Battlefield 2142

2002 senesinin sonunda bizi İkinci Dünya Savaşı’na götüren Battlefield,
2004’e gelindiğinde de Vietnam’ın çayırlarına saldı. Her iki oyunda da aralara
sıkıştırılan ek paketlerden sonra geçtiğimiz sene ancak günümüze gelebildik.
Battlefield takviminde günler ellişer yüzer atlıyor anlaşılan; sene sonuna doğru
22. yüzyılın ortalarında bulacağız kendimizi.

Bildiğiniz üzere Battlefield, iki grup askerin karşılıklı olarak birbirlerini
alt etmeye çalıştıkları bir aksiyon oyunu. 1942’deki ilk çıkışıyla birlikte araç
kullanımı ve geniş multiplayer imkanı onu diğer akranlarından farklı bir şekilde
karşılamamıza neden oldu diyebiliriz; bunda EA damgasının payı da çok büyük. Tüm
dünyada 2 milyondan fazla satan Battlefield 2’den sonra normal olan şey EA’dan
gelecek bir devam oyunuydu; çıkan ek paketler, “2” numaralı oyunu beğenenlere
yeni heyecanlar yaşattı. 2142 ise, dramatik olarak 1942’nin tam 200 yıl
sonrasına denk getirilmiş yapımcılar tarafından. Yine çarpışacak taraflarımız
hazır, silahlarımız oyunun tarihi itibariyle şimdi daha da bir teknolojik ve
dünyamız şimdi çok daha üzerinde yaşanmaz bir halde.

Üşüyeceksiiiinn…

Adından da anlaşılabileceği üzere oyunumuz 2142 yılında geçecek; önce bu yılın
üzerinde biraz duralım. Aslına bakıldığında bu yılın, az önce de dediğim gibi
İkinci Dünya Savaşı’nın iki yüzyıl sonrası olması dışında bir özelliği yok;
herhangi bir yıl seçilebilecekken yapımcılar bu yıl üzerinde karar kılmış. 22.
asrın bu döneminde dünyamız 15 milyar insanıyla birlikte bir buz çağına girmiş
durumdadır. Birleşik devletler yıkılmıştır ve bundan sonra dünya üzerinde
çeşitli koalisyonlar ve birleşmeler yaşanmıştır. Oyunda ise baskın iki taraf
olarak Avrupa Birliği (AB) ve Rusya’nın önderliğinde Pan-Asya Koalisyonu’na
(PAK) yer verilmiş. Tahmin edebileceğiniz üzere bu iki taraf sürekli birbiriyle
savaş halinde; oyunda ise tamamen Avrupa ve Kuzey Afrika’daki bölgeler savaş
alanına dahil durumdalar.

2142’nin diğer Battlefield oyunlarından daha farklı olarak ortaya çıkacağı en
önemli özelliği elbette ki konusunun gelecekte geçiyor olması bakımından
silahları ve kullanılacak araçları olacak. Önceki oyunlarda her iki tarafın
kendine özgü teçhizatı ve araç alternatifi bulunuyordu, aynı özellik 2142’de de
karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. PAK tarafının AB üzerinde teknolojik olarak çok
az da olsa üstün olduğu belirtiliyor; bununla birlikte oyundaki PAK tankları
AB’ninkilere göre daha hareketli ve daha etkili(ymiş). Buna göre AB’nin eski
düzen BF oyunlarındaki teknolojiye yakın silahlarla donatıldığını düşünebiliriz.
Genel olarak ise 22. yüzyılın ortalarına gelinmiş olsa bile tank tarzındaki ağır
silahların yerini koruduğunu görüyoruz. Yapımcılar tank kullanırken fazlasıyla
rahat bir sürüş ortaya konacağından söz ediyorlar. Yeni araçlarımız arasında ise
güçlü devasa robotlar var. Bu iki ayaklı dev savaş araçları oyunda en çok göze
çarpan teknoloji denebilir, hatta oyunun simgelerinden biri haline gelmiş
durumda.Silah alternatifleri makineli tüfek ve top saldırısı ile yine önceki BF
oyunlarına benzetilmiş bir tarzı bulunsa da, görünüşü ve saldırı açısı ona
farklı bir avantaj sağlıyor. Hava ulaşımı ve savaşlarında ise “uçak” kelimesini
2142 senesinde göremiyoruz. Bunun savaş alanı içerisinde iyi ve kötü yönlerle
ortaya çıkabileceğini düşünmek mümkün; nispeten geniş alanda etkili saldırılar
yapıp kaçma benzeri bir imkanımız olmayacak nitekim. Yapımcılar helikopter ve
uçak ikilisini tek bir potada eriterek ortaya kullanımı helikoptere, vuruşu ise
uçağa benzer bir araç çıkartmışlar.

