BioShock 2
Önce deniz kıyısında oyuncak bir bebek bulundu. Normal bir oyuncağa
benzemiyordu. Bir elinde matkap figürü, başında da çeşitli noktalar vardı. Gece
balıkçılar, denizin derinliklerinden gelen kırmızı bir ışıkla karşılaştılar.
Daha önce böyle bir şeyle karşı karşıya gelmemişlerdi. Sonraki sabah, deniz
kıyısında bu kez küçük bir ayakkabı teki bulundu. Küçük bir kıza ait olduğu
anlaşılıyordu, ama yanında yer alan ayak izleri, insanlara ait olamazdı,
farklıydı ve denize doğru ilerliyordu. Zaten birkaç gündür tuhaf şeyler
oluyordu. Polis kayıtlarına bir bir kaçırılan kızlar da eklenince, artık ortam
endişeli bir hal almıştı. Kafalarda beliren soruların ise cevabı yoktu belki de…
Su altındaki gerçekler
BioShock 2’nin ilk videosu yayımlandığında, ilkindeki inanılmaz yaşam fanusuna
benzer bir dünyanın, bu kez çöl gibi yaşanması çok zor bir coğrafyada
olabileceğini düşünmüştüm, ama görünüşe göre tekrar su altındaki Rapture’a geri
dönüyoruz. Daha önce aşina olduğumuz mekanların yanı sıra daha önce görmediğimiz
ve keşfedilmeyi yeni bekleyen odalarda, bölgelerde maceramız sürecek. Hikaye bir
kıyı kasabasında yaşayan küçük kızların kaçırılması ve Little Sister’lara
dönüştürülmesi için Rapture’a getirilmesiyle başlıyor. İlk oyunda yaşanan
olayların ardından tam 10 yıl geçmiştir. Bu kez yöneteceğimiz karakter bir Big
Daddy. Sıradan bir dev değil üstelik! Rapture’daki ilk Big Daddy’i yönetiyor
olacağız.
“BioShock 2’de ilk oyundaki ana karakteri değil, Rapture’daki ilk Big Daddy’i yönetiyoruz.”
BioShock, yalnızlık hissini ilk oyunda çok iyi veriyordu. Bazen bulduğumuz bant
kayıtları sayesinde yeni şeyler öğrenebiliyor, yönümüzü belirleyebiliyorduk. Bu
bağlamda Atlas isimli karakter, bizle uzun süre beraber olan tek kişiydi. Benzer
ses kayıtları, yeni yapımda da yer alacak. Dr Tenenbaum isimli karakter, bant
kayıtları üzerinden hedefleri ve geçmişte yaşanan trajediler hakkında bize
bilgiler verecek.
Big Daddy olmak, her şeyden önce dev bir cüssemizin olduğu anlamına geliyor. İyi
yönleri olacağı gibi, kötü yönleri de var. Hantal hareket etmek, buna örnek
olarak verebilir ve bu özellik, çoğu kez bize kötü sonuçlar doğurabilecek.
Karakterimizin sağ elinde dev bir matkap yer alıyor. Haliyle sürekli
kullanamıyoruz; belirli bir seviyeye gelince ısınıyor ve dinlendirilmesi
gerekiyor. Sol elimizle de Plasmid’leri aktif hale getirebileceğiz. Tek
silahlarımız bunlar değil üstelik. Yapımcılar, Plasmid’ler, silahlar ve
karakterimizin gelişim ağacında detaylı geliştirmelerin olacağını belirtiyor.
Önceleri sadece alev saldırısı gerçekleştirebiliyorken, daha sonra bu
özelliğimizi alev topları oluşturabilecek seviyeye taşıyabileceğiz.
Açıklananlara göre, Plasmid’lerimizi kombine ederek kullanabiliyor ve bu sayede
vereceğimiz zarar kapasitesini artırabiliyoruz Örneğin kasırga özelliğini, alev
özelliğiyle birleştirerek alev fırtınası hazırlayabilecek ve yüksek hasarlar
verebileceğiz. Önceki Plasmid’lerimizin haricinde eklenen yenileri de olacak.
