Bleszinski, FPS oyunlarında artık neden hikaye olmadığını açıkladı
Geçtiğimiz günlerde düzenlenen PAX South etkinliğindeki sürpriz isimlerden birisi de Cliff Bleszinski oldu. PC Gamer ile yaptığı röportajında kendi oyununun bu aralar popüler olan diğer FPS oyunlarından neden daha iyi olabileceğini ve genel FPS sektöründeki sıkıntıdan bahsetti.
Uzun süredir biz oyuncuların kafasında bir soru vardı; neden yeni çıkan FPS oyunlarında hikaye kıtlığı var? Battlefield, Call of Duty gibi köklü serilerde artık tatmin edici uzunlukta ve derinlikte hikayeler göremiyor olmuştuk. Blezsinski’ye bunun sebebi sorulduğunda oldukça mantıklı bir cevap verdi.
Aslında soru tam olarak “bu sene ve önümüzdeki sene birçok rekabetçi FPS oyunu ile karşılaşacağız. Neden yapımcıların hikayeli oyunlar yapmak yerine bu tür multiplayer yapımlara yöneldiğini söyleyebilir misiniz?” diye soruluyor. Blezsinski’de sektörde uzun yıllar kalmış birisi olarak “Çünkü oyunlardaki tek kişilik hikaye modu halihazırda elinizde bulunan sermayenin %75’ini harcıyor. Ee bu paranın %75’i ile yapılmış bir tek kişilik hikaye modunu da 2 günde bitirip oyunun geri kalan süresini mutliplayer modunda harcadığınız için de yapımcılar çözümü direkt olarak multiplayer oyun yapmakta buluyor” dedi.
FPS oyunlarındaki doygunluk hissini verebilen sayılı oyunlar var günümüzde. Kendisi de diyor zaten; Fallout 4 veya Assassin’s Creed gibi bir oyun yaptığınızda hikayesini bırakın, dünyasıyla sizi uzun bir süre oyalayabiliyor. Ama bunu CoD veya Battlefield gibi oyunlarda sağlayamıyorsunuz. Bu yüzden de multiplayer modları var. Röportajın tamamını aşağıdan izleyebilirsiniz.