Jeff Smith tarafından yaratılan çizgi roman karakteri Fone Bone ve en az onun
kadar enteresan olan iki kuzeni Smiley Bone ve Phoney Bone oyun oluyor. E3
öncesinde yapılmakta olduğu duyurulmuştu ve fuar sırasında da görme imkânı
bulmuştuk kendisini. Şimdilerde herkesin beklediği bu müthiş oyunun gerçekten de
hayli yüksek bir potansiyeli olduğunu söyleyebiliriz. LucasArts’tan ayrılan
yapımcıların kurduğu firmalardan biri olan TellTale Games tarafından üretilen
oyunun arkasında hayli iyi isimler var ve eski Lucas oyunlarına benzeyen bir
oyun yapısını tekrar görecek olmanın verdiği sevinç ile bu oyunu beklediğimizi
söyleyebilirim.
Out from Boneville, Jeff Smith’in Bone isimli karikatür serisinin ilk bölümü
aynı zamanda ve oyuna uyarlanacak olan ilk bölüm. Serinin devamını getirecek
olan firma, girişi dizinin ilk bölümü ile yapıyor ve bütün bir Bone serisini
TellTale imzasıyla görme şansımızın önümüzdeki yıllar içerisinde olacağını
belirtiyorlar. Bunu da kendi geliştirdikleri ve TellTale Now adını verdikleri
sistemle meydana getirecekler. Bunun ne olduğu ve ne anlama geldiğini TellTale
Games’in CEO’su Dan Connors ile gerçekleştirdiğimiz sohbette bulabilirsiniz;
isterseniz öncelikle buna bir göz atalım.
Soru: Öncelikle bize kendinizden ve TellTale Games’deki
pozisyonunuzdan söz eder misiniz?
Cevap: Ben TellTale Inc.’in sahibi Dan Connors. 1993’ten bu yana oyun
endüstrisinin içerisindeyim, Telltale’den önce tester, gözetmen, yapımcı ve
yönetici olarak LucasArts’ta bir kariyerim var. Day of Tentacle ve Sam and Max
Hit the Road gibi oyunlarda çalıştım ve daha sonrasındaysa talihsiz oyun
Freelance Polis’te ve Rogue Squadron ile X-Wing Alliance adlı Star Wars
oyunlarında ve pek çoğunda yer aldım.
S: Telltale ve AME Games gibi eski Lucas tarzındaki yeni şirketleri
görmek çoğu adventure severi mutlu ediyor. Acaba yeni projeleriniz Telltale Now
ve Bone hakkında neler söyleyebilirsiniz, özellikle Telltale Now. Bunlar için
kaç kişi çalışıyor?
C: Telltale şu anda 19 kişiden ve pek çok büyük oyunun arkasında yer
alan, oyun endüstrisinin çok tecrübeli kişilerinden oluşuyor.
CTO’muz Kevin Bruner Grim Fandango’nun iki sistem programcısından biriydi,
COO’muz Troy Molander ise Kevin ile birlikte LucasArts’tan ayrılmadan önce Grim
Fandango’da çalışmıştı.
Bone’un üretim kadrosunun başında Yaratıcı Direktörümüz Graham Annable yer
alıyor. Graham, Full Throttle, The Dig ve Curse of Monkey Island’da animatör
olarak yer almıştı ve yeni SW Episode III oyunun baş animatörüydü. Bone’da çevre
modelleri üzerinde çalışan Kim Lyons orijinal Full Throttle’dan beri bütün
LucasArts oyunlarının modelcisidir. Yine eskilerden Randy Tudor oynanabilirliğin
geliştirilmesinden sorumlu ve Georgia Tech Experimental Gaming Lab’dan Heather
Logas da fikirlerin geliştirilmesinden ve uygulanmasından sorumlu. Escape from
Monkey Island’ın tecrübeli ismi Graham McDermott da programcılar arasında.S: Bone çok eğlenceli bir oyun olacak diye düşünüyorum. Şimdiye kadar
pek çok Bone karikatürlerini okudum ve öyle görünüyor ki oyun da aynı eğlenceli
atmosfere sahip. Bone üzerinde ne zaman çalışmaya başladınız ve oyunu ne zaman
oynayabileceğiz?
