Geçtiğimiz aylarda piyasalardaki yerini alan Gun’dan sonra, oyun dünyasında
Vahşi Batı konsepti sanırız kendine biraz daha yer edinmeye başladı. Sonuçta
dünya üzerinde oldukça fazla fanatiği, saymakla bitmeyen çekilmiş filmleri
bulunmakta. Sağlam grafiklerle ve kendimizi o karakterlerden birisi yerine
koyarak Vahşi Batı’ya inmek, aslında oyun dünyasında biraz geç popüler olmuş bir
konu. Ancak yapımcıların dikkatlerini çekmeye başladıysa ve Vahşi Batı içeren
yapımlar duydukça, artık bu kavramın da yerleşmeye başladığını söyleyebiliriz.
Bu konseptin bir diğer temsilcisi de, birkaç ay sonra Call of Juarez olacak.
Dini kovboy olmak…
Birinci şahıs görünümünden oynanacak, Vahşi Batı temalı Call of Juarez’de
yönetebileceğimiz iki karakterimiz bulunuyor. Bunlardan birisi rahip özelliği de
bulunan, bıçkın delikanlımız Reverend Ray. Diğeri ise, onun üvey yeğeni olan, az
biraz daha arka planda kalan karakterimiz Billy. İkisinin de içinde olduğu, daha
doğrusu sonradan kesiştikleri dramatik bir hikayeleri var. Birgün Billy, üvey
amcası olan Reverend Ray ile şiddetli bir tartışmaya girer ve sonra da kapıyı
çekip ardına bakmadan çıkar gider. Bir süre sonra ayrıldığı kasabaya tekrar geri
döndüğünde evine uğrar ve evinde üvey babasının cansız bedeni ile karşılaşır. Bu
sırada Reverend Ray de içeri girer ve gördüğü manzara karşısında o da şoka
uğrar. Billy şuursuz biçimde, dışarı çıkarak katilleri bulmak için etrafa
koşuşturur, tartışmış olmalarına rağmen “Ne de olsa üvey amcasıyım” diyerekten
Reverend Ray de arkasından fırlar. Bu arada en önemli ayrıntı, üvey babasının
cesedine bakarken, evin duvarına kanla “Call of Juarez” yani “Juarez’in
Çağırısı” yazılmıştır.
Hikaye her iki karakterimiz için ayrı olarak biçimlenecek. Farklı özelliklere
sahip olmalarının yanında, oyun içerisinde kullanabilecekleri farklı yetenekleri
de olacak. Reverend Ray, rahip kökenli olduğundan dolayı bunu anlamak çok fazla
zor olmayacak. Taşıyabileceği klasik kovboy tabancası ve tüfeğinin yanında, ok
ve yay kullanabiliyor. Bir diğer ilginç silahı ise, kırbacı. Rahip olma
özelliğini, düşmanlar üzerinde kullanma şansına sahip. Bir elinde silah tutarken
diğerinde İncil’i tutabilir, buradan okuduğu pasajlar ile düşmanlarını
psikolojik olarak etkileyebilir. Etkilenen düşmanlar, kutsal sözlerden korkup
kaçabiliyorlar. Bunun yanında, Billy gizli olmayı daha fazla seviyor. Genelde
gölgelerde gizlenmeyi ve işini sessizce halletmeyi tercih ediyor. Reverend
Ray’in kullandığı silahların tamamını kullanabilmenin yanında, kırbacı ile bazı
yüksek yerlere ulaşıp tutunabiliyor. Ayrıca üvey amcasına nazaran biraz daha
atletik ve daha uzak mesafelere zıplayabiliyor. Tahta tahta üstüne
Grafik motoru olarak Techland’in Chrome motoru kullanılıyor. Vahşi Batı’da
ağırlıklı olarak tahta bazlı objeler kullanıldığından dolayı bu objelerin
fiziksel ve grafiksel detaylarına önem veriliyor. Alışılagelmiş ışık ve
gölgeleme efektlerinin yanında, oynanış içerisinde bir öğe olarak da
kullanabileceğimiz yanma ve patlama efektleri önemli rol oynayacak. Bazı
durumlarda, çevredeki tahtaları tutuşturabilecek ve düşmanları bu gibi
durumlarda kendimizden uzak tutabileceğiz. Ayrıca, zaman zaman bize kapalı
mekanlardan saldıracaklaırndan dolayı, bu mekanları havaya uçurup toplu katliam
yaratabilmek de mümkün olacak. Bunun yanında, fiziksel olarak parçalanmalar ve
deforme olmalar da var. Ragdoll ve gerçekçi sıvı görünümleri de unutulmamış. Bir
Half-Life 2 motoru kadar olmasa da, Call of Juarez, fiziksel olarak da tatminkar
ve oynanışta kullanılabilir biçimde geliştiriliyor.
Tek kişilik senaryoda yapmamız gereken çok çeşitli görevlerimiz olacak. Bazen
bir dağın tepesine tırmanıp, kartal tüyü bulmamız istenirken, kimi zaman bir
tavşan avlamak zorunda da kalabileceğiz. Tabii, bunları yaparken sıcak
çarpışmalar içerisine de gireceğiz. Atlarımızın önemi büyük. Kimi uzak
mesafeleri onlar sayesinde kısaltacak, ayrıca defansif olarak da
yararlanabileceğiz. Düşman saldırılarında, onların hızlı hareketlerinden
faydalanıp, kaçma şansına sahip olacağız. Artık birçok yapımda karşımıza çıkmaya
başladığı üzere, burada da bullet-time yani zamanı yavaşlatma olayı bulunacak.
Silahımızı çektiğimiz zaman, bir süre görüntü yavaşlayacak ve düşmanımızdan daha
hızlı ateş edebilmek için kısıtlı zaman içerisinde bu durumdan
faydalanabileceğiz.
Çek silahını kovboy…
Single player’ın yanında, multiplayer üzerinde de duruluyor. İki takımın
birbirlerine karşı mücadele ettikleri bir mod olacak. Bunun yanında, tarihteki
gerçek kovboyları da oynayabilmek mümkün olacak. Bunları oynayarak banka
soygunları ya da tren kaçırma işlerine girişebileceğiz. Vahşi Batı’ta
yapılabilecek yepyeni bir yolculuk için, Call of Juarez, taze bir kan olarak
nitelendirilebilir. Yapımın, bu senenin ortalarında piyasalarda olması
bekleniyor.