Edge of Twilight

Bazı firmalar vardır, hiç adı sanı bilinmiyordur. Hatta çoğu kişinin de, bu
firmalardan pek beklentisi olmaz. Ama gün gelir, güzel bir oyun ortaya koyarlar,
işte o zaman işler değişir. Fuzzyeyes Studio, bu ismi duymamışsınızdır, ama
bundan sonra biliyorsunuz. Firmanın 2007’de piyasaya sürdüğü Hot Dog King A Fast
Food Empire adında başka bir yapımı yok, zaten oyunun pek akılda kalır yanı da
yok. Ancak yapımcılar, Fast Food zincirini geçip, farklı bir doz uygulayarak,
sığ sulardan derin sulara geçmek niyetindeler. Bu derin suların adı “Edge of
Twilight”.

Macera başlasın

Edge of Twilight’ta Lex adında kelle avcısı bir karakteri yönetiyoruz. Yapımın
geçtiği fantastik dünya gece ve gündüz olmak üzere iki aleme ayrılmış. Bu
dünyada Atherns ve Lithern adında iki taraf bulunmaktadır ve araları da pekiyi
değildir. Büyük bir enerji kaynağı yüzünden bu ikisi arasında bir savaş patlak
verir. Lithern, Atherns tarafından soykırıma uğrar. Büyük ihtimalle de
Lithern’den kurtulan bir kişi bile kalmaz. Lex, bu iki ırkın karışımı olan bir
melez ve melez olmasından dolayı bir özelliği de vardır. Gece veya gündüz fark
etmeden, her iki alemde de dolaşabiliyor. Bu üstün özellik, dünyanın daima
karanlığa gömülmemesi için de tek kurtuluş. Senaryoyu bir kenara bırakıp,
içeriğe geçelim.


“Steampunk atmosferiyle Edge of Twilight, bizlere ilginç bir dünya sunacak.”


TPS kamerasından oynanan oyun Steampunk atmosferine sahip. Steampunk için
şimdiki teknolojiyle değil de, mekaniğin, buhar teknolojisinin kullanıldığı
farklı bir tür diyebiliriz. Yapımda bu atmosfere biraz da fantastik öğeler
ekleniyor. Bu yönden ortaya ilginç ve özel mekanlar çıkıyor. Tasarım ve
kullanılan renk paleti, bize farklı bir dünya sunacak. Edge of Twilight, aslında
birkaç oyunun karşımı bir yapıda seyrediyor. God of War ve Soul Reaver’i biraz
karıştırıp, üstüne az da olsa Prince of Persia ve Devil May Cry’ı koyalım.
Oyunda düşmanlarımızla bolca aksiyona girip, platformdan platforma atlayacağız.
Zaten Edge of Twilight, platform ve aksiyon üstüne yoğunlaşıyor.

Karakterimiz Lex, normalde metal bir zırha ve farklı tasarımda bir silaha sahip.
Daha önce Lex’in gece ve gündüz olarak iki farklı alemde dolandığından
bahsetmiştim. Bu durumlarda karakterimiz Day Lex ve Night Lex olarak farklı
görünüme bürünecek. İki şekilde Lex biraz daha farklı. Mesela Day Lex’in
atakları yavaş, ama vuruşları kuvvetli. Dövüşlerin de kanlı olacağı söyleniyor.
Combat sırasında kullanabileceğimiz özel güçlerimiz olacak. Mesela dövüşürken
zamanı yavaşlatacağız, bu sırada da hafif bir Blur efektiyle her şey siyah beyaz
renge bürünecek. Yalnız özel güçlerimizi kullanmak için, düşmanlarımızın
bıraktığı toplanabilir enerjiye ihtiyacımız olacak. Artı bu enerji bazı
makineleri kullanmak için de gerekli.

Lex Luthor değil!

Edge of Twilight’ta geliştirilebilir bazı noktalar da olacak. Mesela Day Lex’in
silahı geliştirilebilecek. Kilitli olan özel ataklarımız da açılacak. Ancak
Night Lex için dövüş stili ve daha başka nasıl bir şeylerin olacağı belli değil.
Yapımda dinamik bir kamera sistemi de kullanılıyor. Oyun bu senenin üçüncü
çeyreğinde PC, PS3 ve X360 için piyasaya sürülecek.

Exit mobile version