Blizzard’ın beklemesi artık sıkıntı yaratmaya başlayan oyunu Diablo III için oyunun yönetmeni Jay Wilson, oyunun bloğuna değişen sistemleri, gelen yenilikleri ve betadan sonra gelen feedbackler ile yapılan düzenlemeleri anlattı.
Şimdi sizlere Diablo III forumunda Jay Wilson’ın yazdığı post’u Türkçe olarak yayımlıyoruz.
Neden bu kadar bekledik ve beklemeye devam edeceğiz?
“Diablo III üzerinde çalışırken bizlere sürekli sistem üzerinde çok fazla oyalandığımız, oyunun o an ki haliyle de gayet güzel olduğu söyleniyordu. Sanırım bu tartışılması gereken bir konu ancak bence oldukça yanlış bir düşünce. Bizim işimiz öylesine bir oyun yapmak değil, bizim işimiz bir sonraki Diablo oyununu yapmak. Oyun mükemmel olduktan sonra geç gelmesini kimse hatırlamaz. Mükemmel bir oyun ortaya çıkartabilecek kabiliyetimiz olduğunu biliyoruz ancak henüz o mükemmelliyete gelmedik. Oyunu sonlandırmak ve cilalamak adına oyun sisteminin özünü sürekli olarak yeniliyoruz.”
“Gerek içimizdeki denemelerde gerek betadan gelen feedbackler sonrasında crafting sistemi, eşyalar, ana yetenekler (attributes) ve envanter ile ilgili bazı değişiklikler yapıyoruz. Bu değişiklikleri ve sebeplerini iyice araştıracağız. Bunun yanında yetenek (skill) ve rune sisteminde henüz bahsetmeye hazır olmadığımız değişiklikler üzerinde çalışıyoruz ancak size şunun sözünü verebiliriz ki skill ve rune sistemi tam olarak hazır olmadan oyunun gönderimlerine başlamayacağız.”
Scroll of Identification artık tarih oldu!
“Şimdi küçüklerden başlayalım: Artık oyunda Scroll of Identification yok. Öte yandan Unidentified eşyalar ve identify işlemi hala mevcut fakat artık bu tarz bir eşyayı aldığınızda sadece sağ tuşla üzerine tıklayacaksınız ve kısa bir cast time süresinde karakteriniz o eşyayı inceleyecek ve o eşya identifty edilmiş olacak. Bunun en büyük amacı bir hediye bulduğumuzda onun paketini açarken duyduğumuz heyecanı yaşatabilmek. Ama bunu yaşatmak için farklı bir eşyaya ihtiyacınız olduğunu düşünmüyoruz. Kısacası artık bütün eşyaları kendiniz identify edebileceksiniz ve bunun için scroll taşımayacaksınız. İşte Diablo III’teki karakteriniz bu kadar sağlam bir adam olacak.
Wilson: “Oyuncular iksilerin gerçek önemini kavramalı“
Öte yandan oyunda iksirlere ayrılmış olan beşinci “Quick Slot (QS)” tuşunu da kaldırdık. İksirlere ayrılmış bir QS tuşu, geliştirme aşamasında sürekli gidip geldiğimiz bir noktaydı. Son zamanlarda şunu farkettik ki oyuncular iksirlerin acil durumlar için olduğunu anlamalılar. Savaş modelimiz, iksirlerin savaşta üstünlük sağlamanızı hatta biraz bile avantaj yaratmanızı desteklemiyor, lakin sağlık küreleri konusunda şansınızın yaver gitmediği anlarda iksirler kesinlikle çok işinize yarayacak. Bu bizim en yeni değişikliklerimizden bir tanesi.
Mystic karakteri iptal edildi!
“Tasarım ekibi şu anda sistemi inceleyip toparlıyor. Fazlalık oluşturan veya tamir edilemeyecek durumda olan sistem görevlerini kaldırıyorlar. Bundan dolayı Mystic zanaatkarını da (karakter) kaldırıyoruz. Büyük resme baktığımızda Mystic bizim custimization sistemimize hiç birşey katmıyordu. Enhancement dediğimiz şey socket ve gem’lerin oluşturduğu sistemin farklı bir ismi ve çizim tahtasına geri dönüp bu konuda değişiklikler yapmak oyunun çıkışını daha da geciktirecekti. Dolayısı ile Mystic’e ve enchantment’lara sonraki bir zamanda geri döneceğiz. Bu bayanı oyundan çıkartmak epey bir zamanımızı aldı ancak daha iyi bir customization sistemini ortaya çıkartmak için harcamak zorunda kalacağımız çabanın yanında bu zaman hiç birşey değil. Ancak şimdilik oyunun bize hali hazırda sunduğu geniş custimization sistemine odaklanacağız.”
