Yeni Zelda oyunu ve açık dünya mekaniklerinde son nokta
Legend of Zelda serisinin yaratıcısı Shigeru Miyamoto, serinin Wii U için geliştirilen yeni oyununun “açık dünya oyunu” olarak betimlenemeyeceğini belirtti.
Geçtiğimiz E3’te tamamen açık dünya elementlerine sahip bir oyun olarak tanıtılan ve Wii U için geliştirilen yeni Legend of Zelda, Miyamoto tarafından açık dünya oyunu olarak nitelendirilmeyince, oyuncular meraklanmaya başladı.
Bunun üzerine Miyamoto, “Ben oyunları geliştirirken hiçbirini açık dünya oyunu olarak tanımlamam. Bu duruma şöyle bir örnek vereyim. Legend of Zelda serilerinde, bir oyuncu aynı anda sadece bir zindanda görev yapabilir. Örnek olarak Legend of Zelda’da toplam olarak 8 zindandan dördüncüye ulaştığında kimi oyuncu ‘oyunu çoktan yarıladım’ şeklinde düşünürken kimi oyuncu ise ‘daha oyunun yarısındayım’ şeklinde düşünebilir. Şu an bütün enerjimizi, oyuncuların geliştirdiğimiz Legend of Zelda oyununun dünyasında kaybolmaları için harcıyoruz.” açıklamasın yaptı.