Broken Sword: Sleeping Dragon

George Stobbard ve Nico Collard geri dönüyor

Adventure oyunları arasında çok büyük bir yeri olan Broken Sword, ilk iki oyundan sonra nihayet The Sleeping Dragon isimli üçüncü oyunla yeniden karşımıza çıkmaya hazırlanıyor. Grafiksel anlamda oldukça gelişen oyunda George Stobbard ve Nico Collard yine baş rollerde. Gerek çevre mekanlar gerekse karakter modellemeleri ve animasyonlar oyunun derin hikayesiyle birlikte PS2’deki Adventure severleri oldukça memnun edecek gibi gözüküyor. Oyunda geçmiş Broken Sword hikayelerinden de alıntılar yapılacak ve bu şekilde yeni hikaye daha etkileyici bir hal alacak. Petra isimli yeni bir karakterin yanında eski karakterlerden olan Dwayne bu oyunda yine karşımıza çıkıyor. Ayrıca bunların yanında bir çok yeni karakterin olacağı oyunda George, Congo’ya sonsuz enerji üretebilen bir makinanın haklarını almak üzere ilgili profesörle görüşmeye gidiyor ve aynı anda da Nico evinde bir adamı öldürdüğü yolundaki suçlamayla karşı karşıya kalıyor. Ayrıca oyunda rahiplerde karşımıza çıkıyorlar ve onlara göre dünyayı ciddi bir şekilde tehdit eden bir sır taşıyorlar; bir megaloman, “The Sleeping Dragon” adlı gücü ile yeniden canlanıyor ve insanlığı 10.000 yıl önce yok olmaya kadar götüren bir tehdit ile karşı karşıya getiriyor. 

Point-click’e elveda

Oyundaki diğer bir yenilik ise Broken Sword için yeni olan ve bize doğrudan karakterimizi yönetebilme imkanı veren kontrol sistemi. Ayrıca oyunda 3D bir dünyanın da olması ile birlikte karakterlerimiz tırmanma, etkisiz hale getirme gibi yeni özellikler de kazanıyorlar. Oyunda dramatik sahnelerin yanında ayrıca aksiyonun da bulunduğu sahneleri de yaşayabilecek, hatta oynayabileceğiz.

Oyun normalde sinematik bir kamera açısından oynanılıyor, fakat tehlikeli ya da önemli sahnelere girildiği zaman kamera birden omuz hizasına yaklaştırılıyor ya da önemli bir başka açıya getiriliyor, bu da önemli durumlarda ekranı daha iyi görerek neler yapmamız gerektiğini kestirmemize yardımcı oluyor. Aksiyon öğelerinin yanında ayrıca yine karşımızda bizi zorlayabilecek bulmacalar olacak ve hatta yanlışlık yaptığımız zaman oyunun orada tıkanmasına bile sebep olabileceğiz. Ayrıca point click adventure oyunlarında karşılaşılabilen en önemli sorunlardan birisi olan oyun içi konuşmaların anlaşılamaması bu oyunda da yeterince çözülmüş durumda. Yapımcıların belirttiklerine göre onlar oyuncuların zorlu bulmacalardan sıkılıp oyunu bırakmamalarını istiyorlar ve bunun için de eğer bir bulmacada gerçekten zorlanıyorsak oyunda bunun çözümü için gereken butona basabileceğimizi söylüyorlar. Bunu yapmalarının sebebi de oyunda zaten bol bol aksiyon ve gizlilik öğelerinin bulunması ve oyunun aksiyonunun kaybedilmek istenmemesi. Oyunda toplam olarak 16 saatlik bir oynanış olacak fakat oyunu bitirmek içindeki zorluklar sayesinde yaklaşık olarak bir haftamızı alabilecek. 

Oyuna eklenmiş olan aksiyon öğeleri ve durmaksızın ilerleyen bir hikaye ile oyunun oynanışına olumlu yönde etki yapılmışa benziyor. Broken Sword 3: The Sleeping Dragon, 2003’ün sonlarına doğru çıktığı zaman gerek PC’cileri gerekse konsolcuları uzun süre kendine bağlayacak gibi görünüyor.

Exit mobile version