Command & Conquer 4
Westwood tarafından hazırlanan Command & Conquer (C&C) serisi, stüdyonun
satın alınmasıyla birlikte EA’in çatısı altında yer alınca, özellikle serinin
hayranları endişelenmişti. Kaliteli C&C oyunları tekrar tekrar hazırlanacak mı?
Yoksa sadece para politikası üzerinden mi projeler geliştirilecekti? Üç numaralı
Tiberium oyunu, ardından Red Alert 3 ve sonrasında yeni eklenti paketleri geldi.
Bu süre zarfında seri için ikinci FPS de duyurulmuş ve videosu yayımlanmıştı.
Fakat bu yapımdan vazgeçildi. Yaklaşık 15 yıllık bir geçmişi bulunan Command &
Conquer, bugüne kadar 30 milyon satış yapmış bir seri.
Son perde
Uzun yıllardır süren savaşın artık sonuna yaklaşıldı. Her iki taraf da amansız
mücadeleler ve büyük kayıplar verdi. Öyle ki insanlık nesli, artık tükenme
konumuna kadar geldi. Peki kim galip gelecek? Global Defense Initiative’mi (GDI),
yoksa Kane önderliğindeki The Brotherhood of Nod mu? Command & Conquer 3:
Tiberium Wars iyi bir yapımdı. Birçok oyuncuyu tatmin etti, ama hikâyenin de
sonlandırılması gerekiyordu. EA Games, bir süredir yeni C&C hakkında
araştırmalar yapmış, oyuncuların görüşlerine başvurmuştu. Önce söylentiler
yayılınca, sonrasında da doğrulama haberi geldi ve Tiberium Savaşı için asker
alımı yeniden başladı…
“Oyun, Red Alert 3’te kullanılan grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu kullanıyor. “
Command & Conquer 4 (C&C 4), Tiberium Wars’un ardından 2062 yılında başlıyor.
Tükenmek üzere olan insan ırkıyla, Kane arasındaki yıllardır süren büyük savaşın
son aşamasını konu alıyor. Yeni yapımda, oynanış olarak bir takım geliştirmeler
var. Öncelikle C&C 4, bünyesinde RPG elementlerine izin verecek. Bunun getirisi
de oyunda yer alan her yapıda ve askerde “Geliştirme imkânı” olarak görülecek.
Geliştirmeler sonucunda, saldırı, savunma ve destek birimlerimiz, yeni güçler ve
yetkiler elde edebilecek, bu sayede daha güçlü saldırılar düzenleyebileceğiz.GDI ve Nod olmak üzere iki campaign yer alacak olan yapımda, tek kişilik
senaryoyu istersek co-op olarak da oynayabileceğiz. Kooperatif modunun oyunda
yer almasının sebebi ise, Red Alert 3’te denenen bu özelliğin kullanıcılar
tarafından beğeniyle karşılanması. Bunun üzerine yapımcılar, C&C 4’te de
kooperatif deneyimi sayesinde yapımın kalitesini olumlu yönde
artırabileceklerini düşünüyor.
Başarı için süreklilik şart
“C&C 4, İnternet bağlantısına ihtiyaç duyacak”, bu açıklama, kimilerine göre bir
“Korsan oyun” tedbiri olarak yorumlansa da, EA bunun yapımın devamlılığı için
gerekli olduğunu söylüyor. Şöyle ki, sizin bir profil sayfanız var ve tek
kişilik, co-op ve multiplayer modları oynadığınız her an yaptığınız her şey,
tecrübe puanı olarak profilinize işleniyor. Ayrıca yaptıklarınız göz önünde
olacağından, hile yapılmasının da önüne geçilmiş olacak. C&C 4, Command &
Conquer’in özüne sadık kalınarak hazırlanıyor. Özellikle geliştirme sistemi
sayesinde yapım, rekabetçi bir yapıya bürünecek. Bu amansız mücadeleler, ara
videolarla desteklenecek. Meşhur sinematik sahneler, yeni oyunda da yer alıyor.
Kane karakteri yine Joseph D. Kucan tarafından canlandırılacak ve oldukça ciddi
hazırlanan sinematik videolarla Tiberium atmosferi hat safhaya çıkarılacak.
“GDI ve Nod olmak üzere iki campaign yer alacak olan yapımda, tek kişilik senaryoyu istersek co-op olarak da oynayabileceğiz. “
Oyun, Red Alert 3’te kullanılan grafik motorunun geliştirilmiş bir versiyonunu
kullanıyor. Motor üzerinde yapılan geliştirmeler hakkında bilgilerin yakın bir
zamanda açıklanacağı belirtildi. Ayrıca yapımcılar, C&C 4’ün sadece PC’ye özel
olarak geliştirildiğini de ekliyor. 5’e 5 görev tabanlı sistemde, oyunu
multiplayer olarak da oynayabileceğiz. Merak edilen soru şu: Bundan sonra ne
olacak? Command & Conquer 4, 15 yıldır süre gelen büyük savaşı sona erdirecek,
ama bu Tiberium evreninin de sonu anlamına gelmiyor. Savaşı bitişi için 2010
yılına kadar beklememiz gerekli.