Oyun İncelemeleri

F.E.A.R.2: Reborn

Yeni nesil konsollar ve oyunlarla birlikte DLC’ler de hayatımıza iyiden iyiye
girdi. Oyun ömrünü biraz daha uzatan, yenilikler ekleyen DLC’lerin bazıları
parayla satılırken, bazıları ise bedava olarak kullanıcıların beğenisine
sunuluyor. Ancak ücretli olanlar daha çok ağırlıkta. Son dönem DLC modasına
F.E.A.R. 2 de katıldı, aman ne kadar iyi yapmış diyerek, bu malum hikayeye biz
de dalalım.

Yeniden doğuşun basit öyküsü

F.E.A.R. 2: Reborn adındaki eklentide Replica askeri olan Foxtrot 813’ü
yönetiyoruz. Adamımızla hareketli bir girişten sonra klasik Fear atmosferi
içinde ilerliyoruz. Tabii ki her şey güllük gülistanlık değil. Doğaüstü güçler
devreye giriyor ve 813 bir süre sonra iyice kafayı kırıp, yanında çarpıştığı
Replica askerlerini de öldürüyor. İlerliyoruz, rakipler hücum ediyor, onları
öldürüyoruz, sonra gene halüsinasyonlar, gene düşmanlar ve finalle DLC’yi
noktalıyoruz. Bir paragrafta aslında tüm hepsi kısaca özetlenebilir. “Neden?”
diye soracak olursanız, çünkü birkaç yeni mekan da içeren eklenti; son derece
kısa, sıkıcı ve içeriğinde ana oyundan farklı bir nokta da sunamıyor.




Tabii DLC’ler kötü olabiliyor. Mesela Mass Effect’in son DLC’si “Pinnacle
Station” bir RPG oyununu, saf aksiyona dönüştüren kötü bir eklentiydi. Bunun
gibi başka örnekler de var. Reborn da ne yazık ki bu zincirin yeni halkası
olmuş. İşin arkasında Monolith’in kendisi var. Başka bir firma yapsa gene
“Yapımcılar farklı” diyerek gene es geçebilirsiniz, ama Monolith olunca insan
yadırgıyor. Reborn’da hiç iyi şeyler de yok mu? Aslında iyi demesem de klasik
Fear mekaniği, suyun yolunu bulduğu gibi kendi halinde işliyor. Aksiyon tam gaz.
Çatışmalara girdikçe, etraf yıkılıyor, kan gövdeyi götürüyor. Aksiyonun
tatminkar yapısı kendini korumuş. Fakat tüm bunlar nereye kadar? Bir süre sonra
yapılanlar kendini tekrar ediyor. Mekanlarda az biraz değişiklik oluyor, ama
monotonluk yağmuru gene yağıyor.

Buradan buraya

En başlarda gerilim olacak, korku olacak diye başladığım Reborn beni daha
sonraları sıkmaya başladı. O gerilim duygusu yok oldu. Oynamaya devam ettim,
ancak DLC beklediğimden daha kısa sürdü ve bitti. Hatta kendi kendime daha önce
içimden geçirdiğim “Acaba ne kadar sürecek bu kasvet?” derken, cevabımı da almış
oldum. Ne yazık ki F.E.A.R. 2: Reborn beklenenden daha kısa sürüyor ve bitiyor.
Neredeyse 1 saat içinde macera sonlanıyor ve “Ne oldu şimdi?” sorusuyla kapanışı
yapıyorsunuz. Ana oyuna paralel giden hikaye fena sayılmaz. Aksiyon var, ama fazlasını beklemeyin. Reborn, Steam üstünden 10$ fiyatla satılıyor, fakat ücretinin karşılığını tam olarak veremiyor. Eksik
olmuş.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu