“Steam olmasa bağımsızlar ölürdü”
Bağımsız yapımcıların oyunları son birkaç yıldır oldukça iyi bir çizgi sergiliyor. Sürekli olarak artış gösteren ve hem miktar hem de kalite anlamında başarı sağlayan bu oyunlar elbette yardımlar olmadan bu noktalara gelemezdi.
Şu sıralar Sony ve Microsoft yeni nesil konsolları için bağımsızlara desteklerini açıklasa da uzun bir süredir Steam bağımsız geliştiricilerin Rahibe Teresa’sı konumunda.
Nitekim Escape Goat geliştiricisi Ian Stocker’a göre Steam’in hayati derecede bir önemi var. Dün Steam üzerinde yayınlanan Magical Time Bean oyunu bundan neredeyse bir yıl önce Steam Greenlight’tan da onay almıştı.
“Bağımsız PC geliştiricisi olarak hayatta kalabilmek için oyununuzun Steam’e girmesi şart. Buna Minecraft gibi istisnaları gösterebilirsiniz ancak istatistiksel olarak konuşursak yaşamak için Steam’de olmanız gerekecek.”
“PAX’tan ve bütün bu Greenlight olayından önce PC odaklı bir geliştirici olmaktan vazgeçip konsollara yönelmeyi düşünüyordum. Sony, Microsoft ve Nintendo’nun bir anda bu kadar bağımsız dostu olması çok cesaret vericiydi.”
Stocker şu anda yine Steam Greenlight’ta bulunan Escape Goat 2 üzerinde çalışıyor.