Aksiyon oyunlarını düştükleri dar boğazdan kurtarmak adına, yapımcılar bir
takım yenilikler deniyor. Tek düze ilerleyen türde yeni trend co-op
oynanabilirlik. Bundan yaklaşık bir yıl önce duyurulduğunda Army of Two da bu
özelliği ile dikkat çekmişti. Oyunun senaryo modunu iki kişi oynamamızın
yanında, kritik anlarda ekip arkadaşımızla yardımlaşarak, asla ulaşamayacağımız
bir noktaya tırmanabiliyorduk. Bu gibi iştah kabartıcı özelliklerin yanında, son
derece başarılı gözüken grafikleriyle de Army of Two, yılın en çok
beklenenlerinden biri olmuştu. Peki satışa sunulduktan sonra ne değişti?
Tango & Cash
Oyunda yönettiğimiz paralı askerler Tyson Rios ve Eliot Salem. Verilen görevleri
yerine getirmek ile yükümlü olan ikiliyi, ister arkadaşınızla ister biri yapay
zeka kontrolündeyken yönetebiliyorsunuz. Her iki karakterin de özellikleri aynı,
dolayısıyla bir avantaj veya dezavantaj söz konusu değil. Tıpkı oyun satışa
sunulmadan önce açıklanan bilgilerdeki gibi oynanış, iki kişinin koordine
çalışmasını temel alıyor. Biri önden gidip önüne geleni indiremiyor çünkü sık
sık karşılaşılan engeller, arkadaşınızın yardımı olmadan aşılamıyor. Örneğin
yüksek bir yere tırmanmak için arkadaşınızı el yardımıyla kaldırabiliyorsunuz.
O, yukarıya tırmanıyor ve bu sefer sizi çekmek için elini uzatıyor… Takım
arkadaşınız ağır yaralanır ise, diğer oyuncunun onu önce güvenli bir bölgeye
taşıması ve iyileşmesini beklemesi gerekiyor. Bu gibi ayrıntıların Army of
Two’yu diğer aksiyon yapımları karşısında öne çıkarmasına karşın, saçma oynanış
kuralları yüzünden oyun keyfiniz büyük ölçüde yara alıyor. Nedir bu kurallar?
Bir kere hangi karakter öne çıkarsa, düşmanın istisnasız tüm ateş gücü ona
dönüyor ve diğer karakteriniz bir nevi görünmez oluyor. Bu sayede bir kişi ile
dikkat çekip, öteki karakter ile tek tek düşmanları haklayabilirsiniz. Yapay
zeka adına da pek bir şey sunmuyor Army of Two. Sadece bir şeylerin ardına
saklanıp ateş etmek gibi bir özellikleri var, fakat oralarda da pek fazla
kalmıyorlar. Hem de hiç sebep yokken, yer değiştirmek gibi garip bir huyları da
var ve bunu yaparken de, sıcak çatışmanın ortasından geçmek gibi bir yöntemleri
var…
Arkadaşınız ile değil de, yapay zeka kontrolüyle oynamayı tercih ederseniz,
işiniz bir nebze daha kolay oluyor. Zira yapay zeka kontrolündeki takım
elemanınız, ne zaman nereye gitmesi gerektiğini bildiği için, zorluk çıkarmaktan
işinizi kolaylaştırıyor. Halbuki bir arkadaşınız ile oynarsanız, evvela split
screen’in azizliğine uğruyorsunuz. Zira ortadan yatay olarak bölünen ekran, her
iki kullanıcıya eşit bölünse de, görüş açısı epey daraldığı için kullanım
zorlaşıyor. Halbuki ekran dikine bölünse, çok daha iyi bir sonuç alınabilirdi.Unreal Engine 3
Görsel olarak Army of Two, PlayStation 3’ün en iyilerinden biri değil. Zaten
Unreal Engine 3 ile yapılan oyunda, Anti-aliasing (AA) bulunmuyor. Gerçi bulunsa
dahi, PlayStation 3’te bu teknolojinin kullanılmayışı, kullanıcılar açısında bir
şey değiştirmiyor olacaktı fakat X360’cılar için Unreal Engine 3’te AA’nın
bulunmaması kötü haber. Peki, PS3’ün grafik ortalamasının neresinde kalıyor Army
of Two? İnanın çok daha iyi kaplamaları olan oyunlar gördünüz PS3’te. Bu yüzden
büyük hayaller kurmayın. Hele oyun satışa sunulmadan önce yayınlanan görselleri
tamamen aklınızdan çıkarın, çünkü o beklediğiniz oyun bu değil.
“Oyun satışa sunulmadan önce yayınlanan görselleri
tamamen aklınızdan çıkarın, çünkü o beklediğiniz oyun bu değil.”
Her anlamda ortalamalarda seyreden Army of Two’nun sesleri için de methiyeler
düzemiyoruz. Belki seslendirmeler başarılı gelebilir fakat zaten daha kötü
olmamalı; hatta bu çıta oyun yapan herkesin boynunun borcu olmalı. Aslında sanal
dünyada yeni yeni oluşturulmaya başlanan co-op oynanış fikrini fena kullanmıyor
Army of Two, fakat bu fikrin geliştirmeye çok açık olduğunu da vurgulamak gerek.
Arkadaşınızla oynayabileceğiniz bir aksiyon oyunu arıyorsanız, zaten çok fazla
seçeneğiniz yok. Bu yüzden Army of Two’yu es geçmeyebilirsiniz ama siz siz olun,
büyük beklenti içine girmeyin.