Frictional Games, İsveç’te kurulan ve 5 kişi tarafından oluşan bağımsız bir oyun firması. Daha önce yaptıkları Penumbra: Overture’u, PC’ye çıkarmışlardı. Yapım HPL fizik motoru ile hazırlandı ve farklı yapısıyla, hatırı sayılır miktarda oyuncu kitlesine sahip oldu. Özellikle Point-Click tarzı oynanış ve yaratıklara karşı herhangi bir yakın dövüş veya ateşli silah kullanılmaması, oyunun korku dozunu artıran özelliklerindendi. Daha sonra devam yapımı olan Penumbra: Black Plague ile firma yerini daha da sağlamlaştırdı. Fakat Requiem’de korku yapısından uzaklaşıp, daha çok macera mekaniğine yöneldiler.
Korku yeniden iş başında!
Frictional Games aradan geçen 3 yıllık bir geliştirme süreci sonucunda Amnesia: The Dark Descent’ı 2010’un Sonbahar aylarında piyasaya sürdü. Yapımcılar bu oyunla adını iyice tüm dünyaya duyurdu. Oyunun korkutucu hikayesinde Daniel isimli karakteri kontrol ediyorduk. Daniel daha önce yapmış olduğu bir kazı sonucunda bulduğu gizemli eşyanın ve kendisi takip eden gölgelerin kaynağını bulmak için yola koyuluyordu. Amnesia: The Dark Descent, Penumbra serisinden daha iyi ses efektleri ve gelişmiş fizik motoru (HLP 2) ile 2010 yılının en çok konuşulan, ses getiren yapımlarından biri oldu. Gerek atmosferi, gerekse korkutucu ses unsurlarıyla “Korku oyunu böyle yapılır” dedirten bir oyundu ve resmen korkuyu iliklerimizde hissetmiştik.
Firma kendi sitesinde yayımladığı konsept çalışmaları gördüğümüz de yeni bir Amnesia olduğunu çok geçmeden anladık. Sonunda Amnesia: A Machine for Pigs duyuruldu. Asıl sürpriz gelişme ise yine bağımsız bir firma olan ve Dear Esther’ı geliştiren thechineseroom’un oyunun yapımcılığını üstlenmesiydi.
Yapımcıların hikaye hakkında verdikleri bilgilere göre A Machine for Pigs, 1899 yılında geçecek ve zengin bir sanayici olan Oswald Mandus’un yaşadıklarını konu alacak. Hikaye aslında bu durumda daha fazla ilginçleşiyor. Zira Meksika’da yaşadığı kaos tarafından trajik şekilde evine geri dönen Mandus’un gördüğü korkunç rüyalarla birlikte, ürpertici biçimde maceramız başlayacak.
Beklentileri karşılayacak mı?
Diğer bir bilgi ise yapım, farklı bir hikaye de olup, aynı evrende geçecek. Yayımlanan konsept tasarımlara baktığımız da genellikle oyunda; karanlık, ürpertici ve domuz makineleri ile kanlı bir atmosferin olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca yapımın fizik motoru daha gelişmiş bir şekilde karşımıza çıkacak. HLP 3 fizik motorunun yanı sıra, grafikler ve ışıklandırmalar daha iyi olacak. Orijinal oyuna göre ses unsurlarının daha korkunç olacağını belirtebiliriz. Dear Esther’daki kaliteli ses efektlerini de göz önüne alırsak, A Machine for Pigs bizi ses konusunda pek mahcup etmeyecek. Peki oyun eski mekaniklerine sağdık kalacak mı? Kesinlikle evet. Geliştiriciler, oyunun yine Point-Click tarzında olacağını ve özünden kopmayacağını altını çizerek belirtiyor.
Genel olarak yayınlanan bilgilere göre değerlendirme yaparsak, Frictional Games ve thechineseroom’un ortaklaşa yapacağı Amnesia: A Machine for Pigs yine bize korku dolu anlar yaşatacak. Aslına bakarsak yapımcıların işinin bundan sonra daha zor olacağını söyleyebiliriz. Çünkü Amnesia serisinin ilk oyunu çok sevildi ve çok oynandı (Korkudan oynayamayanlar da var tabii). Bu sefer beklentiler daha yüksek diye düşünüyorum. Yapım muhtemelen Cadılar Bayramı’ndan önce PC için özel olarak piyasaya sürülecek.