Zombilere ne kadar alıştık değil mi sevgili oyun severler? Zombileri konu
alan bir oyun piyasaya çıkınca kayıtsız kalmak mümkün olmuyor. Özellikle Capcom
bizi yaşayan ölülerle baş başa bıraktıktan sonra, zombi istilası hız kesmeden
sürüp gidiyor. Ne biz zombi avlamaktan vazgeçeceğiz ne de onlar insan etinden
vazgeçecek.
Resident Evil 5 beklentilerin altında kalınca, yaşayan ölüleri ele alan bir
projeye gözümüzü dikip beklemeye başladık. Capcom’un diğer bir zombi oyunu Dead
Rising 2’nin (DR2) çıkacağı haberi ortalıkta dolaşmaya başladı. İlk yapım 1.5
milyonun üzerinde bir satışla devamının geleceğinin müjdecisiydi.
Dead Rising 1’i (DR1) biraz hatırlayalım. Hiçbir kahramanlık öğesini bünyesinde
barındırmayan Frank West adlı bir fotoğrafçıyı kontrol etmiştik. Bu oyunu özel
kılan bazı noktalar vardı. Birincisi aynı anda ekranda 500 zombiyi
görebiliyorduk, ikincisi ise etraftaki hemen hemen bütün nesneler silah olarak
kullanılabiliyordu. Alışveriş merkezinde kapana kısılmış olan insanları,
zombilerin elinden kurtarmaya çalışıyorduk.
“Dead Rising 2’de bolca kanlı sahneler yaşayacağız.”
İlk oyunda gördüğüm önemli bir eksiklik kayıt sistemiydi. O kadar zombi ile
uğraşıyorsunuz güç bela bir noktaya gelmişsiniz. Haritada bakıyorsunuz kayıt
noktası epey uzağınızda gözüküyor. Zombi sürüsünün içinde kaldığınızda
canınızdan olup kayıt yerinden yeniden başlamak epey can sıkıcıydı. Üstelik
alışveriş merkezinde insanları güvenli bir yere götürmek zorundaydınız ve kendi
canınızla birlikte onları savunmanız gerekiyordu. DR2’de bu kayıt işi Checkpoint
ile süslenirse daha verimli olacağı görüşündeyim. Zira yeni yapımda büyük bir
ihtimalle fotoğraf çekme işi olmayacak. Zaten ilk oyunda bir yandan zombilerle
uğraşırken, bir yandan fotoğraf çekmek pek anlamlı değildi.
Bitmeyen düşmanlar
Bu sefer mekân olarak Vegas’taki Fortune City seçilmiş. Fortune City bir kumar
şehri. Yöneteceğimiz karakter ise Chuck Grene adında bir motosikletçi. Grene
kızıyla birlikte helikopterle Fortune City’e geliyor. Buraya kumar oynamak için
gelmemiş. Normal bir ebeveyn gibi kızı ile şehirde tur atarken, kızını
kaybediyor. Deli gibi kızını ararken, başka bir belayla burun buruna kalıyor
yani zombilerle. Chuck Grene, Frank West’e birazcık benziyor ve kalıp olarak da
daha bir derli toplu. Üzerinde sarı bir motosiklet montu göze çarpıyor. Tahmin
edeceğiniz gibi hikâye bazında öyle ahım şahım bir ilerleme yok. Capcom senaryo
konusuna odaklanmak yerine, genellikle zombi teması üzerinde duruyor. Zombileri
kes doğra, silahla vur nereye kadar gidecek. Resident Evil’daki hikâye kurgusunu
DR2 için de yapamaz mıydınız?Oyunu Kanadalı bir firma olan Blue Castle Games hazırlıyor. Yapımcılar proje
için oldukça iddialı. Bir önceki DR1’de aynı anda 500 zombiyi görebildiğimizi
söylemiştim. Bu kez ipin ucunu iyice kaçırmışlar ve bu rakamı 7000 yapmışlar.
Artık “Zombi sürüsü mü yoksa ordusu mu?” diyeceğiz onu bilemem. Üstelik bu kadar
düşman o kadar ince hesapla modelleniyor ki, hepsinin de darbe aldığı yerler
kopuyor, silahla vurulduklarında isabet aldıkları yerler zarar görüyor. Yerde
yatan ölü zombilerin de kaybolmayacakları gelen haberler arasında.
Silah olarak kullanabileceğimiz onlarca nesne olacak. Rulet masasını zombilerin
kafasına geçirip beyinlerini yerlere saçacak, elektrikli testereyle sanatsal
darbeler indirebileceğiz. Capcom bu konuda o kadar sınır tanımaz ki, geyik
kafasını Greene’nin başına geçirip deli gibi zombilerin arasına yollamaya izin
veriyor. İlk oyundaki zombilere kullandığımız nesneleri görünce açıkçası
şaşırmıştım. Bu kez bizleri nelerin beklediğini çok merak ediyorum. Unutmadan
söyleyeyim DR2’de kombine sistemi de olacak. Eşyaları birleştirerek yeni ve daha
güçlü silahlar yapabileceğiz. Örnek olarak, bir sopanın iki ucuna elektrikli
testereleri bağlayıp zombileri doğrayabiliyoruz. Yine iki testereyi motosikletin
üstüne yerleştirip zombilerin içine dalıyoruz. İş artık sizin hayal gücünüze
kalmış. Bir diğer yenilik ise DR1’de olmayan para sistemi. Bu paraları ne
yapacağımız konusunda Capcom fazla bilgi vermiyor. Para olsunda, harcamak için
elbette bir yer bulunacaktır.
“Kalabalık zombilerin üstüne motosiklet sürüp, toplu katliam gerçekleştirebileceğiz.”
Dead Rising 2, ilk kullanılan grafik motoru ile geliştirilmiyor. Yapımcı firma
Blue Castle bu oyun için yepyeni bir grafik motoru kullanacak. Bu zombilerin her
biri ayrı ayrı modelleniyor ve her birinin üzerinde ayrı elbiseler olacak.
Dokular, mekan tasarımları, ışık ve patlama efektlerinin kalitesinden taviz
verilmiyor. 7000 zombi gibi devasa bir rakam, inanılmaz neon ışıkları, şehrin
canlı parlak dokusu, gazino ve kumarhane ortamları bizleri büyüleyecek.
Zombi avı sezonu açılıyor
Açıkçası Dead Rising 2’den oldukça ümitliyim. Yayınlanan videolar oldukça
etkileyici. Hele ki caddeye çıkan Chuck Grene’nin, boş bir alana bakarken diğer
tarafa dönüp zombi sürüsünü görünce yüzündeki ifade görülmeye değer. Kızını
kurtarması ve bu zombileri haklaması için 3 günü var. Oyunumuz herhangi bir
erteleme olmazsa 2009 sonbaharında çıkacak. DR1, X360’a özel olarak
hazırlanmıştı. Yeni oyun multi-platform olacak. Yani X360, PS3 ve PC için
piyasaya çıkacak. PS3 sahiplerini sevindirecek diğer bir gelişme ise; ilk oyun
PSN üzerinden oyun severlerle buluşacak. Dead Rising’le tanışmayan PS3
sahiplerine DR’yi şiddetle öneriyorum. Oldukça güzel vakit geçireceksiniz.
Kaliteli oyunların sonbaharda ardı ardına çıktığını düşünürsek, yılın bu zamanı
oyun severler için oldukça renkli geçecek.