Oyun Ön İncelemeleri

Dragon Commander

Belçikalı oyun yapımcısı olan Larian Studios, 1996’da kuruldu. Seneler içinde birçok oyunu piyasaya sürdüler. 2002’de çıkardıkları Divine Divinity (DD) ile daha çok isimlerini duyurdular. Vakti zamanında eski sistemimle oynadığım DD’yi hatırlıyorum da, bilgisayarım kasıla kasıla oyunu çalıştırıyordu. Upgrade niyetim vardı, Divine Divinity de buna vesile olmuştu. Ondan sonrasında oyun yağ gibi akmaya başlamış ve sonunda bitirmiştim. Özellikle müziklerinin hastası olduğum DD, Divinity evreninin girişi oldu ve bundan sonra projeler gelmeye başladı. Bu evrende geçen sonuncu yapım ise Dragon Commander (DC).

Basıp gitmek lazım!

Bir ejderhayı yönetmek aslında sanal dünyada bizlere ters gelen bir durum değil. 2004’te piyasaya sürülen Primal Software’in oyunu vardı, I of the Dragon. Hatırlamışsınızdır, bir ejderhaydık. Ortalama puanlar alsa da, şahsen benim için keyif veren bir oyun olmuştu. DC bize bunu yeniden sunacak, ancak işin içine RTS ve RPG’yi harmanlayıp, koyacak. Art Noveau stilini, Steampunk atmosferini sunan yapımın, en ilginç yanını ise Jet Pack oluşturuyor. Evet, ejderhamız bir adet Jet Pack kullanacak. Bu belki ters gelebilir, ancak yapımcılar bu durumu sevdiklerini belirtip, bize avantaj sağlayacak imkanlar yaratacağını söylüyorlar. Jet Pack ile birlikte ejderhamız daha yüksek hızlarda uçabilecek, kendisine gelen ateşlerden hızlıca manevrayla kaçabilecek. Gamescom 2011 demosunda da bu durumu gördük. Düşmanın ana üssüne saldıran ejderha, karşılık verilen ateşlerden hızlı hareketlerle kaçabiliyordu. Jet Pack’in belirli bir limiti olacak ve zamanın yavaşlaması gibi bir özelliğin de olacağı söyleniyor.

Her şeyi idare edeceğimiz ve imparatorluğumuzu genişleteceğimiz ana merkezimiz ise Raven isimli olağan üstü gemi olacak. Bu gemide savaş için plan ve programımızı yapabileceğiz. Gemideki Savaş Odası’nda yer alan harita üstünden savaşa girmeden önceki taktiklerimizi ve hamlemizi belirleyeceğiz. Devasa ordular kuracağız ve büyük savaşlara gireceğiz. Yeni üniteler yapıp, orduların başlarına komutan atayacağız. Biz ejderhamız ile mücadeleye içindeyken, onlara emir vereceğiz. Bunlar sadece bu kadar sınırla kalmayacak. Teknoloji ile birlikte işin içinde büyüler yer alıyor. Sonuçta burası Divinity evreni ve büyü de olacak. Ejderhamızı ve ordularımızı geliştirebileceğiz. Yeni teknolojiler araştırıp, bunları yıkıcı gücümüz için kullanacağız veya savunma amaçlı da olabilecek. Güçlü prensesler DC’de yer alacak. Mesela bir iskelet olan Undead prensesiyle yaşadığımız aşk (Bir iskeletlemi?), bizlere Undead’lerin ittifakı olarak geri dönecek. Böylece savaşa girdiğimizde, Undead’lerin yardımı ile rakibe oranla daha büyük bir güç olacağız.

Büyük imparatorluklar yükselir ve düşer

DC’nin senaryosu oyunda ilerledikçe daha detaylı ve ilgi çekici olacak. Yapımda Campaign 20 saatlik bir oynanış sunacak. Tekli oyuncu modu dışında Dragon Commander, online arenaya da el atıyor. En iyi Dragon Knight olmak için multiplayer’da mücadele edeceğiz. Şu an için PC platformuna odaklanan yapımın konsol sürümü hakkında ise belirsizlik var. Hangi konsola gelecek belli değil. Çıkış tarihi olarak da 2012 uygun görülüyor ve Larian Studios bu durum için 3D Realms’ın Duke Nukem Forever taktiğini yapıyor. “When it’s done” yani ne zaman biterse. Birçok özelliği var Dragon Commander’ın ve Larian bunun üstesinden gelirse, harika bir oyun görebiliriz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu