“TR4’e geldiğimizde asıl ekipten kimse kalmamıştı”
Ufak bir tarih dersi verelim. Tomb Raider 1, 1996 senesinde çıkmış; eleştirmenlerce çok beğenilip, yüksek satışlara ulaşmıştı. Onu takiben geçen 97 ve 98 senelerinde Tomb Raider II ve Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft çıkmış, yine herkes çok beğenmişti. Fakat ardından 1999’da çıkan Tomb Raider: The Last Revelation satış başarısını elde etse de eleştirmenlerce beğenilmemiş, ardından gelen Chronicles satış başarısı da elde edememiş; Angel of Darkness ise Lara’nın mezarına son çiviyi çakmıştı. Biz hep bu düşüşü yayıncı baskısı ve genel yaratıcılık azalmasına yormuştuk ama sebep farklıymış. Tomb Raider serisinin asıl bestekarı Nathan McCree’nin beyanına göre, Tomb Raider: The Last Revelation dönemine gelindiğinde Core Design ekibindeki bir kişi bile ilk oyunda çalışanlardan değilmiş. E öyle olunca kalite düşüyor haliyle. Anlayacağınız Crystal Dynamics Tomb Raider serisini devralmadan önce de seri Core’dan gitmiş vaziyetteymiş zaten.