DirectX 12 Destekli Bir Oyun Daha: Sid Meier’s Civilization VI

DirectX 12’nin çıkmasını hep birlikte bekledik. Çıkalı yaklaşık bir sene olmasına rağmen, beklentilerin altında kalıp sadece Window 10’a geçiş aracı olarak görünmeye başladı. Bunun nedenine baktığımızda ise tanıtımlardaki demolar haricinde DX11’e kıyasla, performans artışının olmaması, çok ufak düzeyde olması ve bazı oyunlarda performans düşmeleri olduğunu görüyoruz. Hâlbuki SLI ve CrossFire sırasında ekran kartı belleklerini birlikte kullanıp işlemci ve GPU arasındaki iletişimi arttıracağı yönünde bilgiler vardı. Belleklerin havuz şeklinde kullanılmasına destek verse de, geliştirici oyun firmalarının eline kalmış bir husus olarak kaldı.

DirectX 12’den konuştuğumuz yeter, zaten bu konuları çoğu bilgisayar kullanıcısı biliyordur. Gelelim haberimizin esas konusuna. Hepimizin çok sevdiği Sid Meier’s Civilization serisinin yeni çıkacak oyunu AMD’nin açıklamalarına göre DirectX 12’yi tam anlamıyla destekleyecek gibi görünüyor. Açıklamalarına baktığımızda Async Compute ve Explicit Multi-GPU(AMD ve Nvidia ekran kartlarını aynı sistemde kullanabilmek) teknolojilerini desteklediğini görüyoruz. Hal böyle olunca DX 12’li Civilization tadından yenmeyecek gibi görünüyor. Tabi ki de ancak oyun çıktığında, ne kadar faydalanabildiklerini ve performans konusunu değerlendirebiliriz.

Exit mobile version