Playstation 3 üzerinden önce Plus üyelere daha sonra herkese açılan Assassin’s Creed: Revelations’ın multiplayer betasını denedik ve aklımızda oluşan fikirleri sizlerle paylaşmak istedik.
Öncelikle betayı oynayamamış kişiler için genel bir bilgi vermek gerekirse, oyunda dokuz karakter, üç harita ve dört oyun modu mevcuttu.
Karakterler:
The Sentinel
The Vanguard
The Guardian
The Vizier
The Thespian
The Deacon
The Bombardier
The Trickster
The Champion
Haritalar:
Knight’s Hospital
Antioch
Constantinople
Oyun modları:
Wanted
Manhunt
Deathmatch
Artifact Assault
Betaya başladığımızda ana menünün yapısının çok değişmemekle beraber bir iki ufak farkını görebiliyorsunuz. Grafiksel olarak eski oyunun üstüne büyük bir yeniliğin gelmediği aşikar ancak yine de ellerindekini en iyi şekilde sunmuş bizlere Ubisoft ekibi. Yine de her yeni oyunda bir üst seviye grafik bekleyenlerin hayal kırklığına uğrayacağını söylemek zorundayız maalesef.
Multiplayer’a ilk girişte size iki parça halinde bir eğitim bölümü sunuluyor. Zorunlu olmamakla birlikte oyunda neler olup bittiğini başarılı bir şekilde anlatan ve sıkmayacak derecede bir uzunluğa sahip bu eğitim bölümü oldukça iyi hazırlanmış.
Brotherhood’un multiplayer’ını oynamışsanız yeni oyundaki multiplayer’da çok büyük değişiklikler görmeyi umut etmeyin. Aslına bakarsanız yeni oyunda “değişiklik” yerine “eklentileri” daha çok göreceğiz. Örneğin açılabilirler (unlockables) bu oyunda da mevcut, zaten bir süre sonra multiplayer’a devam etmenize en büyük teşvik bu özellik sayesinde sağlanıyor. Oyunda pek çok açılabilir şey var. Bu şekilde oyun menüsünün görünenden daha derin bir yapıya sahip olduğunu hissediyorsunuz.
İlk oyunda belli “challenge’lar” yaparak oyun içeriğimizi genişletiyorduk. Bu durum Revelations için de geçerli ancak buna ek olarak challenge’ların yanında bir de her maçın sonunda onurlandırma özelliği bulunuyor. Bunlar “En çok hareket eden” veya “Saman yığınında en uzun süre saklanan” gibi ufak ancak taktiksel açıdan önemli şeyler. Oyun içinde tecrübe puanları kazanarak yeni yetenekler elde ediyorsunuz.
Yeni oyunda taktik anlamında da gelişim mevcut. Özellikle artık gerek rakibiniz takip ederken gerekse peşinizde birisi bulunurken kalabalığa karışma olayı veya saman yığınlarında saklanmak daha bir önemli olmuş. Bu iki seçenek sayesinde rakibinize büyük bir üstünlük sağlayabiliyorsunuz. Özellkle “sessizlik” durumuna çok özen gösterilmiş. Rakiplerinizi olabildiğince farkedilmeden öldürmeye çalışmalısınız, bu şekilde diğer oyunculara hızlı bir şekilde fark atabiliyorsunuz.
Eğer gizlice gitmezseniz o zaman rakibinize karşı saldırı şansı tanımış oluyorsunuz. “Stun” özelliği sayesinde kovaladığınız kişi sizi etkisiz hale getirip kaçabiliyor ve tecrübe puanını o elde ediyor. Öte yandan iki taraf da aynı anda saldırırsa o zaman “Onurlu Ölüm” (Honorable Death) adında bir ölüm ile saldıran taraf savaşı kazanıyor. Bu ilk başlarda göze hoş gözükse de oyunda sık sık karşılaşılan bir durum haline geldiğinde sinir bozucu oluyor. Sanki oyun o sırada ne yapacağına karar verememiş de “Aman saldıran kazansın işte” dermişçesine kestirip atıyormuş gibi hissettiriyor sizlere.
Bir diğer özellik ise rakibin işini bitirme özelliği. Bildiğiniz gibi AC multisinde genellikle bir hedefe birçok kişi saldırabiliyor. Eğer hedefinizi sizden önce bir başkası yere indirirse oyun size birkaç saniyeliğine hedefinizin işini bitirme şansı tanıyor ve siz de gidip ölmekte olan hedefinizi tekmeleyerek az da olsa XP kazanıyorsunuz.
Oynanış açısından çok ufak ancak önemli değişimler mevcut. Artık hedefinize kilitlenmeniz çok daha kolay bu şekilde takibinizi de önemli ölçüde geliştiriyorsunuz. Yalnız ne yazık ki “matchmaking” sistemi üzerinde fazla durulmamış. Biz oynadığımız sırada özellikle maçlara bağlantıda uzun süreler beklediğimiz oluyordu. Öte yandan bir iki defa oyundan koptuğumuz bile oldu. Bu sorunun hangi taraftan (bizler ya da sunucular) kaynaklandığını tam olarak bilmemekle beraber eski oyunda da benzer problemler olduğunu düşünürseniz bizce tam sürüm çıkmadan esas üzerinde durulması gereken şey bu deriz.
Oyundaki eski ve yeni modlar diğer multiplayer oyunlarından çok büyük farklar veya yeniliklerle gelmiyor. Wanted ve Manhunt modu ile yeni Deathmatch ve Artifact Assault şu an için tatmin etse de ileride yetersiz kalacakmış gibi bir his veriyor.
Deathmatch’i tanımlamaya çok gerek yok. Yalnız yeni Deathmatch’de artık pusulanız mevcut değil. Harita içerisinde etrafı iyice inceleyip portre resminden hedefinizi belirlemeniz gerekiyor. İşi zorlaştırsada tatlı bir değişiklik olduğunu belirtmek gerek. Küçük haritalarda size verilen rakipleri bu şekilde bulup öldürmeye çalışırken takipçilerinizin eline düşmemek için daha çok çabalıyorsunuz.
Artifact Assault ise klasik bayrak kapmaca oyununun AC versiyonu. İki takım birbirlerinin Artifact’lerini çalıp kendi taraflarına götürmeye çalışıyorlar.
Karakterlerin tarzları oyunun atmosferi ile oldukça uyumlu. Oldukça iyi tasarlanmışlar. Öte yandan öldürme animasyonlarında da yenilikler boy gösteriyor. Karakterden karaktere değişen animasyonlarda özellikle bayan karakterlerin stun özelliğini kullanırken tokat atmaları gayet hoş olmuş.
Eski oyunun yenilenmiş hali gibi gözükse de yeni Assassin’s Creed multiplayer’ı serinin hayranlarını saracak bir yapıda hazırlanmış. Doğruyu söylemek gerekirse oyun Brotherhood’un daha genişlemiş versiyonu gibi, ancak özellikle yeni açılan silahlar, kıyafetler ve tecrübe puanları ile kazandığınız yetenekler sayesinde bir şekilde akıcılığını sürdüyor.
Ufak tefek sorunları olsa da genel olarak beta tamamlanmış bir oyun niteliğinde. Açıkçası bizim en büyük şikayetimiz bağlantı ile ilgili sorundu, öte yandan yukarıda belirttiğimiz “Honorable Death” için de bir düzenleme gerekebilir diye düşünüyoruz. Tam sürümde bu kadar az oyun modu olacağını sanmıyoruz mutlaka birkaç tane daha olacaktır ancak umarız içlerinde ilginç modlar bulunur. Nitekim bir süre sonra oyundaki herşeyi açınca bizi tatmin edecek şey ya zevkli bir oyun modu ya da yeni bir AC oyunu olacaktır.