Town Portal artık bir yetenek, Cauldron of Jordan ve Nephalem Cube gitti
Aynı zamanda oluşturduğumuz sisteme ve bu sistemin getirdiği mantığın akla yatıp yatmadığına da bakıyoruz. Örneğin Stone of Recall, kısa süreli bir casting time ile sizleri şehre geri gönderiyordu. Daha öncesinde sizlere Town Portal olayını kaldırdığımızı söylemiştik çünkü Town Portal’lar savaşların sömürülmesine sebep oluyordu ancak artık bunları çözdük. Şimdi elimizde Stone of Recall var, yine de Town Portal’ı oyunun dışında tutmak için eklediğimiz bu sistemi geliştiriyoruz.
Bundan dolayı Cauldron of Jordan ve Nephalem Cube’u da oyundan kaldırmaya karar verdik. Bu eşyalar sizlere şehre hızlıca gidemeyecek durumda olduğunuzda topladığınız eşyaları satmaya veya parçalamaya imkan veriyordu. Ancak Stone of Recall’un varlığında Cauldron ve Cube, şehre geri dönüp eşyaları satmanın, parçalamanın, craft etmenin ve şehir ahalisi ile etkileşime girmenin faydasını ortadan kaldıracaktı. Savaşa bir anlığına ara verip maceraya devam etmeden önce oyuncuların üzerindeki giyisileri yükseltmesi ve crafting seçeneklerini kullanması çok mantıklı bir fikir. Buna ek olarak artık bu olayı bu şekilde kabullendik ve Stone of Recall’u yeni Town Portal olarak belirledik ve arayüzdeki yetenek çubuğuna entegre ettik.
Blacksmith zanaatkarı artık eşyaları parçalayabilecek. Cube’ü ortadan kaldırdığımız için sizler şehirdeyken eşyaları parçalamanızı sağlayacak bir mekanik oluşturmak zorundaydık ve bu konuda en mantıklı seçenek Blacksmith’ti.
Eşya sistemine ve crafting’e yeni düzenleme
Bir diğer önemli değişiklik ise common(beyaz) eşyalar artık parçalanabilir değil. Bunu yapmamızdaki sebep listelemede yaşadığımız bazı problemler ancak esas önemli sebep eşyaların önemi üzerine kurduğumuz felsefede yatıyor.
Öncesinde aklımızdaki şey bir eşya düşürdüğünüzde bunun bir şekilde size fayda sağlamasına imkan vermekti. Düşen şeyler stat’larınızı güçlendirebilirdi veya beyaz eşyalar söz konusu olduğunda, onu parçalaryıp crafting malzemeleri elde edebilirdiniz. Lakin pek çok oynanışta iş dönüp dolaşıp Diablo II metodolojisine denk geldi, bu da almaya değer görmeyeceğinzi pek çok eşya düşmesi durumuydu. Diablo II’de, çoğu ok veya arabalet okundan oluşan, bir sürü işe yaramaz eşya yüzünden kendinizi eşya cennetinde hissediyordunuz ve elbette bu eşya sömürme hissini yaşamanızı çok istiyoruz. Bunu yapmak için de size ne kadar eşya verceğimizi belirlemek adına eşyaların değerlerini dengelemek zorundayız.
Bu da bizi size bugün için belirteceğim son değişikliğe getiriyor:
Stat’larda alt küme değişiklikleri
Karakterlerin ana yeteneklerini Strength, Dexterity, Intellect ve Vitality olarak değiştridik ve bu her yeteneğin size sağladığı faydaları şu şekilde belirledik.
Strength
+Barbarian damage
+Armor
Dexterity
+Demon Hunter damage
+Monk damage
+Dodge
Intellect
+Wizard damage
+Witch Doctor damage
+Health from globes
Vitality
+Health
Defense, Attack ve Precision’ı attribute’lardan çıkarttık. Armor artık Defense’in yerine geçti, +Physical Resist, Armor ile değişti ve +Chance ve Critic, Precision’ın yerine geçti. Elbette bu stat değişiklikleri oyunu dengelemek ve tekrardan listeme yapmak adına üzerinde çalışıtğımız en büyük sistem değişikliğinden bir tanesi.
