Dead Space Extraction
Electronic Arts firması, birçok oyunundan sonra 2008 yılı içerisinde bizleri
şaşırtan olağanüstü bir projeyle karşımıza çıktı. Uzun zamandır hayatta
kalma-korku (Survival-Horror) türüne hasret kalan oyuncular nihayet istedikleri
bir yapıma kavuşmuş oldular. EA’nın bu tür oyunlara uzak kalması, hiç şüphesiz
Dead Space duyurulduktan sonra herkesin kafasında bir soru işareti bırakmıştı.
EA acaba bu tür bir projenin altından kalkabilecek miydi? Dead Space çıktıktan
sonra beklenilen olmadı. EA nihayet başarılı bir yapıma imza atarak,
kullanıcıların takdirini kazanmayı başarmıştı.
İşte bu başarıdan sonra firma, Nintendo Wii için oyunun yeni bir versiyonunu
yapmaya karar verdi. Bu proje, geliştirilmesi için iki firmaya teslim edildi.
Bunlardan bir tanesi ödüllü ve EA’ya bağlı olan Visceral Games, diğeri ise
Eurocom’du.
Wii’de korkuyu yaşamaya hazır mısınız?
Yapımın adı Dead Space Extraction (Kısaca Extraction da diyebiliriz) olarak
duyuruldu. Ana oyun Dead Space’te, uzay, korku ve aksiyon türünde bir sinematik
olarak sunulmuştu. İlk oyundaki o tansiyon, çaresizlik ve izolasyon tam olarak
mükemmeldi. İşte bu özellikler Wii’ye çıkacak olan ve bir devam olarak
adlandırılan Extraction için daha fazlasıyla geçerli olacak.
Yapım, Wii konsolu üzerinde grafiksel yeterliliğini zorlayabildiği kadar
zorlayacak. PS3 ve X360’ın grafik kalitesini aratmayacak şekilde hazırlanıyor.
Görsellik açısından belki de Wii’de gözüken en iyi isimlerinden birisi olacak.
Hikaye nasıl gelişecek?
Dead Space’te, USG Ishimura adlı yıldızlar arası seyahat eden bir madencilik
gemisi, uzaylı yaratıklar tarafından istilaya uğramıştı.
Oyunda yönettiğimiz karakter ise Isaac Clarke adlı bir mühendis. Ishimura
gemisinin tüm galaksiyle bağlantısı kesildiğinden dolayı, gemide ne olup
bittiğini araştırmak için yollanan, küçük bir bakım ekibinin içinde yer alan
biri. Extraction ise senaryoyu, yaratık istilasının korkusunu ve karamsarlığını
ilk elden yaşayabileceğimiz bir yapım olarak devam ettiriyor.
Aksiyon ve gerilim
Dead Space Extraction’ın oynanış tarzı “On-Rail Shooter” olacak. Birçok kişi
bunu pek sevmez, bilhassa “Hardcore Gamer” olarak tanımladığımız oyuncular
grubu. Esasında ilk bakıldığında, beklenildiği şekilde bir yapım olarak
gözükmese de, Extraction oynayınca öyle olmadığını tüm oyun severler görecek.On-Rail tarzı bir nevi kamerayı takip etmek oluyor. Kamera nereye giderse sizde
onun peşinden gidiyorsunuz. Bu tarz oyunlara baktığımızda, aklımıza ilk gelen
örneklerin başında The House of The Dead serisi ve Resident Evil: The Umbrella
Chronicles geliyor.
EA alışık olmadığımız bir yapımla bizi karşı karşıya getirecek, bunun en büyük
nedeni ise Wii’nin kendisine has özel kontrolleri olması. Wii’nin kontrolleriyle
On-Rail birleşince eğlenceli bir proje ortaya çıkıyor. Bu tarz ürünleri Wii’de
oynayanlar çok iyi bilir.
Isaac ile kontrolleri sağlayabilecek miyiz?
Extraction’ın oynanış şekli, kullanıcının kendisini tanımlamak içinde
kullanılabilir. Wiimote ve Nunchuk, Dead Space’te ayrıcalık sağlasa da,
oyuncular özellikle iki kişilik çoklu oyuncu desteği sayesinde bayağı
eğlenecekler. Yapımda birkaç kontrol şekli yer alacak, bir çift Wiimote ve
Nunchuk’lar, Wiimote-Nunchuk karışımı veya iki Wii-Zapper konfigürasyonu
olabilecek.
Sonuç olarak ilk yapımdaki gibi holografik şekilde göstergeler bulunmayacak,
daha fazla şiddet, daha fazla düşman olacak. Bunların yanı sıra ara sahnelerde
rakiplerimize ve cisimlere ateş edebileceksiniz. Wii’nin kontrol sistemini şöyle
gösterebiliriz:
Bazı farklar
Dead Space Extraction yapımcı kadrosunda görev alan Steve Popoutsis’in
açıkladığı detaylar doğrultusunda, EA’nın Dead Space için devam oyunlarının
yapılacağını, artı bir film projesi üzerinde çalışıldığını söyledi.
Popoutsis’in verdiği bilgiler dışında, Extraction’da çok değişik silahlar, zor
bulmacalar, en önemlisi her oyunun zevkini ve keyfini arttıran co-op desteğinin
olması, yapımı bizlere sevdirecek gibi gözüküyor.
Dead Space Extraction, 2009 Eylül sonu ABD’de, Ekim başı Avrupa’da, Aralık
sonunda ise Avustralya’da satış raflarındaki yerini alacak.