Oyun Ön İncelemeleri

Age of Mythology

Age of …serilerinin son versiyonu Age of Mythology görünüşe göre birçok yeniliği de beraberinde getiriyor. Artık eskisi gibi “köylü üret, adam yap, saldır” stratejilerine biraz ara vermek gerekebilir. Tabii denebilir ki her RTS oyunun aslı budur ama sanırım biraz daha farklı ve yeni tip stratejiler geliştirmek bu oyunun esas amaçlarından biri olacak.

YENİ NELER VAR

Önce şununla başlayalım, yeni bir grafik motoru. RTS oyunlarında 360 derecelik kameralar çok kullanılmaz. Age of Mythology bununla başlamış. Bu tarz görüş açılarının oyunun eğlencesini artırma konusundaki payı sanırım yadsınamaz. Diğer bir seçenek de eğer isterseniz savaştaki adamlardan biri olarak oyuna dahil olmak. Bu son seçenek gerçekten ilginç gözüküyor. Yalnız pek açık belirtilmemiş. Yani siz aynı Quake ya da Duke gibi önünüze gelene girişebilir misiniz? Yoksa sadece savaşçının gözünden izler misiniz henüz bilinmiyor. 

Buna ek olarak oyunun demolarının grafikleri gerçekten muhteşemdi. Hatta seyrettiğim her demoda dikkatimi çeken birşey vardı, dalgalar. Evet su dalgaları gerçekten çok etkileyici yapılmış. Suların karaya yakın biryerlerde kırılıp foşurdaması gerçekten çok gerçekçiydi. 

Age of Mytholgy de yeni birçok ırk sözkonusu değil. Aslında sadece üç ırk var. Ancak Age Of Empires serilerinde olduğu gibi ırklar arasındaki fark, kaleden çıkan tek bir birim ya da aynı teknolojiyi kullanıp kullanamamak değil. Tam bir fark. Her ırkın kendine göre kullandığı adamları, savaşçıları, birimleri birbirinden çok farklı.Vikingler, Mısırlılar ve Yunanlılar’dan oluşan üç farklı ırk, bence güzel seçilmiş. Peki bu üç ırkın kendi içindeki dengeleri Starcraft’ta olduğu gibi mükemmel olabilecek mi? Onu zaman gösterecek ama şimdiden söyleyebiliriz ki bu dengenin sağlanması için birçok şey yapılmış. Örneğin Vikinler savaşçı olmanın yanısıra göçebe bir ırk. Age of Mythology de buna uygun yapılmış. Viking ırkını oynuyorsanız köylü yapmıyorsunuz. Savaşçılar aynı köylüler gibi üretim ya da bina yapımı kısımlarında kendileri çalışıyorlar. Bir de Vikingler ile ilgili bir detay daha verelim; Vikingler’i oynuyorsanız “Town Center” ınız mobil, yani hareketli olacak. Bir yerden bir yere taşınabilecek. Bu sanırım oyundaki en ilginç gelişmelerden biri.

Üç farklı ırk size sıkıcı gelebilir. Ancak Age of Mythology’ nin getirdiği son yeniliklerden biri daha önceki oyunlarda bahsi bile geçmeyen Tanrı kavramı. Oyuna başlarken kendinize bir Tanrı seçeceksiniz. Yalnız her ırk için seçilebilecek üç farklı Tanrı var. Vikingler için Odin, Thor ve Loki; Yunanlılar için Zeus, Hades ve Poseidon; Mısırlılar için Ra, İsis ve Set. Her ırkın Tanrılar’ı farklı şekilde iş görüyor ve oyuna hangi Tanrı ile başladınız ise oyuna onunla devam etmek zorunda kalıyorsunuz. Tabii hangi Tanrı ile başladıysanız kendinizi diğer Tanrılar’a kapatmış sayılıyorsunuz.Seçtiğiniz büyük Tanrı’nın altında altı Tanrı daha var. Her birinin görevi birbirinden farklı. Örneğin oyuna başlarken Zeus’u seçtiğinizi düşünelim. Bu durumda siz, klasik çağ içinAthena ve Hermes’i; kahramanlar çağı için Dionysos ve Apollo’yu; efsaneler çağında ise Hephaistos ve Hera’yı seçtiniz demektir. Hepsinin yardımcı olduğu bir konu var. Athena ordunuzun defansını arttırırken, Hermes atlı birlikler için avantaj sağlar. Dionysos askerlerinizin derisini zırhla kaplarken, Apollo okçularınıza yardım eder. Herbiri başka bir durumda yardımcı oluyor. 

Ayrıca herbirinin mitolojik birimi birbirinden farklı. Örneğin Hermes’in mitolojik birimi centaur iken Hera’nınki medusa. Yani aslında oyunu oynamak için üç değil, çok seçeneğiniz var. Aynı Age of Empires serisindeki gibi altın, odun ve yemek gerekli. Tabii ki yine çağ atlayarak bir takım silahlara veya teknolojilere ulaşıyorsunuz. Ancak Tanrılar’ın yardımı için(ki bunlar da birbirinden farklı) “favor” sahibi olmanız gerekiyor. Tabii ki önce tapınaklarınızı yapmalı, insanların tapınmasını sağlamalısınız. Yeterli miktarda favor ile çeşitli şeyler yapabilirsiniz. Bunlar arasında ordunuzu güçlendirmek veya ordunuza mitolojik birimler eklemekten tutun da üretim artışı gibi sosyolojik etiklere varana kadar hatta direk yıldırım, ya da meteor yağmuru gibi ideal pazar eğlencesi olan birçok seçenek var. Hatta eğer kasılırsa çağ atlamayı bile “favor” yardımıyla yapabiliyorsunuz. “Favor”ın artması için ise yapmanız gerekenler gene ırklara göre değişiyor. Örneğin Vikingler agresif bir ırk olduğu için Vikingler’de “favor” artışı savaşla oluyor. Mısırlılar’da ise bina yapımında ve teknolojik gelişmede. Yunanlılar ise arazi artımıyla favor sahibi olacaklar. 

Savaşçı birimler olarak normal askerlerin dışında “favor” kullanarak mitolojik karakterler veya yaratıklar çağırabiliyorsunuz. Mitolojik karakterler her ırka göre değişiyor. Bu birimler diğerlerinden daha güçlü ve öldürmesi zor. Oyun yapımcıları, mitolojik karakterlerin tek başlarına bir ordu olmadığını belirtiyorlar ve ekliyorlar “Onlar daha çok bir ordunun tamamlayıcıları. Bu sayede güçlü ve eksiksiz ordular yaratmanın daha kolay olacağını düşünüyoruz.”. Benim bu cümleden çıkarttığım anlam, “Mitolojik yaratıkların sayısına güvenip hareket etmeyin, çünkü hepsinin kendine göre zayıf bir tarafı var.” 
Oyunun single player ve multiplayer seçenekleri var. Bilinen, single player modunda 36 bölüm olduğu. 

Evet sanırım söylenebilecek fazla birşey kalmadı. Age of Mythology oyunu daha önceki Age of… serisi oyunlarına göre çok fazla yenilik içeriyor. Age of Mythology oyunu kesinlikle Age of Empires III ,veya o serinin devamı değil. Bambaşka bir oyun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu