Alone In The Dark

Çıkış Tarihi: 2007


Alone In The Dark (AITD), macera oyunu sevenlerin gönlünde ayrı bir yer tutar. Korku-aksiyon türünün eşsiz örneklerinden biridir. Ayrıca oldukça eski bir geçmişi olması, birçok oyunsever tarafından bilinmesini sağlamaktadır. İlk defa geçtiğimiz E3 fuarında, karşımıza çıkan ve mecara severleri büyük beklentilere taşıyon AITD bakalım beklendiği kadar iyi mi?


Bugüne kadar sır gibi saklanan AITD’ın detayları gün geçtikçe biraz açığa çıkıyor olsa da gizemini daha uzunca bir süre koruyacak gibi görünüyor. Ortaya çıkan kimi ekran görüntüleri ve bazı dergi yazıları dışında hakkında çok fazla bilgi olmayan oyun için en büyük bilgi kaynağımız geçtiğimiz E3 fuarında gösterilen kısa demo idi. Buna rağmen geleceği hakkında yeterli detay verir nitelikte.


Yapımcı Eden Studios’u City of Heroes’dan hatırlıyoruz. Çok başarılı olmasa da kurgusunun sağlamlığı, macera oyunlarında çok önemli olan kurgu faktörünün AITD’da başarılı olacağının şimdiden göstergesi olarak karşımıza çıkıyor. Karanlık ortamlarda korku etkenini sağlamak çok zor olmasa da, yapımcılar tipik korku öğelerinin dışında, bizi etkileyecek çok fazla etmenin oyuna dahil edildiğini belirtiyorlar.


Oyunun en önemli özelliklerinden biri, dizi mantığı ile hazırlanacak olması. Sezonlar ve alt bölümleri olakak piyasaya sunulacak. Bölüm yaklaşık 1 saat kadar sürecek ve her sezon yaklaşık 10-15 bölümdne oluşacak. Yani Half-Life 2 ve Sam and Max’de karşımıza çıkan episode (bölüm) mantığı AITD’da da karşımızda. Çok uzun olmayan ama bir sonraki bölümü heyecanla beklememizi sağlayacak olan bu sistem aynı zamanda ödenen paranın da daha az seviyelerde olmasına katkıda bulunuyor.


Alevli ortamlar


E3 fuarında yapımcı Nour Polloni tarafından yapılan tanıtımında oyunun baş karakteri Edward Carnby üzerinde yoğunlaşılmıştı. Her ne kadar 1920’de geçen ilk oyunun ardından kahramanımız bugüne taşınmış olsa da oyunseverler tarafından pek yadırganacağını sanmıyorum. Central Park’ın karanlık yollarında ilerleyeceğimiz AITD, dünyamız ile öteki dünyanın karışımı mekanları senaryosunda barındırıyor. Bunu ilk duyduğumda aklıma Constatine gelmişti. Daha sonra karşılaştığım ekran görüntüleri ise bunu doğrularcasına bir fikir oluşturdu bende.


Third person bakış açısı, bu tarz oyunların vazgeçilmezleri arasında oldu. AITD’da ise first person bakış açısı ile oyuna başlanıyor ve bu senaryoya bağlı olarak değişiklik gösterebiliyor. İzletilen demoda çok iyi bir bakış açısı sağlanamasa da zaman içinde yapılacak düzenlemeler ile bu sorunun ortadan kaldırılması mutlak.


Havok denince akla ilk gelen oyunlardan biri Half-Life. AITD’ta da kullanılan olan Havok 3.0 motoru sayesinde çevre ile etkileişimi en üst seviyeye taşınmış. Özellikle kahramanımız Carnby’nin kendi ve çevre birimleri üzerindeki etkileşimi, ileri seviyede kullanılmış. Bir çatı kenarından sarkarak ilerleyebilmeniz, kullandıktan sonra attığınız bir yara bandının artan kısmını tekrar kullanabilmeniz bunlardan sadece bazıları. Ayrıca, çok zaman el feneri, araç farı gibi aydınlatıcı öğeleri kullanarak içinde bulunduğumuz ortamlarda görüş açımızı genişletmemiz gerekiyor. Hatta yaratıkların aracımıza girmemesi için merkezi kilit sistemini aktifleştirmemiz bile gerekebiliyor.


Eden Studios, bugüne kadar sınırlı sayıda yaptığı açıklama, biz oyun severlerin ağzına bir parça bal çalmaktan çok öteye gidemedi. Ama bahsettiklerini gerçekletirebilirlerse Bir RE4 ya da Half-Life kadar bizi etkiletebilecek, ama Lost ya da 4400 kadar ekran başına bağlayabilecek bir oyun ile tanışmamıza kısa bir süre kaldı gibi görünüyor. PC, PS3 ve X360 için hazırlanan oyunun 2007’nin ortalarına doğru çıkması bekleniyor.

Exit mobile version