Son olarak aynı anda silah ve Plasmid’lerimizi de kullanabileceğiz. Oyunun Baş
Tasarımcısı Zak McClendon, BioShock 2’deki heyecan verici araçların
kullanılmasının, bize farklı oynanışlar için fırsatlar sunacağından, çünkü çok
fazla çeşitliliğin olduğundan söz ediyor.Bir büyük daha
Kaçırılma olaylarının arkasında bir şeylerin olması gerekir doğal olarak.
Böylece yeni düşmanımızla tanışıyoruz, “Big Sister”. Big Daddy’lere göre daha
atletik bir yapısı bulunan bu yaratık, 10 yıl önceki olaylar sonrasında hayatta
kalmayı başarabilmiş ve evrim geçirmiş bir Little Sister. Sırtında, çember
şeklinde bir kafes yer alıyor ve en büyük özelliği, çok hızlı hareket ediyor
olması. Yukarda belirttiğim Big Daddy’lerdeki hantallık, Big Sister için büyük
bir avantaj olacak. Ayrıca çoğu kez çevredeki nesneleri, telekinesis özelliğiyle
düşmanlarına fırlatabilen ve gerektiğinde de kendisine kalkan oluşturan bir
yaratık. Söylenenlere göre Big Sister, Rapture dışında da yer alıyor. Bu sayede
maceramızın bir kısmı, Rapture dışında geçiyor olabilir. Kısacası, Big Sister
ile sürekli bir mücadele içerisinde yer alıyoruz.
Hayatta kalmak için, silah, Plasmid ve şans gibi unsurlara sahip olmamız
gerekli; ama en önemlisi Adam maddesi tabii ki. İlk oyundaki seçenek ekranını,
yeni yapımda da göreceğiz. Little Sister’ları öldürmediğimiz taktirde yanımıza
alarak beraber ilerleyebiliyoruz. Minik dostlarımız da bize Adam maddesi başta
olmak üzere, çoğu konuda yardımcı oluyor.
“Big Daddy’lere göre daha hızlı olan Big Sister’lar yeni düşmanımız.”
İlk olabilir, ama tek Big Daddy değiliz Rapture’da. Hiç görmediğimiz kadar fazla
Big Daddy de görebileceğiz. Gerekli görüldüğü taktirde onlarla dövüşebileceğiz,
fakat bu artık eskisi kadar kolay olmayacak. Bu durum başarılı olduğumuz
taktirde himayemiz altına girmeye hazır yeni Little Sister’lar demek oluyor.
Adam maddesine de ihtiyacımız var, desteğe de. İlk oyunda olduğu gibi Little
Sister’lar çok değerli birer hazine konumundalar, ama diğer yandan da
beklenmedik yardımlarıyla yol göstericimiz olabiliyor. Seçim, oyuncuya kalmış.
Bu kez var mı?
İlk oyunda, çoklu oyuncu desteği yer almıyordu. Bir kesim bunu doğru olarak
karşılasa da, eksi olarak görenler de olmuştu. Bana göre, önemli yönlerinden
biri “Yalnızlık hissini verebilmek” olan bir oyunda, multiplayer özelliği
olmamalı. İnternet’te yer alan bir takım bilgilere göre, oyunda co-op
özelliğinin olacağından bahsediliyordu, ama yapımcılar bunu yalanladı.
Multiplayer seçeneklerin olabileceğinden söz ediliyor, fakat ne oldukları
hakkında henüz bilgi yok.
Tekrar tek kişilik bölüme kısa bir dönüş yaparsak yapımcılar, çeşitli oynanış
stilleri oluşturabilmek için yeni özellikler ekliyorlar. Hatırlarsanız ilk
oyunda, elektronik cihazları Hack edebiliyor ve bu sayede kontrol edebiliyorduk.
Bu gibi geçici çözümlerin önüne geçmek isteyen yetkililer, yapıma tamir
özelliğini de ekliyor. Böylece bir takım cihazları tamir edebilecek ve
kullanılabilir hale getirebileceğiz. Unreal Engine 3’ün geliştirilmiş bir
versiyonunu kullanan BioShock 2, PC, PS3 ve X360 için geliştiriliyor.