Yerli: Unreal 4’ün CryEngine 3’ten hiçbir üstünlüğü yok!
Unreal Engine 4’ün son videolarından çok mu etkilendiniz? Halbu ki Crytek’in kurucularından Cevat Yerli’nin bu yeni motor hakkında söyleyecekleri var.
Yerli yapılan bir röportajda yeni Unreal motorunun kalitesi için CryEngine 3’te hali hazırda varolan bir kalitede olduğunu belirtti. Yerli’ye göre iki motor arasında çok ufak farklılıklar olsa da oyun içinden alınmış bir resimde bu bu farklılıkların kimsenin farkedemeyeceği seviyede olduğunu belirtiyor.
“Üç yıl öncenin GDC videolarına bakarsanız bizim o zaman orada ortaya koyduğumuz şeyin Unreal 4’ün şu anda ortaya koyduğu ile hemen hemen aynı olduğunu görürsünüz. Üstelik diğer motor geliştiricilerinin yaptığı da bu. Biz daha en son yeniliklerimizi de sergilemedik.”
“Çok yakında CryEngine’in bir sonraki yeniliklerini göreceksiniz. Burada net birşeyler söylemek istemiyorum o yüzden sadece “yenilikler” diyorum. Çok yakında. Ancak biz zaten 3 sene önce CryEngine 3’ün yeni nesile hazır olduğunu söylemiştik. Hala bu lafımızın arkasında duruyoruz. Bizim zaten devasa bir parçacık sistemimiz var, bizde zaten GPU rendering sistemi mevcut. Bütün bunlar bizde mevcut. Deferred shading, vs. Crysis 2’yi dağıtmaya başladığımızda tessellation’a sahiptik. Bizde DX11 zaten vardı.”
“Biz sadece teknoloji demoları yapmıyor. Biz oyunlar yapıp onları dağıtıyoruz.”
Yerli ayrıca kendi motorları ile rakiplerinin motorları arasındaki farkı “genel tecrübedeki akıcılığı” olduğunu belirtti ve örnek olarak Android ve iPhone farkını verdi.
“Bu tıpkı Android telefon ile iPhone’u izlemek gibi. Her ne kadar pek çok Android telefon da aynı şeyleri yapabilse de iPhone size farklı birşeyler hissettiriyor. iPhone daha organik, daha alışması kolay. Android’de ise farklı sınırlandırmalar var. Bir tanesi tombul, diğer daha iyi, vs. Yani olay sadece ‘Bizde şu özellikler var’ demekten ibaret değil.”