Eğer video oyunlara hakim ve video oyun dünyasını yakından takip ediyorsanız Hideo Kojima ve Konami arasında süregelen tartışmayı muhtemelen duymuşsunuzdur. Hideo Kojima ve ekibini bir odaya sadece oyun geliştirmesi için kitleyip bırakan Konami yetkililerinin hikayesinin doğruluğu her ne kadar kanıtlanmasa da, Kojima’nın hayallerinden vazgeçeceğini söylemek oldukça güç. Göz bebeği olan Metal Gear Solid hikayesinin yanı sıra, sıfırdan geliştirdiği Fox Engine’i bir kenara bakıp Sony’nin çatısı altına girmesi umarız kendisini rahatlatmıştır. Guerilla Games’ten herhangi bir bedel ödemeden Decima Engine’i oyun geliştirmek için alması ve Hollywood oyuncularını kendine çekmesi, daha oyunu geliştirmeden Kojima’yı gündeme taşımaya yetti de arttı bile…
Death Stranding nasıl bir oyun olacak?
Death Stranding’de, Metal Gear hikayelerinde olduğu gibi kaosun içerisinde bir düzen yaratan Hideo Kojima, oyunda yine zekasını konuşturacak gibi gözüküyor. Metal Gear Solid oyunlarında oyuncunun nefesini kesen bir senaryoyu oyuna çok iyi bir şekilde yediren Hideo Kojima’nın, Death Stranding’de neler yapacağı büyük bir tartışma konusu oldu. Özellikle The Game Awards 2017 töreninde gösterdiği uzun fragmanla ile birlikte oyunun dünyasını oyunculara azıcık ucundan gösteren Kojima, tam olarak bir bilinmezlik ile oyuncuları baş başa bıraktı.
Astronot kıyafetlerine benzer bir kıyafet giyen Norman Reedus, son fragmanda ne olduğu belli olmayan görünmez yaratıklardan saklanmaya çalışıyordu. Ayrıca her fragmanda gözüken ölü ve canlı bebeklerin oyunda neyi temsil ettiği hala belli değil. Fragmandan yola çıkarak bu yaratıkların, askerlerin taşıdığı bu bebekleri hedef aldığını söyleyebiliriz. Yer yer yaratılış konusuna göndermeler yapan Death Stranding, The Walking Dead’in aktörü olan Norman Reedus’u nasıl bir şekilde gösterecek merak ediyoruz. Diğer bir yandan Mads Mikkelsen’in kötü karakter olarak gösterildiği oyunda, usta oyuncunun yine bu bebekleri görünmez yaratıklar için avladığı tahmin ediliyor. Tüm bunların yanında son Akademi Ödülleri’nde Oscar ödülü almayı başaran ünlü yönetmen Guillermo del Toro’nun, oyunda konuk oyuncu olarak olacağı tahmin edilmekte.
Ayrıca Metal Gear Solid V: The Phantom Pain’de Ocelot’u seslendiren ve The Last of Us, Bioshock Infinite‘in yanı sıra Uncharted serisinde seslendirme sanatçılığı yapmış olan Troy Baker’ın da aktris Emily O’Brien ile birlikte oyunda yer alacağını unutmadan belirtelim. Death Stranding için adeta bir yıldızlar karması yapan Hideo Kojima, şu anda elinde büyük bir potansiyel bulunduruyor. Kendisinin, oyuncuların karşısına güzel bir yapım ile çıkacağından eminiz ancak oyun hakkında milyonlarca oyuncunun sürüncemesi bulunuyor.
Verdiği röportajlarda Death Stranding’i bir açık dünya aksiyon oyunu olarak tanımlayan Kojima, oyuncuyu oyun içerisinde fazlasıyla serbest bırakacağını söylüyor. Böylelikle açık dünyada geçireceğimiz keşif süresinin doğru orantıda yükseleceğini söyleyebiliriz. Açık dünya kavramını son Metal Gear Solid oyununa güzel bir şekilde entegre eden Kojima, muhtemelen yeni oyunda keşif öğesine MGS 5’ten daha fazla önem verecektir.
Ayrıca oyunda ölme mekaniğinden bahseden usta geliştirici, oyunda öldüğümüzde klasik olarak bir önceki kayıt noktasından başlamayacağımızı belirtiyor. Bunun yerine ölüp doğduğumuzda daha farklı keşif öğeleri ile karşılaşacağımızı söyleyen Kojima, doğduktan sonra ölü bedenimizi ararken farklı bir ortamda ve temada bulunacağımızın altını çizdi. Aynı röportajda Souls serisine de göndermeler yapan tecrübeli yapımcı, bu mekaniğin biraz da Souls oyunlarında olduğu gibi olacağı söyledi. Son olarak oyunda co – op oynanış mekaniklerinin de olacağını belirtelim. Ancak Kojima ve ekibi bu oynanış mekaniğinin de alışılagelmişin dışında olacağının üstüne bastı.
Günün sonunda oyuna dair hala bir oynanış görüntüsü yayınlamayan Hideo Kojima’nın kafasından geçenleri hepimiz merak ediyoruz. Ancak yine de umarız E3 2018 fuarında Kojima, ilgi çekici bir oynanış fragmanı ile birlikte sevenlerinin karşısına çıkar.