Dishonored, Thief ve Deus Ex’ten ne kadar esinlendi?
Bethesda’nın yeni oyunu Dishonored daha ilk duyrulduğunda Deus Ex ve Thief esintilerinin oyunda olacağını biliyorduk. Kaldı ki bunun yapımcı firma da inkar etmiyor. Üstelik tasarımcı Harvey Smith oyunun özündeki değerlerle ilgili yeni bilgiler de sundu.
Reddit üzerinden hayranları ile konuşan Smith, Theif II’nin ‘Life of Party’ görevi hakkındaki bir yoruma yanıt verdi.
(Hatırlamayanlar veya bilmeyenler için açıklayacak olursak oyunun bu görevinde büyük bir malikanede akşam balosuna “kendinizi davet ediyordunuz”. Görevinizi başarabileceğiniz birden fazla yol mevcuttu.)
İşte Smith’e göre bu ve Thief ile Deus Ex’teki diğer bölümler yeni oyun Dishonored’ın temel değerini oluşturuyormuş. En azından oynanış bakımından.
“Eğer Thief 2’deki Life of the Party’i sevdiyseniz Dishonored’ın görevlerini de derinlik ve kombinasyon anlamında seveceksiniz demektir. Görevlerimiz Thief, Deus Ex gibi oynanış modellerini takip edecek. Bu bizim temel değerlerimizden bir tanesi.”
“Diğer tasarımcı Raf ve benim sınırlarını zorladığımız başka bir şey de rutinliği kırmak ve her görevin kendisine has bir karakterinin oluşmasını sağlamak.”
Eğer söylenenlerin yarısı bile doğru çıkarsa mükemmel olmaz mı?