C: Hmm… Firmamızı kurduğumuz tarih olan Nisan 2004’ten bu yana Telltale
Game oyun motoru üzerinde çalışıyoruz. Kendi ayakları üzerinde çalışan bir
motora sahibiz ve sinematik gösterimleri piyasaya çıkan ilk oyunumuz olan
Telltale Texas Hold’em!’da toplu halde meydana koyduk.
Out from Boneville üzerinde ise Aralık’ta çalışmaya başladık.
Geliştiricilerimizin çalışmalarını çok çabukça yaratabilmesi için kullanacakları
araçları geliştirmiştik ve bu çalışmamız için çıkış tarihi olarak Eylül’ü
düşünüyoruz.
S: Bone hakkında pek çok şey biliyoruz, bu nedenle size Telltale Now
hakkında sorular sormak istiyorum. Öncelikle Telltale Now’u okuyucularımıza
biraz tanıtabilir misiniz?
C: Biz Telltale Now’u interaktif eğlencenin dijital iletimi için yeni bir
yol olarak yarattık. Telltale Now üç yegâne özellikten meydana geliyor:
Acillik: İçeriği internet üzerinden çabukça indirebileceksiniz, dünyanın
neresinde olursanız olun bir önemi yok.
Satın almadan önce deneyin: Dünyaları ziyaret edebileceksiniz ve ücretsiz olarak
karakterlerle tanışabileceksiniz. Daha sonra birkaç klik ile full versiyonu
açabileceksiniz.
Devamlı Hikâyeler: Yeni eklentileri indirerek maceralarınıza düzenli olarak
devam edebileceksiniz.
S: Sanırım eklentileri indirmek için oyunun orijinal versiyonuna
ihtiyacımız olacak ve bu eklentileri indirdiğimizde bir miktar ödeme yapacağız.
Eğer öyleyse, bunları indirmek için ne kadar ödeyeceğimiz hakkında bir fikriniz
var mı?
C: Her bölüm çalışmak için başka bir bölüme ihtiyaç duymayacak ve
müşterilerin bir bölümü oynamak için diğerlerini oynamalarına da gerek
olmayacak. Dizideki diğer oyunları da birden alacak müşterilerimiz için indirim
yapmayı düşünüyoruz.
S: Aklınızda Bone’dan başka oyun var mı? Ve sizin gelecekte piyasaya
süreceğiniz her oyun için böyle eklentiler de olacak mı?
C: Şimdilik sadece Bon’u düşünüyoruz. Eylül ayında piyasada olacak ilk
Bone için kesinlikle devam oyunları yapacağız. Devamı için ise 2006 yılının
başlarını bekleyin, gelecekte ise diğer Telltale duyuruları yer alacak.
S: İlginiz için teşekkürler. Söylemek istediğiniz herhangi başka bir
şey var mı?
C: Dünyanın çeşitli yerlerinde Bone fanları ve adventure oyunculuğunun
olması muhteşem. Evrensel bir toplum için içerik yarattığımız için gerçekten de
çok mutluyuz.Bone aşağı, Bone yukarı
İşte Bone’u üreten firma olan Telltale Games’in kurucusu Dan Connors ile
yaptığımız küçük söyleşi böyleydi. Bu esnada kendisinden oyunun piyasaya kesin
çıkış tarihini de ilk ağızdan ve yanlışsız bir şekilde öğrenmiş olduk. Bunun
yanı sıra zaten röportajımızın asıl amacı olan Telltale Now hakkındaki
çalışmalarını kendileri aynen aktardı. Bu ay içerisinde piyasada olacak oyunun
devamı için de yapılacak çalışmaları şimdiden takip etmek mümkün. Ayrıca oyunun
devamının da Jeff Smith’in kitaplarındaki seriye riayet ederek devam edeceğini
söyleyebiliriz; buna göre dokuz Bone oyununu sistemlerimize konuk edeceğimizi
tahmin ediyorum. Şimdi ise ilk oyunumuz olan Out from Bonneville’de bizi nelerin
karşılayacağına bakalım.
Bone gerçekten de third person point&click yapısını benimseyen çok iyi bir
adventure oyunu olarak karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Konu olarak Jeff Smith’in
harika öyküsünü kullanan Telltale Games’in şimdiye kadar yayınladığı ekran
görüntüsü ve oyun içi videolardan görmemiz mümkün ki, aynı eğlenceli atmosfer
oyunda da yer alıyor. Bu hissi oyun piyasaya çıkmadan evvel görmek açısından
gameplay footage’ler oldukça faydalı; bunları da yabancı internet sitelerinden
izlemenizi şiddetle öneririm.
Bone için hikayenin oldukça iyi olduğundan bahsedip duruyoruz; peki nedir onu bu
denli önemli kılan? Bahsettiğim şey Jeff Smith’in 90’ların başında kaleme aldığı
ve Scholastic Press tarafından yayımlanan dokuz kitaplık bir seri. İlk kitaptaki
konunun aynısı oyunda da işleniyor. Buna göre ana kahramanımız Fone Bone ile iki
kuzeni Smiley Bone ve Phoney Bone’un başından geçenler hikayenin tamamını
oluşturuyor. İlk bölümde kahramanlarımız kendi memleketleri olan Boneville’de
yarattıkları karışıklık yüzünden şehirden uzaklaştırılıyorlar. Hatta
uzaklaştırılmaktan çok, Boneville’den öteye sürgüne gönderiliyorlar,
kovuluyorlar ve Boneville’de bu nedenle resmen bayram ilan ediliyor.
Kahramanlarımız ise evlerinden çıkar çıkmaz kendilerini konuşan minik
böceklerin, tehlikeli ve saldırgan tarla farelerinin, Büyükanne Ben’in ve
kocaman Kırmızı Ejder’in olduğu devasa ormanda buluyorlar. Dizinin ilk bölümü
işte bu büyük ormanda geçiyor ve bu orman içerisindeki her mekana gidiyor,
kitabı okurmuşçasına oyunda her şeyi yaşama fırsatı elde ediyoruz. Büyükanne
Ben’in çiftliği, Possum’lar, nehir kenarı ve Ejder’in ini gidebileceğimiz
mekanlardan sadece birkaçı. Ayrıca hikayemiz icabı bu kahramanlarla çok komik
diyaloglara ve etkileşimlere girebiliyoruz. Özellikle oyun içi videolarda
izlenilen kadarıyla ormanın derinliklerindeki Possum’lar ve böcek Ted oyundaki
eğlencenin katlanacağı yerler olarak ortaya çıkacak. Öyküyü okumamış olsanız
bile oyundan alacağınız his gerçekten de oldukça yüksek olacak; Bone’un komik
atmosferini monitör başında yaşayacaksınız.Bone sağa, Bone sola
Oyunun geçtiği mekanlar oldukça geniş olarak planlanıyor ve hikayede adı geçen
her yeri ziyaret etme şansına sahip olacağız. Bunun yanı sıra kontrolümüzdeki
ana karakter her ne kadar Fone Bone olsa da ikinci bir oynanabilir kahraman
olarak Phoney Bone’u da yönlendirme şansımız olacak. Yönlendirirken de faremiz
bize yardımcı. Klasik bir oynanışın ötesinde çok da farklı şeyler beklenmiyor
Bone adına, oyun içi videolardan anlaşıldığı üzere faremizin sağ ve sol
tıklarının çok büyük bir önemi var. Buna ilaveten yapımcılar, diğer adventure
oyunlarından bilinen point&click arayüzünü Bone’a has birtakım şeylerle
geliştirerek ortaya koymak üzerinde çalışıyorlar. Buna göre o an kontrolünüzdeki
karakteri bir yere tıklayarak gönderdiğinizde kahramanımız orayı sizin fareyi
üzerinde dolaştırmanızla tarayacak ve her bir cisim ile farklı farklı
etkileşimler ile bu çabasını ortaya koyacak. Envanter sistemimize baktığımızda
ise bu kısmı ilgilendiren mantıksız ve saçma bulmacalar ile karşılaşmıyoruz.
Oyun genel olarak sizin eşyaları envanterinizde birbiriyle kullanmanız üzerine
değil, bir cismi başka bir yerde başka bir şeyle etkileşime sokmanız dahilinde
ortaya çıkıyor; fazla olmamak kaydıyla eski Lucas oyunlarından akıllarımızda
kalan oynanış ile birlikte burada da envanter aracılığıyla çözeceğimiz
bulmacalar bulunmuyor değil. Fakat şurası da kesin ki Monkey Island, Full
Thorttle, The Dig, Sam’n’Max gibi efsanevi eski Lucas oyunlarıyla akıllarımıza
kazınmış yapımcıların ortaya koyacağı oyundan bulmaca gibi, adventure oyununu
asıl önemli kılan en önemli noktalardan birinde falso beklememek gerekir. Zira
onların da kendilerine asıl güvendikleri kısmı oyundaki bulmacalar oluşturuyor.
Yapımcıların verdikleri röportajlarda görüyoruz ki oyunun içeriğinde eğlenmemize
yönelik, oldukça komik ve “aksiyon tabanlı” mini oyunlar da bulunuyor. Özellikle
oyun içi videolardan birinde gördüğümüz çölün ortasında ölümcül arılardan
kaçtığımız bölüm buna en büyük örnek. Oyunun genelini ise az önce belirttiğim
Lucas atmosferi ve yapısı ile birleştirdiğimde gerçekten de çok iyi bulmacaları
bulacağımızı size garanti edebilirim.
Bunun yanı sıra karşılıklı diyaloglara girmemizi gerektirecek bulmacalar da
oyunda bulunuyor. Oyuna ekstra tat, heyecan ve eğlence unsuru olacak bu özelliği
ile hoşça vakit geçirebileceğiz. Yine oyun içi videolarda Possum’lar ile bunun
ne kadar hoş bir şekilde gerçekleştirildiğini görebiliriz. “Korkutmaca” oynamak
isteyen üç minik fare kardeşi korkutmaya çalışıyoruz ve bu sayede kendilerinden
harita elde edeceğiz. Fakat performansımızı beğenmiyorlar ve “hadi şimdi de
saklambaç oynayalım” diyorlar. Sesleri tahmin edebilirsiniz; bıcır bıcır üç
küçük fare işte.
Dahası var
Grafikler çizgi film havasında tasarlanıyor ve bu elbette ki karikatürlerle
örtüşüyor; farklı bir şey de beklenemezdi. Çevre dizaynı ve karakter
animasyonları da fazlasıyla hoş. Kısacası Bone: Out from Boneville adventure
adına büyük bir hit olmaya aday. Telltale Now sistemiyle oyunu trial halde
yapımcıların internet sitesinden indirebilecek, beğendiğiniz takdirde de tam
sürümünü almak için ücret ödeyebileceksiniz. Bu ay içerisinde Talltale Games’in
internet sitesini sıkça ziyaret etmenizde fayda var; zira tam tarihi
bilinmiyorsa da bu ay içerisinde indirmeye hazır olacağı kesin. Jeff Smith’in bu
eşsiz eserini oyun olarak sistemlerimize konuk etmek gerçekten de çok heyecan
verici olacak.