Makale

Far Cry 2 vs Call of Duty: World at War

Bir yanda Crytek’ten sonra el değiştiren ve uzun süredir beklenen Far Cry 2,
diğer yanda Call of Duty 4 ile gelen devrimci MP sisteminin üzerine
geliştirmelere giden ve tekrar WW2 cephesinde boy göstermeye hazırlanan Call of
Duty: World at War (WAW). Yılın en iddialı FPS oyunlarından olan bu iki yapım,
şüphesiz tercihler bakımından birbirlerine üstünlükler kuracak. Birisi özgür
oynanışıyla öne çıkarken, diğeri multiplayer olarak zirveye oynayacak. İşte her
oyunda olduğu gibi Far Cry 2 ve World at War’da da öne çıkan başlıklardan üç
tanesi…

En iyi savaş tecrübesi

World at War, her ne kadar tek bir askeri yönetseniz de bir takım oyunu ve çevre
önemli. Bambudan evler, sığ bitki örtüsü ve dahası, oyunculara farklı türlerde
saldırma taktikleri için fikirler verebilecek. Kurşunlar, duvarları delip
geçebilecek. Flamethower sayesinde, tamamen deforme olabilir çevre, ateşe
verilebilecek. Dolaysıyla düşmanlarımız da bu ateşten nasibini alacaklar. Daha
özgür bir oynanış için tasarlanan savaş alanları sayesinde, sonuca gidebilmek
için farklı yöntemler belirleyebilecek, pusular hazırlayabileceğiz. Ayrıca suda
da yüzebileceğiz. Berlin cephesinde ise, karanlık ve daha soğuk bir atmosfer
hakim. Yapıma eklenen çift başlıklı tüfek, oyuna farklı bir açı getirecektir.
Elimizdeki çakmakla, bir şişe benzini tutuşturabilecek ve anında düşmanlarımızı
yanan birer meşaleye çevirebileceğiz. World at War’un atmosferinin harika
olacağı çok büyük bir ihtimal.

WAW, heyecan düzeyi yüksek bir yapım. Buna karşılık Far Cry 2’nin temposunda
yükseliş veya düşüşler meydana gelebiliyor. Ek olarak Far Cry 2, hiçbir şey
yapılmasa da etrafta gezinmenize ve dilediğinizi yapmanıza olanak sağlayan bir
oyun. Devasa bir harita ve ucu belirsiz bir hikaye kurgusu sunuyor. Oyun
esnasında tamamen oyuncuların kararlarına göre gelişecek oynanış biçimi, kimi
zaman kolay, kimin zaman zor bir hal alacak. Kullanımımıza sunulmuş gelişmiş
savaş aletleri ve araçlar sayesinde uzun mesafeler kısalacak, bulunması zor
hedefler daha kolay belirlenebilecek. İster ani bir baskın yapın, ister gece
karanlığından faydalanarak gizlice ilerleyin. Gece-gündüz dönümünün gerçek
zamanlı olarak yaşanılacağı oyunda, gece yaptığınız bir baskında, uyuyan
askerlerle karşılaşabilir ve onları kolayca alt edebilirsiniz örneğin.
Yaralandığınız taktirde yalnız olduğunuz için, yarayı kendiniz temizleyebilecek,
kendi kendinize bandaj uygulayabileceksiniz.

Multiplayer çılgınlık

Far Cry 2, multiplayer tecrübeyi 16 oyuncuyla sınırlandıran bir yapım. World at
War’a nazaran farklı ve en güçlü yönü ise, oyunla birlikte gelen harita editörü.
Oyuncular, bu sayede birbirinden farklı haritalar hazırlayarak, her defasında
farklı bir MP deneyimi yaşayabilecekler. Oyunun sunduğu geniş haritalar da
yapımın artılarından. Ayrıca oyunda yeni sınıf temelli tecrübe yükseltme sistemi
yer alacak. Tabii ki oyunun videolarında da ayrı bir görsellik sunan Flamethower
silahı, MP deneyimlerinde de kullanılabilecek. Özellikle rüzgar, ağaç ve sığ
bitkileri hesaplayarak yapılacak saldırılar sonucunda rakiplere büyük zararlar
verilebilecek. Far Cry 2; Deathmatch, Team Deathmatch, Territory ve CTF
modlarıyla gelecek.World at War ise, tamamen farklı. Öncelikle Call of Duty isminde bir ilk olarak
online ve offline imkanlar dahilinde oyunculara co-op oynanış sunulacak. Bu,
aynı konsolda Split Screen özelliğiyle 2 kişi de olabilecek, net üzerinden
toplamda 4 kişilik bir takıma da izin verebilecek. Team Deathmatch, Hardcore HQ,
Multi-bomb Search and Destroy, Hardcore Free-For-All, War ve Capture the Flag
gibi geniş bir mod içeriğiyle geliyor World at War. Call of Duty 4’te yer alan
tecrübe sisteminin bir benzerini kullanacak oyunda, farklı Perk’ler yer alıyor.
Atılan el bombalarına karşı korunma amaçlı bir zırh bulunacağı gibi, gerekli
seviyeye ulaşıldığında rakiplerinizin üzerine acımasız köpekler de
salabileceksiniz. (Bknz. COD 4’teki köpekler). COD 4’te yer alan Last Stand modu,
World at War’da daha da geliştirilmiş. Artık bu moddayken ölümü beklemek zorunda
değilsiniz. Sınırlı bir süre içerisinde takımınızdan bir arkadaşınız size
müdahale ettiği taktirde tekrar oyuna dahil olabileceksiniz. Ayrıca oyuna
eklenen War isimli mod sayesinde, kullanılabilir araçlar geri dönüyor. Yeni
silahlar ve Flamethower’ın da, World at War’da yer aldığını hatırlatmakta fayda
var.

Grafiksel üstünlük

World at War, Call of Duty 4’te kullanılan ödüllü grafik motorunu kullanıyor.
Berlin’in soğuk yüzünü grafiksel üstünlük ve Pasifik’in sıcak bitki örtüsünü,
başarılı bir şekilde yansıtabilecek. Yapımın görsel yük olarak en önemli
özelliği 60 FPS’de çalışacak olması ve PC kullanıcıları için yine düşük sistem
parolasıyla yola çıkılıyor olması.

Dunia isimli grafik motoruyla hazırlanan Far Cry 2 ise, gerçek anlamda görsel
bir şölen sunmaya hazırlanıyor. Dinamik ışıklandırma ve gölgelendirmeler, su
yansımaları, geniş ve detaylı harita tasarımları, oyunculara yeni bir dünyanın
içerisinde yer aldıkları hissini verebilir. Üstelik Montreal stüdyoları, 4
yıllık eski bir sistemde bile Far Cry 2’nin çalışabileceğini söylüyor.
Muhtemelen Afrika’nın sıcak topraklarını en iyi şekilde Far Cry 2 yansıtacak.

Son birkaç not daha belirtmek gerekirse; 24 Ekim’de Far Cry 2, 11 Kasım’da da
Call of Duty: World at War, piyasada olacak. Muhtemelen tek kişilik senaryo
bakımından Far Cry 2, oldukça uzun bir soluğa sahip. Her iki yapım, hem
konsollara hem de PC’ye hazırlanıyor ve yine her iki oyunda da ana yapımcıları
yer almıyor.

Treyarch, şu ana kadar yapılmış en acımasız ve en iyi İkinci Dünya Savaşı FPS
oyununu hazırlayacaklarını iddia ediyor.

Ubisoft Montreal ise, hem ilk Far Cry’dan daha iyi ve detaylı bir oyun
hazırlamayı, hem de Crysis gibi sistemleri zorlayan bir oyuna karşın daha uygun
bir sistemde, görsel kalitenin nasıl elde edilebileceğini göstermeyi planlıyor.



Siz de bu üç başlık altında görüşlerinizi belirtmek istiyorsanız, www.merlininkazani.com/aspforum adresine tıklayarak oylamada bulunabilirsiniz.



Kaynak: Yazı için Cinemablend sitesinden de yararlanılmıştır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu