Cyberpunk 2077’de Işın İzleme özellikleri ve DLSS 2.0 olacak
Dün akşam yapılan Night City Wire sunumu ile yeni video ve bilgilerine kavuştuğumuz Cyberpunk 2077‘de Işın İzleme özelliklerinin yanı sıra DLSS 2.0 teknolojisinin kullanılacağı da açıklandı. NVidia’nın konu ile ilgili verdiği bilgiler şu şekilde;
Cyberpunk 2077’de Işın İzleme özellikleri ve DLSS 2.0 olacak
[reklam=496]
Bugün, Cyberpunk 2077’nin oyunların performansını artıran NVIDIA DLSS 2.0’ı destekleyeceğine ve oyunun ışın izleme özelliğini nasıl kullanacağına dair en son detaylar, yeni bir fragmanla duyuruldu. Cyberpunk 2077’yle birlikte kullanıcılar, aşağıdaki ışın izleme özelliklerini deneyimleyebilecekler:
Işın İzleme Özellikli Çevresel Perdeleme (Ambient Occlusion): Çevresel perdeleme, bir sahne içerisinde yer alan tüm noktaların ortam aydınlatmasına ne kadar maruz kaldığını hesaplayan bir görüntüleme tekniğidir. Bu teknik sayesinde oluşan dağınık gölgelendirme etkisi sayesinde kapalı ve başka objeler arkasında kalan alanlar daha karanlık bir tonlamaya sahip olur ve sahnenin daha aydınlık öğeleri ile oluşan bu kontrast sayesinde ortaya daha gerçekçi bir görüntü çıkar. Cyberpunk 2077’de Ray Tracing özellikli çevresel perdeleme gölge bilgisinin yer almadığı için geleneksel görüntüleme yöntemleri ile hesaplanamayacak yerel gölgelendirme efektlerini ortaya koymak için yerel ışık kaynaklarıyla birlikte kullanılabilir. Bu sayede ortaya çok daha gerçekçi bir görüntü çıkmış olur.
Işın İzleme Özellikli Dağınık Aydınlatma: Geleneksel görüntüleme teknikleriyle kolayca elde edilemeyen bu özellik hem gökyüzü aydınlatmasını, hem de ışık yayma özelliğine sahip dokulardan (emissive textures) yayılan ışığı hesaplar.
Işın İzleme Özellikli Yansımalar: Cyberpunk 2077’deki Ray Tracing özellikli yansımalar tüm yüzeylerde kullanılır ve ışın takibi devasa görüş mesafelerinde bile gerçekçi yansımalar sağlayacak şekilde birkaç kilometreye kadar uzanabilir. Işın izleme özellikli yansımalar opak veya saydam yüzey gözetmeksizin bütün yüzeylerde, üzerinden bir defa yansıtılan ışını takip ederek hesaplanır. Hesaplananlar arasında doğal ayna etkisi oluşturan cam pencereler veya daha kaba yansımalara yol açan pürüzlü bir dokuya sahip metal yüzeyler gibi pek çok farklı özellikte yüzey bulunur. Ekran alanı efektlerinin (screen space reflections) aksine, ışın izlemeli yansımalar, o anda sahnede bulunmayan objelerden kaynaklanan yansımaları da hesaplayabilirler ve bu sayede ekrana oyuncunun o anda içinde bulunduğu ortamı çok daha gerçekçi bir şekilde yansıtan bir görüntü ortaya çıkmış olur.
Işın İzleme Özellikli Gölgeler: Geliştiriciler, Ray Tracing sayesinde oyunlara piksel bakımından kusursuz, gölge haritalarının kaybından ve sınırlamalarından etkilenmeyen gölgeler ekleyebilir. Cyberpunk 2077’de güneş ve aydan yayılan ışığın gölgeleri ışın izleme kullanarak hesaplanıyor. Bu sayede güneş ve ay ışığından kaynaklanan gölgeler fiziksel olarak gerçeği yansıtacak ve hatta ışığın bulutlardan geçerken dağılması da denklem içerisinde yer alacak.
Işın izleme ve NVIDIA DLSS 2.0 özelliklerinin oyun tutkunlarına 19 Kasım 2020 tarihinden itibaren sunulması bekleniyor.
NVIDIA GeForce platform pazarlama başkan yardımcısı Jason Paul, “Cyberpunk 2077 tüm zamanların en çok beklenen oyunlarından biri. CD PROJEKT RED’in sıra dışı hikayesi ve çarpıcı sanatsallığı ile RTX destekli ışın izleme ve NVIDIA DLSS 2.0 özellikleriyle Cyberpunk 2077, 2020’nin olmazsa olmaz oyunu olacak.”