Far Cry 2

2004 yılında beklenen 4 farklı oyun vardı. Bunların ikisi Doom 3 ve Half-Life
2’di. Diğer ikisi ise oyun dünyasıyla daha yeni tanışacak olan Far Cry ve
Stalker’dı. Hatta çoğu kişi oyun dünyasının bu dört atlısı için 2004’teki en iyi
4 FPS diyordu. Ancak aralarından Doom 3, Half-Life 2 ve Far Cry piyasaya
sunuldu. Stalker, 3 sene kadar daha rötar yaparak 2007’de raflardaki yerini
aldı. Kült iki yapımın devamı olan HL2 ve Doom 3 kendilerinden beklendiği gibi
kaliteli çıktı. Far Cry ise üç Türk kardeşin başında bulunduğu Crytek’in ilk
oyunuydu. Kimse Crytek’ten böylesi kaliteli bir oyun beklemiyordu. Ancak Far Cry
çıktığı gibi oyun dünyasında resmen deprem etkisi yarattı ve bir klasik olarak
ismini yazdırdı. Şimdi ise üvey sayılabilecek devamı geliyor.

Ubi Ubi Yuppi

Far Cry her ne kadar başarılı olsa da, bu başarı Crytek ve Ubisoft’un daha
kaynaşmasını sağlayamadı. Tam tersi iki firma arasında bazı anlaşmazlıklar
yaşandı ve yollar ayrıldı. Crytek, Crysis’in yapımına başlarken, Far Cry isim
hakları Ubisoft’ta kaldı. Bundan uzun bir süre önce Ubisoft, yapmakta olduğu ve
bazı gizli projelerin yer aldığı bir klasörü yanlışlıkla FTP’si üstünde
bırakmıştı. Tabii ki klasör firma dışından bir başkası tarafından bulununca,
Ubisoft’un gizli planları da su üstüne çıkmıştı. Klasör içinde yeni Prince of
Persia, Rocky oyunu, diğer projeler ve Far Cry 2’le ilgili bazı materyaller
bulunuyordu. Böylece Far Cry 2 resmi olmasa gün yüzüne çıktı. Aradan geçen zaman
içinde Ubisoft daha sonradan resmi olarak oyunu en başta PC platformu için
duyurdu. Daha sonra PS3 ve X360’a da çıkacağı müjdesini de verdi.

Jack Carver, cennet misali güzel bir adanın gerçek yüzünü görmüştü. Ada üstünde
yapılan korkunç deneyler sonucu ortaya çıkan Mutant’larla kapışmış, paralı
askerlerle çatışmalara girmişti. Jack bu sefer kendini suyun bol olduğu adada
değil, tam tersi kavurucu sıcakları ve çölleriyle Afrika’nın orta yerinde büyük
bir macera içinde buluyor. Afrika’da bulunmamızın yegane sebebi ise The Jackal
kod isimli bir silah tüccarı. Oyun isim olarak ilkinin devamı olmasına rağmen,
konu, içerik ve birçok açıdan tamamen farklı. Ubisoft Montreal stüdyosu
tarafından hazırlanan Far Cry 2’de ilk oyundaki bilim kurgu öğeleri rafa
kaldırılmış durumda. Deneyler sonucu ortaya çıkan Mutant’lar yok. Tam tersi
olarak normal insanlarla çarpışıyoruz. Ancak bu insanlar son derece akılcı bir
yapay zekaya sahip olacaklar. Siper aldığınız yere göre bize zarar verecek en
uygun noktaya yerleşip, taktik yaparak hareket edecekler. Mantıklı strateji
izleyip, bizi haklamak ve en çok zararı vermek için ellerinden geleni
yapacaklar. Çoğu oyunda gördüğümüz direk gibi durup ateş eden, bomba attığınızda
hiç bir şey olmamış gibi hareket eden düşmanları unutun.Jack hafiften yaralanabilecek. Bu durumlarda Jack’in yaralarının geçmesini
bekleyebiliriz. Eğer ağır yaralanırsak beklemek işimize gelmeyecek. Bir sağlık
çantasına ihtiyacımız olacak. Böylece karakterimizi iyileştirebileceğiz. Oyunun
en güzel yönlerinden biri ise çizgisel bir yapı sunmayacak olması. Yapımda dost
veya düşman edinebileceğiz. Vereceğimiz kararlar ve yaptıklarımız her şeyi
etkileyecek. Bu yüzden dikkatli hareket etmemiz gerekecek. Dostumuz olan bir
kişi yaptığımız bir hatadan dolayı bir anda düşmanımız olabilir. Bunlar oyundaki
gidişatı değiştirip, senaryoya da etki edecek. Genelde bir oyundaki çizgisel
ilerleyiş ve yapı oyuncuları sıkıyor. Ancak Far Cry 2’nin sunduğu genişlik bu
durumu ortadan kaldıracak gözüküyor.

Afrika’nın geniş arazileri

Oyunda 50 kilometre karelik büyük bir alan bulunacak. En güzel kısım ise harita
üstünde oradan buraya giderken veya başka yere geçerken bir yükleme ekranı ile
karşılaşmayacağımız. Yani Far Cry 2’nin başında bir yükleme olacak ve oyun
boyunca Load ekranını görmeyeceğiz. İlk oyunda olduğu gibi aynı şekilde araçlar
yapımdaki yerini alıyor. Tabii ki kocaman harita üstünde baştan başa yürüyerek
gidilmez. Araçlar sayesinde görev noktasına daha hızlı ulaşacağız. Tek tip araç
yok birçok çeşit araç olacak. Yeri geldiğinde araç kullanırken rakiplerimizle
tehlikeli kovalamaca yaşayabilir veya çatışmalara da girebiliriz.
Ubisoft Montreal oyundaki aksiyon dozajını iyi ayarlayıp, oyunculara sunacaklarını ve
oyuncuların bundan gerçekten zevk alıp memnun kalacağını belirtiyor. Yapımdaki
görevlerde çoğu oyunda sunulan klasik yapı aşılmaya çalışılıyor. Klasik bir şeyi
alıp belirli diğer noktaya götürmek gibi görevler yerine daha farklı bir sistem
işlenecek. Yapımcılar yine bunun üstünde çalışıp, zevkli ve sıradan görev
sistemi olmamasını sağlamaya çalışıyor.

Her şey içerik ve oynanışla alakalı değil. Artık yeni nesil denildiği zaman akla
hemen grafiksel yön geliyor. İşte Far Cry 2 bu konuda da bir hayli iddialı ve
gerçekten etkileyici. Oyunda Dunia Engine kullanılıyor. Dunia, Ubisoft Montreal
tarafından kodlanmış bir motor. Aslında orijinal CryEngine’nın çok çok küçük bir
kısmı kullanılıp, üstüne yeniden yazılmış bir grafik motoru. Şu zamana kadar
gösterilen ekran görüntüleri ve videolar, Dunia’nın gücünü kanıtlıyor.
Afrika’nın sıcağını, güneşin ışık oyunlarını, model ve çevre kaplamaları
gerçekten etkileyici. Yapımın görsel olarak kuvvetli ve kaliteli olacağı belli.
Her şey görünüşle sınırlı değil. Far Cry 2’nin marifetleri bunlarla bitmiyor.
Yanan bir yerde rüzgarın etkisiyle alevler, rüzgarın yönüne doğru yanacak. Hatta
o yöne doğru yangın daha da büyüyebilecek. Rüzgar sadece alevleri etkilemiyor.
Yeri geldiğinde görmemizi engelleyecek, yerdeki otlar ve yeşillikler estiği yöne
göre hareket edecek. Dalı kırılan bir ağacın dalı yeniden çıkacak, yeşerip yaprak bile verecek. Bunlar Far Cry 2’nin teknoloji
videolarında da gösterilmişti. Kısacası oyunda neredeyse yok yok. Çoğu ayrıntı
düşünülmüş durumda. Gece gündüz döngüsü de oyunda olacak. Gündüzleri daha
tehlikeli olabilecek. Ancak gecenin karanlığı sinsi ve gizli bir şekilde
amacımızı yerine getirebiliriz. Oyunu oynarken bir bakmışsınız akşam olmuş ve
güneşin son ışıkları yere düşüyor. Tam tersi olarak sabah güneşini de
görebiliriz.



Görsellik ve ince ayrıntılara güzel bir çevre etkileşimi belirtelim. Yeri
geldiğinde önümüzdeki bariyeri devirip kendimize siper yapabilir veya çevredeki
cisimleri kullanıp düşmanları farklı yöntemlerle avlayabiliriz. Çatışmadan
dolayı etraf hasar alabilecek. Hatta en güzel yönü hasar alınan yerler çoğu
oyunda olduğu gibi otomatik tamir olmayacak. Kalıcı hasar alacaklar. Yanan bir
ev var diyelim. Haritada o alandan ayrılıp daha sonra evin olduğu yere geri
geldiğimizde, evin tamir edilip, yeni badana boya yapılmış halde bulmayacağız.
Tam tersi bıraktığımız gibi yanmış bir halde kalacak. Böylesi bir yapım için
seslerin de aynı şekilde kaliteli olmayacağı düşünülemez. Profesyonel
seslendirmeler, gerçekçi efektler ve atmosferi tamamlayıcı harika bir Soundtrack
listesini Far Cry 2 sepetine dahil edelim.

Sabretmek erdemliktir

Far Cry 2, çoklu çekirdeği ve Directx 10’u destekliyor. Hatta şunu da
belirtelim. Yapımcı Ubisoft Montreal, Ubisoft’un optimize ve oyun yapımı
konusunda en iyi stüdyosu. Daha evvel yaptıkları çoğu projede de gerçekten iyi
bir optimizasyon yapmışlardı. Son yapılan açıklamaya göre Far Cry 2’nin 50
saatlik bir oynanış sunacağı belirtiliyor. Yani kısa süren ve tadı damakta kalan
bir oyun değil, tam tersi uzun soluklu bir yapım olacak. Single Player harici
çoklu oyuncu desteğini de unutmamak lazım.

Bir kısım Far Cry 2’nin arkasında Crytek olmadığı için başarısız olacağını
düşünüyor. Ancak söylenenler ve gösterilenlere bakılırsa, en önemlisi başarılı
Montreal stüdyosunun geçmişi ele alınınca yeni bir klasikle tanışabiliriz. Geniş
bir harita, esnek bir oynanış, mükemmel grafikler, ince ayrıntılar ve kendi
stratejimizi geliştirip, farklı yollardan sorunları çözmek cidden ağız
sulandırıyor. Eylül ayı içinde yayınlanacağı söylenen Far Cry 2, beklenen
oyunların başında geliyor. Yapım herhangi bir erteleme olmazsa, bize her açıdan
gerçek bir şölen yaşatacak.

Exit mobile version