karışık olduğunu
söyleyebiliriz. Hayes, Savage 2 için Singleplayer Campaign’in olmayacağını,
fakat bazı haritalar için offline training mod’unun olacağını söyledi. Bize
kalsa istediğimiz herhangi bir haritayı botlarla birlikte load edebilmeyi
isterdik, fakat derdimizi kime anlatacağımıza karar veremedik. Oyunun tanıtımını
yapmak için offline ve kısıtlandırılmış LAN mod’larının ücretsiz olarak
oynanmasına izin verilecek.

Oyundaki diğer bir temel değişiklik de RPG mod’u olacak. Savage 2’de farklı
sınıf oyuncular level ilerledikçe kendilerine özgü yetenekleri ile ön plana
çıkacaklar. Amaçları sadece hit point kazanmak yerine, sınıflar arası dengeyi
daha iyi oturtabilmeyi başarmak. Kazandığımız experience ileriki seviyelere
taşınamazken istatistikler tam anlamıyla takip edilecek. Özel başarılarınızdan
dolayı daha parlak bir zırh kazanabileceksiniz. Hayes, “RPG türüne ait geleneksel elementleri FPS türüne yenilikçi, gelişimci
bakış açısı ile katmaya çalıştık.” The Elder Scrolls IV: Oblivion or Dark
Messiah of Might and Magic’in daha yenilikçi olabilecek mi? Yakında göreceğiz.

Beklemeye değecek mi? İlki ile iki türü harmanlayan Savage, ikincisi ile
de oldukça tatmin edici gözüküyor.

Call of Juarez (PC)

Yapımcı: Techland
Dağıtıcı: Ubisoft
Tür: FPS
Beklenen çıkış tarihi: 2006 Sonbahar

Polonyalı yapımcı firma Techland, geliştirdiği Chrome motorunu kullanarak II.
Dünya Savaşı’nı konu etmeyen bir FPS oyunu geliştiriyor. Call of Juarez’in vahşi
batıda geçen demo’su üzerine yorum yapmakta zorlandığımızı itiraf etmeliyiz. Şu
konuda emin olabiliriz ki, sadece Naziler ve M1 tüfeklerinin yerine altıpatlar
ve kızıl derililer konarak hazırlanan bir oyun değil, Call of Juarez.

Klasik kovboy filmlerinden söküp çıkarılmış olan birçok öğe mevcut; Ortalığın
birbirine karıştığı bar kavgaları, ahırların çevresinde dolanarak kovboyların
birbirlerine ateş ettikleri sahneler, vs.

Oyundaki yeniliklerden birisi, iki değişik karakter (ve oyun stili) seçebilme
imkânımızın olması. İlki Billy Candle; bir akrabasını öldürmek ile suçlanmakta,
diğeri Reverend Ray McCall, Billy’nin izini süren gözü pek bir kovboy. Bizim
gerçekten arzuladığımız, görmeyi istediğimiz, multiplayer oyununun da piyasaya
girmesi aslında. Görev esaslı turnuvalar, mesela tren soygunu gerçekleştirmek
üzerine kurulu bir takım ile oldukça zevkli olacaktır. Alternatif olarak, siz ve
birkaç arkadaşınız belalı şahısları avlamayı görev bilmiş bir takım
oluşturabilirsiniz.

Beklemeye değecek mi? Call of Juarez, bizlere Vahşi Batı’yı hissettirecekmiş gibi duruyor

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu