Ubisoft’un büyük bir tantana ile piyasaya çıkardığı ZombiU sadece bir sene içerisinde geliştirildi.
Aslında bu tam olarak doğru değil. Oyun uzun zamandır yapılıyordu ama ne yönetmen Jean Philippe Caro’nun ne de yazar Antony Johnston’un kafasında bir zombi oyunu yapmak vardı. Tek istedikleri sıra dışı bir shooter yapmaktı.
E3 2011’de üzerinde çalıştıkları oyunun ilk fragmanını yayınladılar. Fikir, Raving Rabbits serisinden çıkmıştı. Bu sevimli oyunların aslında korku oyunu olsa nasıl olacağını hayal ederek Killer Freaks From Outer Space isimli shooter’ı ortaya çıkardılar.
Killer Freaks From Outer Space, 2011’de WiiU’nun en önemli oyunları arasında tanıtıldı. Ancak daha sonra ortadan kayboldu. Johnston’un GDC 2013’te anlattığına göre demoya olumlu tepki vermemişti insanlar.
İki problem vardı. Yoğun vahşet ve kara komedinin birleşmesinden oluşmuş tuhaf mizah anlayışı insanların hoşuna gitmemişti. Ayrıca küçük ve hızlı hareket eden düşmanlara karşı savaşırken hem ana ekrana hem de WiiU ekranına bakmak zor oluyordu. Daha yavaş hareket eden düşmanları olan daha ciddi bir oyuna ihtiyaç vardı.
Böylece Killer Freaks From Outer Space fikri tamamen çöpe atılıp daha klasik bir Zombi hikayesine dönüştü. Yine de Johnston Zombi kıyameti konseptini biolojik bir silah veya bir hastalık yerine, eski bir kehanete dayandırdığı için oyunun senaryosundan memnun.
Bu değişikliğe karar verildiğinde oyunun piyasaya çıkmasına bir seneden az kalmıştı.Ama ekip canla başla çalışıp, zeki dizayn seçimleri yaparak oyunu yetiştirmeyi başardı. ZombiU 2012 sonunda piyasaya çıktı. Halen WiiU için yapılmış en çok satan oyunlardan biri.
Killer Freak From Outer Space’i ise bir daha gören olmadı.
Fasih Sayın’ın yayınımız ile hiçbir ticari bağlantısı bulunmamaktadır.