Birds of Steel
Gaijin Entertainment bu sene sessiz sedasız öne çıkan firmalar arasında. Rus yapımcı daha önce IL-2 Sturmovik: Birds of Prey, Death Track: Resurrection ve X-Blades gibi projelere imza attı. KRI’den birkaç tane de ödül kazandı. Özellikle IL-2 Sturmovik: Birds of Prey başarılı bir oyundu. Gaijin yine boş durmadı ve 2012 yılı içinde Blades of Time ile Birds of Steel’i oyunculara sundu.
Zamanda yolculuk
Birds of Steel’de 2. Dünya Savaşı’na yeniden geri dönüyoruz. Yapıma girişte eğitim bölümünü oynamanızı tavsiye ederim. Klasik olarak ana hatlarıyla birlikte kontroller, manevralar, iniş/kalkış, hedef alma ve ateş etme gibi kısımlar yer alıyor. Yapımcılar neler yapılması gerektiğini, anlatıp gösterirken, daha sonra ise oyuncudan aynılarını yapmasını istiyorlar. Göreve bodozlama girmeden hem ısınmak, hem de oyunun temel mekaniklerini öğrenmek için bu bölüm gayet yeterli.
Yapımda tarihsel görevler ve bunlar dışında 16 farklı yerde çıkabileceğimiz daha birçok görev bulunuyor. Bunlar aslında genel olarak daha önce benzer oyunlarda gördüğümüz klasik bazlı görevler. Aralarında kalabalık bombardıman uçağı grubuna saldırıp, onları gitmeleri gereken yere varmadan önce düşürmek; bize saldıran bir grup uçağı yok etmek gibi bildiğimiz amaçlar var. Ancak bunları yaparken oyun sıkıcı değil, hatta zorlu ve sürükleyici çatışmalara giriyoruz. Açıkçası yaptığım görevler heyecanlı ve sürükleyici oldu. Oyun atmosferi ve mekaniği ile kullanıcıları sarıyor, benim hoşuma gitti.
Yapım içindeki ayarlardan yakıtın sınırsız/sınırlı olması, gerçekçi olması veya olmaması gibi yardımcılar var. Zorlu ve gerçekçi bir dinamik istiyorsanız, bunu seçeneklerden ayarlayabilirsiniz. Böylece yapımı arcade’e kayan dinamikte veya simülasyon havasında oynamak kullanıcıya bırakılmış. Oynanışta diğer bir unsur da tecrübe puanı kazanmak. Düşürdüğümüz uçaklardan, kalkış ve inişe kadar tecrübe puanı kazanıyoruz.
Birds of Steel’de en önemli kısımlardan birisi de uçaklar. 100’ün üstünde gerçek model kullanılmış. Hepsinin kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Her uçağın her kısmında 100 farklı sağlık ve hasar noktası bulunuyor. Bu aldığımız hasarı ve uçağın tepkisini de etkiliyor. Hasara göre uçağın kontrollerinde de işler değişiyor. Eğer yardımcılar kapalıysa, iş biraz daha zorlaşabilir. Bu durumlarda uçak üstündeki hakimiyet oyuncunun becerisine de bağlı. Genel olarak oyunun kontrolleri Gamepad üstüne iyi yedirilmiş. Ama bunlara rağmen tavsiyem, en başta belirttiğim gibi eğitim bölümünü bir kez de olsa oynamanız.
Yüksek semalar!
Oyunun grafikleri genel olarak başarılı. Açıkçası kokpit içi harika yapılmış. Göstergelerden, birçok ayrıntıya kadar hepsi gözüküyor. Hatta kafanızı çevirip, uçağın kanadına bakınca, güneş ışığının kanada nasıl çarptığını bile görebilirsiniz. Işıklandırma, gölgeler ve modelleme bakımından Gaijin iyi iş çıkarmış. Diğer yandan savaştığımız alanlar da gerçek fotoğrafların ve uydu resimlerinin yansıması. Bazı uçak simülasyonu veya arcade türü olan oyunlarda, yerdeki detaylar belli olmaz. Ancak Birds of Steel’de bir ormanın üstünden geçerken gözüken sahne veya yaşam alanları belli oluyor. Çamur gibi üstünden geçilmemiş. Sesler bakımından oyun eksik değil. İşini iyi yapıyor.
Birds of Steel, Singleplayer ile sınırlandırılmış bir oyun değil. Online tarafı da var. 4 kişilik co-op modu başarılı. Açıkçası Rus yapımcı Gaijin, IL-2 Sturmovik: Birds of Prey ile kalitesini ortaya koymuştu. Birds of Steel de iyi bir oyun. Eğer bu türde yeni bir yapım arıyorsanız, bu oyun size gerekli cevabı verecektir.