Röportaj

Yeni Trackmania oyununu yapımcısı ile konuştuk

Geçtiğimiz günlerde beta izlenimlerimize de yer verdiğimiz yeni Trackmania oyunuyla ilgili Ubisoft Nadeo Genel Müdürü Florent Castelnerac ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Sizin de sorularınıza yer verdiğimiz bu söyleşiye aşağıdan göz atabilirsiniz. Ayrıca Trackmania beta inceleme içeriğimizden de oyunla ilgili fikirlerimize ulaşabilirsiniz.

Yeni Trackmania oyununu yapımcısı ile konuştuk

Grand league ile birlikte Trackmania popüleritesi devam ediyor. peki siz bu projeye ne zaman başladınız? Yeni oyun ne kadar süredir geliştiriliyor?

The Grand League, yarışmalar için deneyim ve araç kalitesini geliştirecek uzun zamandır arzu ettiğimiz, kendi ligimizi yaratmaya odaklanmamızın ve kendi yarışmalarını organize eden oyuncuların ekibe katılmasının harmanlanmış harika bir sonucu oldu. Bu yüzden lig bu yıl itibariyle başladı ama çok uzun bir tarihe sahip. Bu oyun için de geçerli. 3 yıldır hiçbir şey yayınlamıyoruz. Bu yüzden pek çok şey değişti ve gelişti. Özellikle son bir yıl oyuna acayip odaklandık.

Yeni oyundaki en büyük değişim, en önemli dediğiniz dinamik nedir?

Bu oyun Trackmania’yı her anlamda daha iyi, daha modern, daha detaylı hale getirmekle alakalıydı. Bu da zaten bunu bir bütün haline getiriyor. Oyunla alakalı beni en mutlu eden üç şey: hisler (oyun ekranı, grafikler ve müzik), tasarımlar (harita editörü ve online inceleme sistemi) ve yarışmalar (yeni sıralama sistemi, günlük yarışmalar ve şampiyonalar, oyun için oyuncu etkinlikleri).

Fizik unsuru oyunun en önemli noktalarından birisi. Fizik ve oyunun ana dinamikleri hakkında bilgi verir misiniz?

Farklı şeylerle eğlenen ve geliştiği için mutlu olan insanlar için geniş çapta ve nokta atışı özelliklerde olmalıydı. Zaten bu yüzden iki büyük proje yaptık: yeni yüzeyler tanıtmak ve olabilecek en güçlü ve derin şekilde fiziği işleyebilmek için bir tarafa özel engeller koymak. Bence güzel bir iş çıkardık, burada asıl önemli olan şey 10 yıl geçmesine rağmen oyuncuların hala yeni mekanikler bulabiliyor olması. Bu benim bile kolaylıkla tahmin edemeyeceğim bir şey.

Bölüm tasarım kısmında ne gibi yenilikler bizi bekliyor?

Daha fazla engel, engelleri daha büyük bir alana kurabileceğiniz yeni bir haritalama modu ve bu çevrede ilk kez engellerin içine koyabileceğiniz parçalar olacak. Track editörde ilk kez engellerin içine çeşitler parçalar koyabilir ve onları kombinleyebilirsiniz.

Oyuncuların tasarladığı bölümler ve oyunun eSpor tarafı ile ilgili neler düşünüyorsunuz?

Trackmania’nın yarış oyunları için, olimpiyatlardaki yarışlar gibi bir mihenk taşı olmasını isterim. Bir spor kulübünde, insanlar her zaman pratik yapmaya ve uzun vadede en iyisi olmaya çabalarlar. Ben de spor ruhunu Trackmania’da espor şeklinde oyuncuların kendi rakipleriyle güzel zaman geçirdiği bir yer olarak görmek isterim.

Trackmania Nations Forever’da normal araçlar yerine istediğimiz skin’i indirip koyabiliyorduk. Hitbox aynı kalsada model değişiyordu. Yeni oyunda buna destek verilecek mi ?

Henüz karar vermedik. Araba çok daha karmaşık bir şey. Hala kafamı toparlamaya çalışıyorum. Bu yüzden 2D giydirmeler kalıyor, 3D giydirmelere ise bakacağız.

Son olarak çıkış tarihini öğrenebilir miyiz ve konsollar ile ilgili bir planınız var mı?

Henüz değil. Ben de oyunu konsollarda görmeyi isterim özellikle karşılıklı platformlarda ama önce bunun nasıl işleyeceğine ve oyuncuların neler istediğine bakmalıyız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu