Dust 514

Gamescom 2012’de Sony’nin kapalı kapılar ardında yapılan sunumlarında ilk girdiğimiz oyun Dust 514’tü. Dust 514 hakkında çok bilginiz yoksa kısaca özetleyelim: Sadece PS3’te yer alacak olan, şimdilerde PSN’den kapalı betasına katılabileceğiniz, kadim DVO’lardan biri olan EVE Online ile direkt olarak ilişkili olan, uzayda geçen bir DVOAksiyon oyunu.

Oyunun kreatif direktörü, pazarlama müdürü ve halkla ilişkiler sorumlusunun yer aldığı sunumda, oyunu ilk defa canlı canlı görme şansını elde ettik (hemen ardından İstanbul dönüşünde PSN’den kapalı betaya adımımızı da attık elbette, ay sonundan itibaren açık betaya da girecek oyun, mutlaka deneyin PS3’ünüz varsa). Hazır bölümler ya da videolardan oluşmuyordu sunum; yapımcı ekip canlı canlı fuar alanındaki diğer oyuncularla ve Atlanta’da ofisteki diğer ekip üyeleriyle yapılan maçlarla başladı. Daha doğrusu başlayamadı. Her canlı sunumda olabileceği üzre, bağlantı ve çökme durumlarının azizliğine uğradık. Bir kaç dakikalık aradan sonra üçüncü denemede oyuna girmeye başladık.

Tabi oyunun TPS olması sizi yanıltmasın, her DVO’da olduğu gibi oyunun PVE modları da mevcut. Bize gösterilen mod ise Ambush, yani aslında bildiğimiz Team Deathmatch’ti. Bir diğer mod ise sandbox modu olan Conquest modu. Çatışmalarda kullanabileceğimiz dört farklı sınıf var ve her round’dan önce zırhımızı istediğimiz şekilde modifiye edip öyle başlıyoruz maçlara (her round öncesi zırh değiştirebiliyor olmamızın sebebi ve respawn olmamızın çok basit: klonuz). Bu gibi basit ve sıradan istatistiki bilgileri vermektense oyunun EVE dünyasıyla nasıl birleştiğini ve nasıl dinamiklerle ilginçleştiğini anlatmakta fayda var.

Mesela EVE’in en büyük silahlarından biri olan ekonomi kısmında yoğurdu yerken üflemiş Dust 514 ekibi, zira EVE Online’ın sağlam ve oturaklı ekonomisini patlatmak istemiyorlar. Dust 514’ün Marketplace’i ileride birleşecek, ama yumuşak ve yavaş yavaş.

Sadece ekonomik anlamda birleşmiyor EVE Online ve Dust 514, sosyal anlamlarda da içiçe geçiyor. Örneğin Dust oyuncuları ve EVE oyuncuları aynı Corporation’da (EVE’in klan sistemi) yer alabiliyorlar, artı olarak sohbet ve sosyal özellikler de oyun çıktığı zaman ortak olacak. Sırf bununla kalmıyor, evrenleri ve gezilebilir alanları da birleştiriyor proje. Dust 514 oynarken size ait olan Warroom bir geminin içinde yer alıyor, ve o gemi de EVE evrenindeki gerçek bir gemi oluyor. Yani EVE’de gemi neredeyse, Dust’ta da orada oluyorsunuz.

Bu yukarıda saydığım özellikler oyunun çok dosthane geçtiği yanılgısına düşürebilir sizi. Ama kazın ayağı öyle değil, bambaşka. Ortalıkta savaş hüküm sürüyor. Peki EVE oyuncuları ve Dust oyuncuları arasındaki bir savaş nasıl oluyor? Ekip bunu da düşünmüş; oyunun Orbital modunda EVE oyuncuları Dust’taki oyunculara yörüngedeki gemileriyle saldırabiliyorlar. Tabi adaletsiz olmasın diye, Dust oyuncuları da Orbital Artillery silahıyla gemilere hasar verip indirebiliyor.

Orbital modunun ne kadar başarılı olup olamayacağını bilmiyoruz ama Dust 514’ü canlı olarak izlerken vuruş hissi namında bir kıpırdanma olmadı bende. Maçlar heyecanlı geçebiliyor ama bu vuruş hissinin iyileştirilmesi gerekiyor bana sorarsanız, Shooter oyunlarda baş tatmin etmeni bu siz de hak verirsiniz ki. Keza silah tasarımları da bence oldukça sıradan.

Ama tüm bu son paragrafta yazanlara rağmen hem PS3’ü olan hem de EVE oyuncuları için oldukça güzel bir oyun olduğu kesin. Fakat bir PSVita’nız varsa işler daha da güzelleşiyor. PSVita’ya Dust 514 Companion app’i geliyor, ve şu an beta ile beraber indirilebilir durumda. Vita üzerinden oyunun marketplace’ine ulaşabiliyorsunuz, kıyafetlerinizi modifiye edip seçebiliyorsunuz, ekipman alabiliyorsunuz, sosyal özelliklere ulaşabiliyorsunuz ve EVE’den gelen yıldız haritasına ulaşabiliyorsunuz. Üç ayrı platformun nefis bir birleşimi olmuş bana sorarsanız.

Son olarak oyunun Skill sisteminden bahsetmek istiyorum. Oyunda başardığımız her şey bize puan olarak geri dönüyor. Pasif puan sistemiyle ise, çok iyi oynayamasanız da puan topluyorsunuz. Yani işler oldukça adaletli ilerliyor. Ve bu puanları Skill’lerinize atayabiliyorsunuz. Skill sistemi aynen EVE’den geliyor Dust’a, ama aktif skill sistemi ile iki oyunun Skill özellikleri birbirinden ayrılıyor ve farklılaşıyor.

Önümüzdeki günlerde oyunun betası hakkında da sizlere yorumlarımızı ve görüşlerimizi aktaracağız. Lâkin özetleyecek olursak, hem EVE oyuncusu olup hem PS3 sahibiyseniz mutlaka oynamanız gerekiyor bu oyunu. EVE oyuncusu değilseniz ama PS3 sahibiyseniz oyunun açık betasını deneyip size göre bir şeyler olup olmadığını analiz edin mutlaka. Hem EVE oyuncusu hem PS3 sahibi hem PSVita sahibiyseniz nefis bir deneyim olacak sizler için.

Exit mobile version