“Ayağa kalk Alan! Kafanı toparla ve bana doğru gel” 4 yıldan uzun bir süredir gelişim süreci devam eden Alan Wake’in yıllar önce yayımlanan videosu halen akıllardadır. “O, başarılı bir yazar ve yaşadığı yer, sakin bir kasaba. Peki ya gece olunca?” Üzerinden kaç gün, kaç gece geçti artık sayamamaya başladık doğrusu, ama buna değecek gibi gözüküyor. Zira Remedy, deyim yerindeyse oyunu kendisinden bile saklıyor. Bu da zaten konusu gizemli olan yapımı, daha da merak edilir kılıyor.
Yıllar önce, ailesinin intikamını almak için yemin eden bir polisin hikayesini dijital ortama taşıyarak gönüllerde taht kuran Max Payne’in yapımcılarından (Remedy), bu kez psikolojik gerilim türünde bir yapım geliyor. Geliyor diyorsam da maalesef uzun bir süredir gelemiyor.
Nisan 2005: Max Payne’in ardından Remedy, yeni bir oyun üzerinde çalıştıklarını duyurdu. Henüz bunun gizli bir proje olduğunu ve yeni detayların önümüzdeki ay, E3 fuarında açıklanacağı söylendi.
Mayıs 2005: Alan Wake, Remedy tarafından PC ve Xbox360 için duyuruldu. Oyunda Alan Wake isimli bir yazarı yöneteceğimiz açıklandı ve ilk videosu yayımlandı.
Mayıs 2005: Alan Wake’in sitesi yayına girdi.
Haziran 2005: Oyunun ikinci videosu yayımlandı.
Nisan 2006: Alan Wake’in, E3’te yer almayacağı açıklandı. Gerekçe olarak oyuna daha iyi odaklanma ve gözlerden uzak bir şekilde daha iyi çalışılabileceği gösterildi, ama yeni bir video yayımlandı.
Mayıs 2006: Alan Wake için Remedy’nin partneri olarak Microsoft ile anlaşıldı. Microsoft, oyunun PC’de Vista’ya özel olarak hazırlanacağını doğruladı.
Eylül 2006: Alan Wake, Intel’in Core 2 Quad işlemcilerinin tanıtımında gösterildi. 4 çekirdek üzerine geliştirilen oyun, her bir çekirdeği farklı amaç için kullanacaktı. Fizik hesaplamaları için tek bir çekirdek, ışıklandırmalar ve gölgeler için ayrı bir çekirdek.
Ocak 2007: İsveçli Aftonbladet gazetesi tarafından Alan Wake, 2007 yılının en çok beklenen oyunu seçildi.
Aralık 2007: Gamepro tarafından Alan Wake, 2008 yılının en çok beklenen 48 oyunu listesinde 17. sırada yer aldı.
Bütün bunlara rağmen oyun bir türlü çıkmadı…
Kimsin sen?
Alan Wake, kitapları en çok satan yazarlardan bir tanesiydi. Geceleri kabuslarında gördükleri, kalem diline ilham veriyor ve başarısına başarı katıyordu. Derken bir gün nişanlısı Alice kayboldu. Yaşadığı şirin kasaba, o andan itibaren gördüğü kabuslara kucak açan bir ortama dönüştü. Güneş, ağaçları okşuyor ve suyun üzerinde süzülüyordu gündüzleri, ama peki ya gece olunca…
Yapımın temel dayanağını oluşturan en önemli unsur, şüphesiz hikayesi. Sam Lake tarafından kaleme alınan Alan Wake, muazzam ormanlardan şirin kasabalara kadar uzanan büyük bir harita sunuyor oyunculara. Karakterimiz, kimi zaman yaya olarak, kimi zaman da arabayla oyun boyunca tüm haritayı kat edecek. RPG öğelerinin yer alacağı yapımda, çevredeki insanlarla konuşacak ve yardım etmeleri için ağızlarından çıkan her kelimeden anlamlar çıkarmak için uğraşacağız. Hikaye geliştikçe, etkilerini görsel olarak da hissedeceğiz. Geceler daha uzun, gündüzler ise daha kısalacak. Böylece psikolojik gerilim türündeki oyun, tam anlamıyla kendisini gösterecek. Karanlıkla birlikte doğan yaratıklara karşı ateşli silahlar pek etkili olmayacak. Bu durumda Alan, en güçlü silah olarak ışığı kullanacak ve bunu ateşli silahlarla kombine ederek mücadeleye girişecek. Tamamen hareket etmekte özgür olduğumuz bir çevrede, seçimlerimize göre macerayı devam ettireceğiz ve karşımıza çeşitli bulmacalar çıkacak.
