Fallout 3

Son yıllarda oyun piyasasının müşterilerinin yani, oyuncuların yaş ortalaması
iyice düştü. Haliyle oyun satan firmalar da genişleyen kitlenin hepsine birden
hitap edebilecek birden fazla oyun yapmak yerine asgari müşterekte buluşan
oyunların üretimine yönelmeye başladılar. Asgari müşterek de tabii ki en ilkel
içgüdü: Hayatta kalma mücadelesi. Eline alabildiğin kadar silah, artık neresinde
taşıdığı silahı neresinden çekip çıkardığı belli olmayan askerler ve önce öldür
sonra sorgula mantığıyla oynanan vıcık vıcık yüzlerce oyun. Yani yayıncı firma
diyor ki oyun yapanlara: “Arkadaşlar şu kadar para kazanmayı hedefliyoruz
konumuz ‘adam öldürmek’, siz buna güzel bi konu uydurun, mesela cennet gibi
adalardaki bilimsel araştırmalar, hadi bakalım…”.

Mad Max dünyası…

İşte bu zamanlarda ayrıntı seven ve biraz da geçmişte takılmış olan oyuncularda
bir kalp sıkışması hissedilir. Hemen oyun arşivine göz atılır ve ayrıntı
severlerin oyun piyasasında ellerinde kalan “son kaleleri” tekrar tekrar kurulup
oynanır. O son kaleler arasında birçok oyuncunun gönlünde yeri olan Fallout
kesinlikle oyun dünyasındaki yerini hala koruyor. Fallout’a bu gönüllerdeki
yerini kazandıran kesinlikle son teknolojiyi ne kadar iyi kullanarak yapıldığı
değildi, çünkü hiçbir zaman öyle olmadı. Ona bu yeri sağlayan seçtiği konudur:
Dünyada milletler arası savaşlar öyle bir noktaya gelmiştir ki nükleer savaş
almış başını yürümüş, yaşanacak toprak, radyasyonsuz içecek tek damla su
kalmamıştır. Devletler parçalanmış ve askeri güçler tarafından “yaşamaları
gerekli görülen” bazı seçilmiş, bilimadamı, sanatçı gibi elit tabaka en temiz ve
geniş kaynak olanaklarıyla “Vault” adı verilen dev yer altı sığınaklarına
taşınmıştır. Geride kalan halk ise, post-nükleer dünyada hayatta kalma
mücadelesini sürdürmeye çalışmaktadır.

Mad Max filmlerini izlemiş olanlar, temiz bir bardak suyu içebilmek için
barlarda bahis karşılığı kavga eden tipleri hatırlarlarsa, Fallout’un nasıl bir
dünyada geçtiğini daha iyi anlayacaklardır. Bütün kaynaklar tükenmiştir ve çöl
insanları bir fareyi avlamak için birbirleriyle savaşmaktadırlar. Yakıt son
derece kısıtlıdır ve zaten az olan bu kaynaklar belli grupların kontrolündedir.

Fallout işte böyle bir dünyayı ve bu dünyada “seçilmiş kişinin” su ve yakıt
gibi kaynakların peşinden sığınaktan çıkıp bu dünyaya atılmasını işlemektedir.
Oyun RPG dalında, gerek konunun işlenişi, gerek lineer olmayan ilerleyişi ve
gerekse bazen günümüz dünyasına yaptığı esprili göndermelerle tüm zamanların
oyunları içinde en başarılılar arasındadır. Elbette Fallout’a gönül veren
oyuncular eski bölümleri oynamakla yetinemiyor ve yeni veya devam oyunlarının
çıkmasını dört gözle bekliyorlar. İnternette kendi iletişim gruplarını kurmuş ve
yeni oyun beklentilerini tartışan oyuncular daha önceki 2 Fallout bölümünün
3.sünün nasıl olması gerektiğini de tartışmayı elden bırakmıyorlar. Ancak
oyuncuların 3. oyunun yapılıp yapılmayacağı konusundaki bilgileri oldukça
spekülatif kaynaklardan derlenmiş durumda. Çünkü 3. oyunun yapılması bu güne
kadar oynadığımız ve RPG/FRP oyun dünyasının en çok sevilen yapımlarına imzasını
atmış Black Isle Studios’un kapatılması ve yazılımcıların çeşitli firmalara
dağılması sonrasında “yılan hikayesi”ne döndü. Haliyle oyun severler hayal
kırıklığına uğradılar. Son yıllara kadar Fallout oyunun isim haklarını elinde
tutan Interplay Fallout’la ilgili; onu diğer oyunlardan ayıran özelliklerinden
dolayı seven oyuncuların gönlünü incitecek bazı kararlar aldı. Firmanın
planlarına göre Fallout “markası” artık konsollarda da oynanabilecek, daha çok
aksiyona dayalı, konu işlemeli RPG havası öldürülmüş, aynı dünyada geçecek ancak
daha çok taktiksel strateji tarzından gerçekleşecek oyunlar serisi yapmaktı. Bu
nedenle Fallout 3 oyunun yapımı askıya alındı..

Interplay’in taksiksel strateji tarzında yaptığı Fallout markalı ilk oyun
Fallout Tactics:Brotherhood of Steel. Elbette bu oyun, tarz olarak başarılı bir
ürün olmasına rağmen, Fallout hayranları dünyasından olumsuz büyük bir tepki
topladı, ancak günümüzde bu tür oyunların daha çok satmasına güvenen Interplay
bu oyunun 2.sini de hazırlatmakta.

Çok fazla ümit yok

Interplay 2003 yılında Van Buren kod adıyla Fallout 3’ün yapımına yeniden
başladı ancak bu girişimi de yarısına kadar tamamlanmışken iptal etti. Eğer
iptal etmeseydi oyun yine aynı post-nükleer dünyada geçecekti. Oyunun akışı yine
tamamen oyuncunun elinde olacak, yan görevlerle zenginleştirilerek işlenecekti.
Yine oyuncunun kontrolünde olan gerçek zaman ve sıra tabanlı oynama sistemleri
geçerli olacaktı. Oyunun “hardcore” oyuncuları en çok tatmin eden özelliği ise,
oyunda cephanelerin ve menzilli silahların çok sınırlı olması ve sadece belli
özel kişilerde bulunacak olmasıydı. (Mad Max filmlerini de hatırlarsanız, oyunda
tek ateşli silah bir çete reisinin elindeydi ve onu neredeyse hiç kullanmazdı).
Fallout’da yakın dövüş ve ateşsiz silahlar daha geçerli olacak, önceki Fallout
bölümlerindeki hesaplama formülleri yeniden üretilecek ve hasar, vurma ihtimali
ve uzmanlıklar daha mantıklı şekilde hesaplanacaktı. Oyunda yine bir otomobil
sahibi olunabilecekti. Bu sayede envanterinizi yakıt bulduğunuz sürece kolayca
yanınızda taşıyabilecektiniz. Gerek oyun halkını oluşturan gerekse sizinle
dolaşan NPC – oyuncu kontrolünde olmayan karakterler – kendi psikolojik
yaklaşımlarına ve insan ilişkilerine sahip olacaklardı.

Oyun için hazırlanan 3D motor da oldukça başarılı olmak üzere tasarlanmıştı.
Önceki oyunlarda 2D olarak son derece ayrıntılı ortam çizimlerine olanak tanıyan
ve karakterlerin üzere monte edildiği izometrik oyun motorunu 3D dünyaya
taşıyabilmek için gerekli çalışmaların büyük bir bölümü tamamlanmıştı. Bu yeni
motor sayesinde aynı ayrıntı seviyesi korunarak, yine sektörlere ayrılmış
dünyada, ortamlara zoom yapabilecek ve istediğimiz kamera açısından oyuna
bakabilecektik.


İşte Fallout yapımcılarından birinin kişisel
bilgisayarı.

Bu kadar emek harcanan ve oyun dünyasında bu derece hasretle beklenen bu oyun
“ziyan mı oldu, tarihe mi karıştı” diye üzülen okuyuculara verebileceğim tek
ümitlendirici haber Bethesda’nın Fallout isim haklarını satın aldığı ve bir
Fallout 3 oyunu için öngeliştirmeye başladığıdır. Ancak oyunun çıkış tarihi
olarak 2005 sonu bile çok iyimser bir tahmin olur. Beklemekten başka çaremiz
yok.

Exit mobile version