Oyun Ön İncelemeleri

Cursed Mountain

Korku olgusunu tek bir cümlede tanımlamak, kuşkusuz çok zordur. Buna rağmen
korkuyu, irade ve mantıkla kontrol altına alınamayan, insanın içini daraltan bir
yakın tehdit hissi olarak açıklayabilmemiz mümkündür.

Korku hayatımızda var olan olgulardan birisidir. İstesek de istemesek de ondan
kurtulma şansımız olmayacaktır. Yaşamımız boyunca bize eşlik edecek bir duygudur
korku. İşte bu duygu; yani korku da oyun dünyasının içinde kendisine yer
bulmuştur.

Uzun zamandır belirli bir oyun kitlesine hitap eden Survival- Horror (Hayatta
kalma-Korku) yapımları, son zamanlarda kendisini bizlere unutturmuş gözüküyordu.
Korku oyunları açısından istediği satışları yakalamayan firmalar, artık korku
türünden daha çok başka türlere kaymaya başladılar. Son zamanlarda kaliteli bir
korku yapımı görmek oldukça zor; türü severlerin istekleri doğrultusunda
kaliteli bir yapım yapmakta oldukça zor. Yine de oyun yapımcıları, yeni nesilde
ve yeni nesil platformların güçlerini arkalarına alarak ellerinden geleni
yapmaya çalışıyorlar.

Oyun dünyasının en önemli isimlerinden biri olan ve uzun zamandır korku türüne
uzak duran Nintendo, nihayet Wii konsoluna bu türde bir oyun yaptırmaya karar
verdi.


“Karşımıza çıkacak düşmanlarımız, zamanında bölgede yaşayan keşiş ve dağcıların ölümünden sonra, öbür dünya ile bu dünya arasında sıkışan ruhların; gölgeler diyarında gezinmeleriyle oluşmuşlar.”


Bu proje sadece Wii konsoluna özel olacak, yapımcı ise Deep Silver. Proje geçen
sene duyurulmuştu, bu duyurudan sonra Cursed Mountain üzerindeki çalışmalar
büyük bir titizlikle devam ediyor.

Lanetli Dağ

Oyunumuzun adı “Cursed Mountain” yani Lanetli Dağ anlamına geliyor. Konusu ve
geçtiği yer gerçekten dikkat çekici bir nokta. Dünya’nın en yüksek dağlarından
biri olan Himalayalar’da hikayemiz başlıyor.

1980’li yıllarda geçen senaryoda, kaybolan kardeşini bulmak üzere Himalaya
Dağları’na çıkmak zorunda kalan, korkusuz ve maceracı bir dağcının ölüm-kalım
mücadelesi anlatılıyor. Tabii ki iş sadece dağa tırmanmakla kalmıyor.
Tırmandığımız bu dağ lanetli bir dağ; eski çağlardan kalmış bir lanetin içinde
kendimizi buluyoruz. Tırmanış sırasında bu lanet üzerimize güçlü bir şekilde
çökecek. Hayatta kalmak için ruhlarla, hayaletlerle, iblislerle savaşmak zorunda
kalacağız. Karşımıza çıkacak düşmanlarımız, zamanında bölgede yaşayan keşiş ve
dağcıların ölümünden sonra, öbür dünya ile bu dünya arasında sıkışan ruhların;
gölgeler diyarında gezinmeleriyle oluşmuşlar. Oyunun bazı bölümlerinde bu
ruhlarla, iblislerle sık sık karşılaşabileceğiz. Yapımda ağırlık Survival-Horror
olacak, ama sadece korkuyla sabit kalmayacak. Korku, aksiyon, macera türlerinin
hepsini içinde bulacağımız yeni nesil bir oyun bizleri bekliyor olacak.Wii’nin güçleri ile Lanetli Dağ’a karşı nasıl savaşacağız?

Yapımcılar oyunun grafik kalitesinin çok iyi olacağını ve piyasaya çıkana kadar
da kalitenin geliştirileceği sözünü verdi. Oyunda Wii konsolunun bütün
silahlarından yararlanılacak.

Geliştirici firma; oyunda daha doğru hareket tanıması ve izin vermesi için, Wii
Remote’ye yeni bir donanım eklentisi olan MotionPlus desteğini düşünüyor.
MotionPlus sayesinde Remote, oyun kontrolü sırasında oyuncuların hareketlerini
algılayıp tanımlayabilecek ve bir oyun ortamı oluşturacak. Bu oluşum sayesinde
de oyuncular, diğer platformların kontrollerinde oynadıkları gibi sadece elleri
ve parmaklarını değil, tüm vücutlarını kullanabilecekler.

Yapımın çok büyük bir bölümü dağda geçtiği için, oyundaki her bölümde tüm dağı
görebileceğimiz. Cursed Mountain’e başladığımızda yukarıya gökyüzüne doğru
baktığımızda, dağın millerce yüksekte olan zirvesini görebileceksiniz. Yine
oyunun sonuna geldiğinizde aşağıya doğru baktığınızda; oyun boyunca geçtiğiniz
tüm tapınakları ve alanları da aynı şekilde de görebileceksiniz. Yapımın en
güzel ve en çok göze batan yerleri sanırım burası olacaktır. 3-4 saat önce
neredeydik, nerelerden geçtik görebileceksiniz. Herhalde Himalaya’nın o eşsiz
güzelliğine, canlı olmasa bile Cursed Mountain’de tanık olacağız.

Yapımda, Wii’nin müthiş özelliklerinden birisi de şu olacak, oyunun bir
bölümünde kendinizi bir mağarada kıstırılmış olarak buluyorsunuz ve bu esnada da
etrafınızda bir telsiz bulacaksınız. Telsizi elinize aldığınızda Wii Remote’un
hoparlöründen bir ses size ne yapmanız gerektiğini anlatacak ve sizde kumandayı
bir telsiz gibi kullanıp, konuşan kişinin yönlendirmeleriyle sıkıştığınız
mağaradan çıkabileceksiniz.


“Yapımcılar oyunun grafik kalitesinin çok iyi olacağını ve piyasaya çıkana kadar da kalitenin geliştirileceği sözünü verdi.”


Wii Remote’u kullanarak, oyunun bazı bölümlerinde karşımıza çıkan düşmanlara
karşı özel dualar oluşturup kurtulabileceksiniz. Değişik atak ve defans
aksiyonları ile düşmanlarımızın hangi saldırıya karşı güçsüz olduklarını birkaç
denemeden sonra öğrenebileceksiniz.

Oyunun 1980’li yıllarda geçmesinin en büyük nedenlerinden bir tanesi de, yapımcı
firmanın “Neden burada cep telefonu ile yardım istenmiyor” gibi sorulardan
kurtulmak için böyle bir çareye başvurdukları. Teknolojiden olabildiğince
uzaklaşmak ve kurtulmak için verilecek savaş daha şiddetli ve zor olacak, işte
burada istenilende oyun severleri atmosferin içine çekmek.

Son nokta

Cursed Mountain daha yolun başında sayılır. İnanıyorum ki, Wii platformuna
yakışan, oyun severlerin daha doğrusu korku severlerin beğeneceği bir yapım
olur. Çıkış tarihi şu aşamada belli değil; ama kesinlikle 2009 yılı içerisinde
olacağı belirtiliyor. Daha önce Wii’de bu tarz bir proje, bu kadar özelliği
içinde bulunduran ve platformun tüm güçlerinden yararlanılan bir oyun
görmemiştik. Bizleri korkutacak olan Cursed Mountain’i bekliyoruz ve
sabırsızlanıyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu