7.62 High Calibre
Kanunsuz işlerle uğraşan bir Rus iş adamı, aniden kaybolur. Önemli bir kişi
olduğu için, karanlık güçler tarafından kaçırıldığı düşünülür ve harekete
geçilir. Yürütülen araştırmalar sonucunda bu kişinin aslında kaçırılmadığı,
farklı bir ülkeye geçiş yaptığı anlaşılır. Bu süre zarfından yaptığı işlerin
detayları da bir bir ortaya çıkar ve onun yakalanması için özel güçler harekete
geçirilir.
Özel bir takım, sıradan bir görev
7.62 High Calibre, Aperion tarafından geliştirilmiş bir sıra tabanlı strateji
oyunu. Yapımdaki amacımız, bu iş adamını bulmak. Bunun için operasyon içerisinde
yer aldığımız her bölgede, çeşitli insanlarla konuşmalı, onlara soru sormalı,
öldürülmesi gerekenleri ortadan kaldırarak, dışarıya bilgi sızdırılmalarını
önlemeliyiz. Oyun bize kontrol edebileceğimiz 8 kişiden oluşan özel bir tim
sunuyor. Her birinin diğerine göre daha iyi olduğu veya daha kötü olduğu yönler
var. Tabii ki hepsini kontrol edemiyoruz. Size uygun olacağına karar verdiğiniz
bir karakteri seçiyor ve sınırlı sayıda verilen geliştirme puanlarını, güç,
sağlık, nişancılık gibi geliştirilebilir özelliklerinize dağıtarak görevlere
adım atıyorsunuz. Bölümler geçtikçe, karakterinizin özelliklerini daha da
geliştirebiliyorsunuz. Ayrıca kullanımımıza sunulmuş ve modifiye özelliği
bulunan yüzden fazla silah bulunuyor.
“Oyunun grafikleri genel olarak zamanın gerisinde kalmış ve bazı grafiksel problemler de var.”
Yapımın bakış açısını, E tuşuna basarak FPS moduna getirebiliyoruz ve böyle
ilerleyebiliyoruz. Yön tuşları bir işe yaramadığında, sağ veya sola dönmek
istediğimizde de fare fonksiyonlarından yararlanmamız gerekli. Bu moddayken
nişan almak daha rahat diyebiliriz. Örneğin bir Sniper ile nişan aldığınızda,
ekranın sağ üst köşesinde ufak bir hedef penceresi beliriyor. Bu sayede rahat
hareket edebiliyorsunuz. Lakin silahların ekrandaki görüntüsü, gerçekten komik
olmuş. Silah var, ama onu tutan el yok. Bu gibi basit bir detayın üzerinde
durulmaması gerçekten şaşırtıcı. Üzerinde yer aldığımız haritalar ise çok
detaylı değiller. Belirli sınırlar çerçevesinin dışına çıkamıyoruz. Yaşam
belirtisinden yoksun ve sanki tüm karakterler, sizin onlarla konuşmanızı veya
onları öldürmenizi bekliyorlar. 7.62 High Calibre, yapay zeka yönünden de
sınıfta kalıyor.
“-Bazukayı boşuna kullandım. Bina parçalandı, adama bir şey olmadı!
-Yıkılmayan adamım ben! Bana bir şey olacağını mı sandın he? “
Uçan silahların kaynağı
Grafiksel olarak yapımdan büyük beklentiniz olmasın. Zira çevre tasarımları,
boşluk hissi, karakter tasarımları ve dahası, günümüz teknolojisinin gerisinde.
Özellikle öldürmek üzere hedef aldığınız bir karakterin kaçışını, yakın plan
olarak izlemeye kalktığınızda kötü tabloyla bizzat karşı karşıya kalıyorsunuz.
Bir takım grafiksel hatalar da işin tuzu biberi olmuş. Yapımda zaman kavramı da
yer alıyor. Bunun etkilerini de gece-gündüz dönümü olarak görebiliyoruz. Oyunun
hikayesi tek bir sonuca bağlı değil ve oyuncunun seçimlerine göre farklılıklar
gösteriyor. Böylece tekrar oynanabilirlik sağlanmak istenmiş, ama oyunu bitirmek
bile can sıkıcı olabilir. Tek kişilik senaryosunun dışında çoklu oyuncu
seçenekleri barındırmayan 7.62 High Calibre, mutlaka oynanması gereken bir yapım
olmamış.