Clive Barker’s Jericho

Korku türüne bağımlı olup da Clive Barker ismini duymayanımız yoktur heralde. Oyun severler ise onu 2001 yılının soğuk kışında içimizi korkuyla ısıtan Undying’ten hatırlıyor olmalılar. Clive Barker’ın kaleminden dökülen hikaye ile o zamanlar bize büyük bir korku macerası yaşatmıştı. Aynı yazarın imzası işte şimdi Clive Barker’s Jericho ile buluşuyor. Codemasters’ın geliştirip dağıttığı korku-aksiyon türündeki oyunumuz demosuna bir göz atalım isterseniz.


Oyunu kurarken izlediğim videolardan dolayı biraz ön yargılarım vardı Clive Barker’s Jericho’ya (CBsJ) karşı. Videolar bana pek bir yapay gelmişti ve oyun heyecandan yoksun gibi görünüyordu. Ben oyunun nasıl olduğunu hayal ederken kurulum tamamlandı ve artık CBsJ’nin nasıl olduğunu görme vakti gelmişti.


Oyunu açtığımda, CBsJ ile ilgili herhangi bir video ile karşılaşmadım. Oyun hakkında ön bilgi edinmemiz için video yerine “Introduction” bölümünü hazırlamışlar ve oradan gerekli bilgilere ulaşmamız sağlanmış. Konuya ise biraz değinecek olursak, oyunda özel güvenlikten olan 7 kişiyi yönetiyoruz. Her birinde şeytani güçler bulunan üyelerimizin bu özelliklerinin yanında, kendilerine has silahları da var. İşte bizim amacımız ülkemizin çıkarlarına ters düşen olayları tüm özelliklerimizin yardımıyla ortadan kaldırmak.


Grafik ayarlarını ve tuşları ayarladıktan sonra “New Game” tıklayıp direk oyuna geçiyoruz. Herhangi bir olay yaşanmadan demo boyunca kontrol edebileceğimiz 3 karakterden biri olan “Black” ile oyuna başlıyoruz. Black elinde bir sniper taşıyor. Silahın sniper olma özelliğinin dışında roket atma opsiyonu da var. Blackîn özel güçleri ise , mermiyi ateşledikten sonra zamanın yavaşlamasını ve mermiyi kontrol etmemizi sağlayan “Ghost Bullet” ve telekinesis. Omega birliğinin diğer üyesi olan Church ise silahlarından çok mistik özellikleri ile ön plana çıkıyor. Bir elinde tabanca ve diğer elinde kılıç taşıyan “Church” yakın dövüşte uzmanlaşmış. Sol elini keserek akıttığı kan ile etrafı yakabilen ya da ortaya bıraktığı kırmızı daire ile düşmanlarını hareketsiz hale getirebilen karakterimizin kılıcı çoğu zaman tek vuruşta düşmanı öldürebiliyor. Yalnız akıttığı kan kendi gücünden de götürüyor ve çok sık kullanmamak gerekiyor. Jericho takımının demodaki son üyesi ise Alfa birliğinden “Delgado”. Delgado elinde ağır bir makinalı taşıyor ve kısa sürede çok büyük zararlar verebiliyor. Alternatif silah olarak ise bir tabanca taşıyor. Mistik güçleri alevleri kontrol edebilmek olan Delgado ayrıca kendi de alevler yaratabiliyor. Karakterler sürekli aralarında konuşuyorlar. Ayrıca gelişen olaylara göre de tepki veriyorlar. Örneğin, tüm düşmanları yok ettikten sonra Church’ün “Teşekkürler Tanrım” dediğini duyabilirsiniz ya da Delgado’nun makinelısını seri bir şekilde sıkmaya başladıktan sonra “Bunu mu istiyorsunuz” demesi sesler konusunda artı olmuş.Grafiklere biraz değinecek olacak olursak, yeni nesile yeterince uygun olduklarını söyleyebilirim. Sürekli kapalı mekânlarda geçen demoda grafik motoru iyi iş çıkarıyor. Düşmanlardan çıkan kanlar ya da içeriye giren ışık süzmeleri çok güzel görünüyorlar. Işıklandırmalar ve gölgeler de yeterince kaliteliler. Demoda fiziklere dahil pek bir şey anlaşılmıyor. Etrafta hareket edebilir eşyalar var, yalnız bunları düşmanları öldürmede aktif olarak kullanamıyoruz.


Oyundaki genel özelliklere de biraz değinmek istiyorum. Karakterlerimizin üçü arasında geçiş yapabiliyoruz. Seçtiğimiz karakter ile diğer üyelere basit komutlar verebiliyoruz. Eğer diğer karakterler yaralanırsa onları zamanında tedavi etmeliyiz. Mistik güçler ile yaptığımız iyileştirme zorlu yolda sık sık yalnız kalmamamız için iyi düşünülmüş. “R”ye basılı tutarak silah menüsüne giriş yapıyoruz. Demoda sadece Church’ta aktif olan özellik sayesinde, silahlarımızın ateş modunu değiştirebiliyoruz. Demonun sonlarına doğru beni epey mutlu eden bir olay ile karşılaştım. Church’ü kontrol ettiğimiz bölümde kuyudan aşağı inmemiz gerekiyor ve aksiyon tuşlarının aktif olduğunu görüyoruz. Bildiğimiz gibi oyun dünyasında “Fahrenheit” ile hayat bulan bu özellik ile, doğru zamanda doğru tuşlara basmamız gerekiyor ve oyunun tek düzelikten oldukça uzaklaşmasını sağlıyor.


Oyunlarda, özellikle de FPS’lerde en çok önem verdiğim özellik yapay zekâdır. Düşmanlarımızın yapay zekâsı kötü olduğunda o oyundan ne kadar zevk alabiliriz ki. CbsJ’de ise yapay zekâ yeterli düzeyde. Kalkanı olan düşmanlar sürekli aktif korumadalar ve bize saldırmak için en uygun anı bekliyorlar. Üstelik çoğu oyunda olduğu gibi sadece yönetilen karaktere saldırmıyorlar. Eğer biz biraz geri plandaysak diğer Jericho üyeleri ile mücadele ediyorlar. Jericho üyelerinin yapay zekâları da gayet iyi. Verilen emirleri kolayca yapıyorlar ve sadece ellerindeki silahları kullanmıyorlar. Sıkça özel güçlere de başvuruyorlar.


Clive Barker’s Jericho 23 Ekim’de PC’nin yanı sıra PS3 ve Xbox360 için de piyasaya sürülecek. Oyunumuzun çıkmasına fazla bir süre kalmadı. Yayınlanan çok kısa demo, kafamdaki tüm ön yargılar silip attı ve onu daha da heyecanla beklememe yol açtı. Son olarak söyleyebileceğim şey “Clive Barker ve Codemasters çok iyi iş çıkarmışlar”

Exit mobile version