Bu değişim, stat’ları daha sezgiye dayalı yapacak ve karşılaştığımız listeleme sorunlarını çözecek. İşe yaramaz eşyaların almaya değer olmayacağını açıkça belirtmek istedik ayrıca karakteriniz için uygun olmayan eşyaları identify etmeyi daha da kolaylaştırdık. Tonlarca eşya düşmesini istiyoruz ancak bunun esas sebebi mükemmel bir eşya bulduğunuzda duyacağınız heyecanı arttırmayı istememiz. Bunu için de hem genel anlamda hem de karakterinize özel olarak opsiyonel olmayan eşyalara ihtiyaç var. Sınıfların stat’larını spesifik olarak hedefleyerek aynı eşyaların düşme miktarını düşürebilir, eşya havuzumuzu çeşitlendirebilir ve daha temiz daha heyecan verici bir listemele sistemi yapabiiriz.
Envanter ve Stat ekranı bir arada
Genel olarak bu değişikliklerin hangi eşyayı isteyeceğiniz üzerinde ufak etkileri olacak. Eşya avı her zaman için ikincil özelliklere ve ilavelere dayandırılmıştı. Oyuna mümkün olduğunca ilaveler ekleyerek elimizden geldiğince çeşitliliği genişletmeye çalışıyoruz (daha fazla eşya eklentisi eklemek de üzerinde çalıştığımız şeylerden bir tanesi). Kısacası belli yetenekleri değiştiren bu eklentiler listeleme havuzumuz ve olası gelişimleri büyük ölçüde genişletiyor.
Devam edecek olursak Cauldron of Jordan ve Nephalem Cube’un kaldırılması, Town Portal’ın yetenek paneline taşınması ile artık karakter statlarını doğrudan envanter arayüzünde gösteriyoruz. Artık farklı eşyaları denedikçe statlarınızın ne şekilde artıp azaldığını daha rahat görebileceksiniz. Eski görünümde belirtilen bütün bilgiler halen mevcut, biz sadece arayüzü daha aerodinamik bir hale getirdik ve daha kullanışlı kıldık. Belki sizlere bu ehemmiyetsiz gelebilir ancak biz sonuçtan memnunuz.
Bütün bu değişiklikler o ya da bu şekilde son beta yamasında görülecek, dolayısı ile betaya girişi olanlar bu yenilikeri deneyip bizlere Beta Feedback forumdan yorumlarınızı gönderin.
Yine de yapılacak çok iş var. Sürekli olarak ayarlar yapıyor ve dengeli değişikler getiriyoruz; bu çok büyük bir görev. Eşya seyrekliği sistemini ve eklentileri tanıtacağımız seviyeleri betada görebileceksiniz. Dört farklı zorluk sevieysi arasındaki zorluk dengesini, eklenen tonlarca yeni eklentiyi, legendary eşyaları craft etmeyi, crafting tariflerini, başarımlar üzerindeki çalışmalarımızı ve Battle.net özelliklerini oyuna yansıtmak için yaptığımız çalışmaları göremeyeceksiniz. Yetenek ve rune sistemi başta olmak üzere pek çok büyük sistem değişikliği üzerinde çalışıyoruz. Bunları paylaşmak için henüz hazır değiliz ancak yakın gelecekte sizlere anlatabilmek için sabırsızlanıyoruz.
Diablo III’ün çıkıtğı zaman olabilecek en iyi oyun olmasını istiyoruz.
Sonuç
Evet, gördüğünüz gibi Diablo üzerinde artık son düzlüğe yaklaşmış olsak da oldukça köklü diyebileceğimiz değişiklikler devam ediyor. Bunları kısaca özetleyecek olursak;
– Town Portal artık bir yetenek olacak ve QS’lerde bulunacak
– Cauldron of Jordan ve Nephalem Cube olmadığından eşya satmak ve crafting için düşen eşyalardan malzeme çıkartmak için şehre gitmek zorunda kalacağız
-Identify Scroll artık yok, tıpkı Town Potal mantığı ile onu da yetenekmiş gibi kullanabileceğiz
– Artık envanter ekranı ile stat’ların yer aldığı ekran bir bütün halinde gelecek bu şekilde yeni zırhın etkilerini hemen gözlemleyebileceğiz
-Mystic karakteri iptal oldu dolayısı ile Enchantment yeteneği genel bir yetenek olarak eski haliyle devam edecek
– Stat’lardaki faydalar değiştirildi. Buna göre;
STR–> Barbar
DEX–> Demon Hunter, Monk
INT–> Wizard, Witch Doctor için belirlenmiş statlar oldu. Dolayısı ile bu sınıfları kullanırken alacağınız eşyaların hangi stat arttırdığını sınıfınıza göre seçeceksiniz.
– Ancak ne yazık ki statlar hala otomatik olarak artacak
– Ayrıca yetenek (skill) ağaı ile ilgili bir değişiklik yok.