Grafiksel olarak güçlü bir yapım Alan Wake. Tasarımlar, ışıklandırmalar ve detaylar çok hoş. Ayrıca oyunun görsel olarak kat ettiği yol da ortada. E3 2006 videosu ile yeni video arasındaki görsel fark sebebiyle, grafik motorunun değiştirildiğini sananlar olmuş. Yetkililerden gelen cevap ise, bunun aynı motor olduğu ve geçen 2 yıllık süre boyunca tasarımlar üzerine daha çok vakit ayırabildikleri yönünde. Havok motorundan da yararlanan yapımda, hava şartları değişecek, fırtına gibi doğal afetler görülebilecek. Bunların fiziksel sonuçları olarak hasarlar oluşabilecek ve bu da hikaye boyunca Alan’ın dikkat etmesi gereken bir unsur olacak. Yapımcılar, her şeyin birbirini etkilediği, canlı, nefes alan bir dünya hazırlamak için epey uğraştıklarını belirtiyorlar.
Ocak 2008: Alman PC Games Hardware sitesine konuşan, oyunun geliştiricilerinden Markus Maki, Alan Wake’in PC’de Vista’ya özel bir yapım olduğunu tekrarladı.
Ocak 2008: Alan Wake, Pcgamer, Gamespy, Voodoo Extreme gibi otoriteler tarafından “En çok beklenen oyun” seçildi.
Haziran 2008: Alan Wake, E3 listesinde yer almıyordu.
Haziran 2008: Finli aktör Ilkka Villi, oyun hakkında konuştu (Oyun ile ne alakası var derseniz Alan Wake’in tasarımı, bu oyuncudan alınmış). Promise ve Pelican-man gibi filmlerde rol almış. Daha önce bir oyun projesinde yer almak gibi bir düşüncesinin olmadığını belirtiyor ve ekliyor; “Ben atmosferin, bir oyunda ne denli güçlü olduğunu anladım.”
Ağustos 2008: İki yıldır elle tutulur bir bilgi gelmemesinden sonra oyunla ilgili şüpheler oluştu. Bu düşüncelerin ardından açıklama yapan Mika Reini, oyunun halen geliştirildiği söyledi, ama üzüldüğünü de ekleyerek yeni bir bilgi veremeyeceğini ekledi.
Eylül 2008: Max Payne filminin 15 Ekim’deki tanıtımında, Alan Wake için bir de yeni tanıtım videosu yayımlanacağı duyuruldu.
Ekim 2008: Oyun için yeni bir resim yayımlandı. Oyunun eksi haline nazaran ne derece değiştiği görülebiliyordu.
Ekim 2008: Remedy’den Sam Lake, Pelaaja isimi siteye, “İlk Max Payne oyunundan sonra böyle bir yapımı düşündük. Kolay olacağını sanıyorduk, ama her aşamada karşımıza daha önce denemediğiniz birçok yön çıkınca, bunun o kadar da kolay olmadığını anladık.” diye konuştu.
Ekim 2008: Sam Lake, 1UP’a, “Yapım, bir psikolojik aksiyon oyunu ve ana karakterin bilinçaltında yer edinen unsurların etrafında olaylar gelişiyor. Alan Wake, 1 sezonluk televizyon serisinin oyun olarak hazırlanmış hali.” diye açıkladı.
Ekim 2008: Alan Wake’in sitesi yenilendi ve yeni bir video geldi.
Kasım 2008: Oyunun kesin çıkış tarihi halen belli değil.
Başka ne var?
Sam Lake, Alan Wake için; “Güçlü bir hikaye, güçlü bir karakter ve sinematik bir anlatıma” önem verildiğini belirtiyor. Bu sebeple oyunda sadece tek kişilik senaryoya odaklanılmış ve Multiplayer deneyim yer almıyor.
İlk olarak Max Payne’de denendikten sonra oldukça ilgi çeken “Bullet Time” modunun yeni oyunda yer alabileceğinden söz ediliyor. Olup olmayacağı kesin değil, ama denemeler yapılıyor.
Son zamanlarda Spore, Mass Effect gibi oyunlarda yer alan koruma sistemlerinin bir benzerinin Alan Wake’de yer alıp almayacağı henüz kararlaştırılmadı. Yine yetkili ağızdan gelen bir cevap şöyle, “Oyunun kopyasını kimin hazırlayacağını değil, parasını verip orijinal alan müşteriyi düşünmeliyiz.”