Frontlines: Fuel of War

Bugüne kadar su ve petrol için savaş konusu sinemada, yazılarda daha birçok
yerde karşımıza çıktı. Kitaplarda yer buldu, hatta bunların üstüne Dünya’nın
geleceğine dair farklı senaryolar bile hazırlanıp, çizildi. Kaos firması da boş
durmadı ve petrol savaşlarını dijital ortama aktarıp, Frontlines: Fuel of War’ı
oyuncuların beğenisine sundu. Frontlines acaba rakiplerinden ayrılıp kendine
nasıl bir yer bulacak?

Benzin bitti

FPS kamera açısını kullanan online bazlı oyun, Western Coalition ve Red Star
Alliance arasında acımasız petrol savaşını konu alıyor. Her iki tarafta toplamda
6 farklı sınıf bulunuyor. Bunlar; Assault, Heavy Weapon, Sniper, Anti-Vehicle,
Special Ops ve Close Combat olarak adlandırılmış. Her sınıfın kendine has
yetenekleri ve silahları bulunuyor. Close Combat yakın çatışmalarda oldukça
etkili. Anti-Vehicle sayesinde araçları havaya uçurabiliyorsunuz. İki
koalisyondaki sınıfların modellemeleri, araçları, silahları; görünüş ve isim
olarak farklı. Ancak hepsi eşit güçte ve birbirinden üstün yanları yok. Firma
genel olarak dengeyi tutturmaya çalışmış.

Genel olarak amacımız haritada belli olan noktaları (Rafineleri) tek tek ele
geçirip, en son olarak rakibin ana üssünü de işgal etmek. Ele geçirdiğimiz
yerler kendi tarafımıza geçtiğinde oradaki araçları, uçaksavar vs…
kullanabiliyoruz. İki tarafta birbirine saldırıp sürekli olarak noktaları ele
geçirmeye çalışıyor ki, burada takım oyunu ve araçlar ağırlığını koyuyor. Tek
kişilik ordu modunda takılmaya çalışırsanız, kısa bir süre hayatta
kalabiliyorsunuz. Araçları kullanması son derece kolay. Toplamda 16 araç var.
Cip, tank, helikopter vs… kullanabiliyoruz. Hatta cip ve bir iki ağır zırhlı
araca 4-5 oyuncu binebiliyor. Bir tanesi kullanırken, diğerleri silahları
kontrol edebiliyor. Ayrıca bir yerden bir yere hızlıca gitmek için araçlara
kesinlikle binmek lazım. Zaten çatışmalar yoğun yaşandığından hemen ekstra güç
olarak sıcak bölgeye intikal etmemiz gerekiyor.

Frontlines’ta her sınıfın kullanabildiği bazı özellikleri yer alıyor. Bu
özelliklere kısaca “Role” yani rol deniliyor. Rol oyunculara; hava saldırısı
yapmak, uzaktan kumandalı patlayıcı Drone göndermek gibi belli özel saldırılar
yapmasını ve kullanmasını sağlıyor. Rolde dört farklı seçenek sunuluyor. Bunlar;
Ground Support, EMP Tech, Drone Tech ve Air Support. Ayrıca bu dördü kendi
içinde üç farklı şekle ayrılıyor. Üç özellikten ilki açık, diğerleri ise kapalı
durumda bulunuyor. Diğer ikisini bir noktayı ele geçirdiğimizde, adam öldürüp
Frag yaptığımızda aldığımız puanlarla açıyoruz. İlk aşama güçsüz oluyor. Ancak
diğer ikisi daha etkili. Genel olarak sıkıştığınız anlarda ilk aşamayı
kullanmanızı tavsiye ederim. Puanlarınızı biriktirip diğer ikisinden birini
çatışma anında kullanmanız daha çok işinize yarayacaktır. Ekranın hemen sağ alt
köşesinde rol göstergesi bulunuyor. Puanlar da bu kısımda mavi bir barla
gösteriliyor. Rol özelliği her sınıfa göre farklı. Araçların ve takım oyunun
ağırlıkta olduğu Frontlines’ta rol fonksiyonu da ele alnınca, her bir oyuncunun
özellikle bir grup olarak gittiği sıcak çatışmalarda rol özelliklerini
kullanarak etkili olduklarını ve savaşı kendi taraflarına bile
çevirebildiklerini belirtebiliriz. Özellikle hava saldırısı ve Drone’lar en
etkili rol özelliği olarak göze çarpıyor.

