Alone in the Dark: Near Death Investigation

Eski ve tozlu malikaneler, sisli kasabalar, delilerle dolu hastaneler ve benzerlerinde hepimiz bulunduk; artık eskisi kadar korkutucu değiller. Korku-macera kurgusunun tekrarlayıcı yapısı, video oyunlarındaki ürkütme faktörünü öldürüyor. Bu sebeple de Alone in the Dark’ın farklı arka planını merakla bekliyoruz: New York City’deki Central Park. Şehrin en kaçık vatandaşlarını bile, o 3700 dönümlük alan hakkındaki dedikodulardan korkuyor, özellikle gece olunca. Üstelik çıkacak olan yeni oyunla ilgili öğrendiklerimizden sonra, bizi bekleyen tek sürprizin mekan olmadığını söyleyebiliriz.


BÖLÜM BÖLÜM

Beyaz perdeden etkilenen çoğu oyun gibi, AITD’nin yapısı da TV serilerinden ilham alıyor (Lost ve 24 gibi). Oyunun her bölümü, ayrı bir hikaye şeklinde ilerleyecek ve elbette içinde bol bol havada asılı kalan sorular ve keskin senaryo dönemeçleri bulunacak. Diskte her biri 45 dakika ila 1 saat 15 dakika arasında uzunluğa sahip 11 bölüm olacak. Oyuna bir süre ara verip tekrar döndüğünüzde, hikayeden kopmaktan veya ne yapacağınızı unutmaktan korkmanıza artık gerek yok. “Her bölüm sonunda ‘gelecek bölüm’ tanıtım videosu oynayarak daha fazla meraklanmanızı ve oynamak istemenizi sağlayacak.” diyor Eden Games’tan Yapımcı Nour Polloni. “Ardından oyuna geri döndüğünüzde, tekrar hikayeye uyum sağlamanıza yardım etmesi için bölüm başında önceki tanıtım videosu tekrar oynayacak.” Ayrıca Eden, oyunun çıkışından sonra indirilebilir ek bölümlerin de planını yapıyor.


SICAKLIK DEĞİŞİMİ

1992’de tanıştığımız doğaüstü olayları araştıran Edward Carnby’i Central Park’ta dolaştırırken, içinizdeki alev manyağını da ortaya çıkarmanız önem taşıyacak. İster sıkışmış mobilyaları, ister ahşap çatıları, ister oyundaki kötü güçleri yakın, “Ateş gerçek hayattaki etkisini verecek” diyor Polloni. “Yanabilir eşyalar ve yüzeyler yoluyla yayılırken, materyale göre yayılma hızında değişim gösterecek.”


BURUN DELİKLERİNİZE DİKKAT EDİN

“Düşmanlar sizi tüm duyularıyla bulabilecek; görüş ve sesin yanında kokunuz da iz bırakacak.” diyor Polloni. Oyunun özel yapay zeka karakteristiği, düşmanlara sizi yakalamaları için avantaj tanıyacak. Ancak bunu bir koz olarak kullanabileceğiniz durumlar da olacak. “Düşmanları tuzağa düşürmeniz de mümkün olacak; kan izleri ve cesetler de böylece kullanışlı hâle geliyor.”


PÜFÜR PÜFÜR HAVALANDIRMA

Zamanınızın çoğunu tabanvayla seyahat ederek geçirseniz de, bazen araçlara binip NYC’nin genişleyen bölgelerine ulaşabilirsiniz. Yine de bunlar bildik video oyunu sürüşlerine benzemeyecek. AITD’nin araçlarında çalışan radyolar, ısıtıcı ve klima bulunuyor. Daha da önemlisi, bu aletler oynanışa etki edecek. “Radyoyu şarkı dinlemek için açmayacaksınız. İmdat çağrılarını alıp, sağ kalanların buluşma mekanları gibi yararlı bilgileri radyo aracılığıyla edinebileceksiniz. Eğer New York’ta soğuk bir geceyse, ısıtıcı ile aracın camındaki buzları çözebilirsiniz.


Hayatta kalma kısmını daha önce hiç olmadığı kadar gerçekçi bir zorluğa taşıyacağı anlaşılan Alone in the Dark’ın serileri yeniden canlandıracak olan oyunu, 2007’nin kış gecelerinde sıcaklığı artıracak gibi görünüyor.

Exit mobile version