Oyunun araçlarla getireceği yeni özelliklerin yanında askerlere de kazandırdığı
avantajlar bulunuyor. Gelişen silahlar serinin önceki bölümlerindekiyle örtüşen
bir yapıda; bu bakımdan BF2142 çok üst düzey bir farklılık içermiyor. Fakat
hareketliliğimize bir takım geliştirmeler kazandırılmış; örneğin görünmezlik. Bu
özelliğimizi aktif hale getirdiğimizde düşmanlarımız tarafından görünmez
oluyoruz; fakat hareket ederken ardımızda bıraktığımız hava dalgalanıyor ve
görünmez olduğumuz süre boyunca ateş edemiyoruz. Savaş alanında çok büyük bir
avantaj sunduğundan söz edebiliriz. Düşmanınız aksiyon halindeki diğer olaylarla
ilgilenirken yanından geçip arkadan vurmaya kalktığınızda karşınızdakini çaresiz
bir şekilde yakalayabiliyorsunuz. Bu aynı zamanda çok yeni taktikler geliştirme
imkanını bize sunuyor; mesela sinsice yaklaşarak bombayı, ya da oyundaki ismiyle
C7 patlayıcıyı düşman robotun bacağına yapıştırabileceğiz. Asker birimi
çeşitliliği açısından ise Battlefield 2’deki varyasyonun aksine 2142’de sadece
dört sınıfla karşılaşıyoruz. Bunlar; recon, assault, antivehicle ve support.
Karaktere göre silah çeşitliliği oyunda sağlanabilecek ve birimleri, bize
verilen ilk halinin dışında istediğimiz gibi ayarlama imkanımız bulunabilecek.

Hatta patlayacaksııııınn…

BF 2142 sadece farklı bir dünya, teknolojik araçlar ve askerlerdeki gelişmeleri
ile birlikte gelmiyor. Oyunun üzerinde en çok durulan bir diğer noktası, yeni
bir oyun türü olan Titan modu. Bu mod kısaca düşmanın Titan’ını patlatmanıza
dayanıyor. Karşılıklı savaş içerisinde her düşman grubunun kendine ait birer
Titan’ı bulunuyor ve tıpkı bir satranç oynarmış gibi hem kendi Titan’ınız
korumalısınız, hem de düşmanınkini yok etmelisiniz. Oyunda Titan olarak lanse
edilen şeyden geniş çaplı sayılabilecek bir yapı olarak söz edebiliriz. Kendine
has saldırı sistemleri ve kalkanlarla donatılmış bir biçimde ve merkezine
ulaşmak hayli zor. Her iki taraf da kendi Titan’ını korumak zorunda olduğu için
hem savunma hem de atak açısından oldukça derin stratejiler içerecek bir bölüm
olarak bu mod dikkat çekiyor. Öyle ki, üst düzey koordinasyon ve iletişim, bu
mod ile birlikte Battlefield’deki PVP anlayışını çok farklı noktalara
getirecektir.

BF 2142, EA’nın bu sene içerisinde piyasada olacak oyunları arasında Ekim ayı
ortalarında karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Oyundaki teknolojik gelişme onu
atalarından çok farklı bir özelliğe kavuşturuyor; 2142 ile birlikte
kavuşacağımız Titan modu oyuncular tarafından oldukça beğenilecek gibi.
Beklemekten başka yapacak bir şeyimiz yok.

Exit mobile version