FPS oyunculuğu, gün geçtikçe online ortama kaymaya devam ediyor. Günümüzde
hazırlanan oyunlar, çabuk tüketilebilir ürünler kategorisinde yer alıyor.
Oynayıp bitirdikten sonra, çoğumuz belki bir kaç defa daha göz gezdiriyor ve
ardından bir köşeye bırakıyoruz. Bunun olmasını önlemek isteyen yapımcılar,
artık multiplayer oynanışa hiç olmadığı kadar önemle yaklaşıyorlar. Tabii ki
sadece multiplayer oyun hazırlamak yeterli olmuyor. Daha önce benzeri görülmemiş
yöntemler bulunmalı ve oyuncuları her zaman şaşırtmak gerekli.
“Kameranın yakınından geçiyorum da, biraz daha karizmatik durayım bari.”
Valve’ın tekrar hayata döndürdüğü Team Fortress, mükemmel oynanışı ve renkli
grafikleriyle büyük beğeni toplamıştı. Oyunun çıkışının ardından yeni
eklentilerle oyuncuların heyecanını üst seviyede tutmayı başaran Valve, ayrıca
devamlılığı da sağlamış oldu. Bu ilginin karşısında sadece Valve değil, başka
yapımcılar da kayıtsız kalmadı. Battlefield (BF) serisinin hazırlayıcısı DICE,
geçtiğimiz yıl Battlefield Heroes’u duyurmuştu. Ücretsiz olarak dağıtılması
planlanan yapım için şaşırtıcı tarafı, rengarenk grafiklerle hazırlanacak olması
ve sıra dışı tasarımlara yer vermesiydi. Daha önceki hiç bir BF oyununda yer
almayan bu özellik, doğal olarak akıllara Team Fortress 2’yi getirdi. Bir süre
önce yapım için beta test başlatan EA, bu sayede yapıma göz atmamızı da sağladı.
“Bininci kez katıldığım uçak yarışını sonunda kazandım!”
Ada sahillerinde bekliyorum
Betada iki farklı ordu, üç farklı asker sınıfı yer alıyor. Amerikan veya Alman
ordusundan birini seçtikten sonra, kontrol edeceğimiz sınıfı seçiyoruz. Bunlar;
Soldier, Gunner ve Commando olarak belirlenmiş. Hemen ardından da bizi karakter
tasarım ekranı karşılıyor. Yöneteceğimiz karakter üzerinde bir takım oynamalar
yapıp ismini belirleyebiliyor ve sonrasında istersek eğitim bölümüne geçiş
yapabiliyoruz. Battlefield: Heroes, TPS bakış açısına sahip. Eğitim bölümünde,
taşınabilir ve sabit silahları, kullanabileceğimiz cip, tank, uçak gibi araçları
deneyerek kavramaya çalışıyoruz. İstediğimiz an eğitim bölümünü sonlandırarak
gerçek mücadeleye geçiş yapabiliriz.Karşılıklı iki ordunun mücadelesine sahne olan yapımda amacımız, harita
üzerindeki tüm stratejik bölgeleri ele geçirmek ve buraları düşman saldırılarına
karşı savunmak (Capture the Flag). Standart olarak bir adet makineli tüfek, bir
tane pompalı, dinamit ve sağlık paketlerine sahibiz. Mermi yönünden bir
sıkıntımız olduğu söylenemez. Yaralandığımızda da sağlık paketini
kullanabiliyoruz. Sonrasında tekrardan sağlık paketi kullanmak için, sağlık
paketi logosundaki barın dolmasını beklememiz gerekiyor. Üzerinde kapıştığımız
haritalar, olabildiğince geniş, ama tabii ki sınırları da var. Savaş alanından
uzaklaştığımız taktirde, uyarı alıyoruz ve kısa bir sürede geri dönmezsek
adamımız ölüyor.
“Hedef ben değilim! Bana değil, uçağa ateş edin!”
Binmeyen kalmasın
Öldürdüğümüz adamlar ve imha ettiğimiz araçların ödülü olarak deneyim puanları (XP)
kazanıyoruz. Böylece karakterimizin gelişim seviyesi de artış gösteriyor ve hem
becerilerinde hem de kullanabileceği silahlarda yenilikler görülüyor. Betada,
tank, cip ve uçak kullanabiliyoruz. Yapımın, gerçekçilikten ziyade eğlenceye
odaklı bir oynanış sistemini benimsediğini anlamak zor değil. Zira hemen önünde
bir ev ya da barikat olmasına rağmen, bir uçağı rahatlıkla kaldırabiliyorsunuz.
Ayrıca uçağı kullanırken, bir diğer takım arkadaşınız da uçağın kanadına
oturarak sizinle birlikte savaşabiliyor. Üstelik ne tür bir manevra yaparsanız
yapın dengesi bozulmuyor. Aynı şekilde bu işlemi siz de yapabiliyorsunuz. Yine
tank kullanırken, bir arkadaşınız makineli bölmesinde yer alabiliyor. Bu sayede
daha güçlü saldırılar gerçekleştirebiliyorsunuz.
“Oyun içindeki karakter modellemeleri, araçlar ve çevre tasarımı çizgi film tarzında.”
Yapımın sesleri, gerçekten çok kaliteli olmuş. Zaten birçoğu, izlediğiniz mizahi
programlardan veya çizgi filmlerden tanıdık geleceklerdir. Heroes, Refractor 2
grafik motoruyla hazırlanmış, fakat önceki örnekleriyle mukayese edilemeyecek
derecede farklı bir görsellik sunuyor. Karakter, yapı ve araç tasarımları, yine
çizgi dizilerden aşina olduğumuz görsellikle hemen hemen aynı. Patlamalar için
de aynı şeyi söyleyebiliriz. Fizik konusunda ise Heroes’un hiçbir özelliği yok.
Doğrusunu söylemek gerekirse, Battlefield serisine böyle bir oyunun dahil
olacağını hiç düşünmemiştim. Şu an beta testleri devam eden oyunun tek problemi
olarak, bazen yaşanılan bağlantı sorunlarını gösterebilirim ki, bu da çok fazla
sıkıntı çıkarmadı. Uzun süredir üzerinde çalışılan proje, muhtemelen yaz
aylarında tam sürüm olarak bizlerle olacak.