Meydan muharebesi

64 kişiye kadar destek sağlanan Multiplayer’da, haritalar genel olarak büyük.
Sadece rafinelerin yer aldığı bir çöl, şehir harabesi vs… gibi çeşit çeşit
haritalar bulunuyor. Bunlarda özellikle kalabalık savaşlar bir hayli zevkli
geçiyor.Multiplayer dışında Single Player seçeneği de mevcut. Ancak Single Player,
Frontlines’ın en zayıf halkası. Başladıktan çok kısa bir süre sonra
bitirebilirsiniz. Şurayı ele geçir, sonra buraya git şurayı ele geçir olarak;
Multiplayer’daki ana mantığı yapay zekayla birleştirip oyuncuya tek başına
takılma imkanı sunuyor. Fakat yapay zeka oldukça aptal ve çok kolay yem oluyor.
En başta Single Player’daki bölümler kilitli, fakat oynadıkça bu bölümler
açılıyor. Kısa süresi, bilgisayar kontrolündeki geri zekalı rakiplerle Single
Player daha çok bir alıştırma. Oyunu tanımak ve dinamiklerini öğrenmek için
Tutorial bölümünü oluşturuyor. Kaos Studios, Multiplayer’a yoğunlaşıp Single
Player üstünde uğraşmamış. Zaten online tabanlı Frontlines’tan iyi bir Single
Player da beklememek lazım.

Bu sene çoğu oyunun hazırlandığı ve Epic Games’e iyi kâr sağlayan Unreal Engine
3, Frontlines’ın görsel gücünü oluşturuyor. Oyunda grafikler çok kaliteli olmasa
da, genel olarak yeterli olmuş. Kaplamalarda bazı zamanlar ucuz sırıtmalar
yaşanabiliyor, ancak bu öyle üstünde durulacak bir eksi değil. Unreal Engine
aslında üstüne düşeni de yerine getirmiş. Savaş ortamını bir şekilde sunmayı
başarıyor. Sonuç olarak grafikler çok üstün değil, ama yetiyor.


“Bu sene çoğu oyunun hazırlandığı ve Epic Games’e iyi kâr sağlayan Unreal Engine
3, Frontlines’ın görsel gücünü oluşturuyor.”


Ses konusunda oyunun geneli iyi sayılır. Ancak nedense bazı zamanlarda bir
anlığına kesilip yeniden geldi. Efektler olması gerektiği gibi yerini almış.
Frontlines’ta çevreyle biraz etkileşim de bulunuyor. Belki bir Crysis veya Half
Life 2’deki gibi üstün bir fizik unsuru söz konusu değil. Ancak atmosfere uyması
bakımından, patlayan bir binanın duvarlarının yıkılması veya koruma duvarlarının
dağılması gibi güzel ayrıntılar var. Bunlar savaşa uygun, güzel bir sunum
yaratıyor.

Belki bir gün sonra

Frontlines: Fuel of War, diğer rakiplerinden üstün olmayan ama zevkli bir oyun.
Multiplayer ağırlıklı olduğu için Single Player olarak zayıf. Ancak online
kapışmalar söz konusu olunca yapay zekanın pek takılacağını da sanmam. Unreal
Engine bazlı olduğu için ilerde mod çıkacağını da sanıyorum ki, bu şekilde güzel
değişiklikler ve daha bir zenginlik sağlanabilir. Rol özelliklerini kullanmak
zevkli oluyor. Battlefield tarzından hoşlanıyorsanız ve yeni bir oyun
arıyorsanız Frontlines hoş bir alternatif olarak yerini alıyor.

Exit mobile version