BU SEFER KİMİN KUYRUĞUNA BASACAKLAR ACABA?
Kendinizi terkedilmiş küçük bir kulübenin içinde kafanızı ayaklarınızın
arasına almış düşmanın gelip sizi öldürmemesi için dua ederken ya da bir duvarın
kenarında, kasaturanızın keskinliğini test etmek için sabırsızlıkla beklerken
düşünün. Hangi durumda olmak isterdiniz? Büyük ihtimalle ikinci konumda.
Commandos’un bize yaşattığı duygu bu idi ve bu duyguyu bir defa daha yaşatmak
için oyunun yapımcıları aralıksız çalışıyorlar.
KESİLECEK KAFA YOK MU?
Commandos’un 98’de dergideki ilk haberini okuduğumda konusu çok soğuk
gelmişti ama Eidos bana bu lafımı yutturmak için çok çalışmış ve benim günlerce
uykumu çalıştı. İyi ki de çalmış çünkü onlar sayesinde hayatımın en güzel
oyununu oynadım. Ama bir sorun vardı oyun 20 gün içerisinde bitmişti ve bu benim
çok canımı sıkmıştı. Aradan çok zaman geçmeden Call of Duty çıktı ve yeni
yenilikleri de beraberinde getirdi. Görev paketi oyuna ayrı bir hava katmıştı.
Kısaydı ama ondan aldığınız zevki kolay kolay başka oyunlardan alamazdınız. Onu
da kısa bir sürede bitirmiştim. Yeniden beklemeye başladım. Ama bu sefer bekleme
süresi biraz daha uzun olacağa benziyordu. Bazen oyundan tamamen ümidimi
kestiğim bile oluyordu. Ama 2001 yılında Eidos söylediğim lafları bana bir kez
daha itina ile yutturmuştu.
YOKSA BEN YOKUM
Sene 2003 ve Eidos 3. versiyon için harıl harıl çalışıyor. Her oyunda biraz
daha büyüyen oyuncu kitlesini beklemekten çıldırtmaya devam ediyor. Oyunun
trailer’ını her izleyişimde içimdeki beklenti giderek büyüyor. Umarım bu sadece
öne çıkmakla kalmaz işe de yarar. Oyunun web sitesinden ve çevreden aldığım
haberlerden, bu oyunun serinin diğer oyunlarına nazaran çok daha aksiyon dolu
olacağı söyleniyor. Bu da oyunun daha büyük bir kitleye hitap edeceğini
gösteriyor. Fakat bu sefer oyunun sistem gereksinimlerinin daha fazla olacağı da
haberler arasında. Zaten normali de bu. Firma oyunda karakterlere yenisini
eklemek yerine eski karakterlere yeni yetenekler katma yoluna gideceklerini
söylüyor. Bence bu biraz kötü olmuş. Yeni stratejiler kurmak için iyi olabilir
ama oyuncular yeni karakterler görmek istiyor.
Oyunun önceki versiyonlarında hep arka planda bırakılan bazı öğeler ile çok
fazla uğraşılacağı söyleniyor. Evet bu multiplayer bölümler için söyleniyordu.
Bu oyunun daha uzun ömürlü olmasında büyük rol oynayacak. Oyunun fanları her
sefer olduğu gibi kısa bir sürede bitirecek ve diğer oyunu beklemeye
koyulacaklar. Multiplayer’ın yapılmasıyla bu gelenek ortadan kalkabilir. Firma
bu konuda çok iddialı konuşuyor. Umarım dediklerini yapabilirler, çünkü oyunda
ve bu tür oyunlarda büyük bir devrim yapmış olacaklar. Haziran ayında piyasaya
çıkacak oyun Commandos’un Eidos’u ayakta tutan en sağlam taşlardan biri. Bence
bu oyun serinin diğer serilerine yakışır olacak ve bu tarz oyunlara yeni bir
anlayış kazandıracak.