AMD, geçtiğimiz günlerde FSR 2.0 teknolojisi hakkında detaylı açıklamayı Oyun Geliştiriciler Konferansında (GDC) yapacağı ortaya çıkmıştı. Şimdi ise şimdi ise, AMD’nin topluluk web sitesindeki blog yazısında, hem bu teknolojiyi detaylandırdı hem de teknolojinin XBox’ta da destekleneceğini açıkladı.
FSR 2.0 Xbox’ta tamamen destekleniyor
Geçen hafta, Arkane Studios ve Bethesda’da tarafından FSR 2.0’ı alması planlanan ilk oyunun DEATHLOOP olduğunu açıklanmıştı. Sırada FidelityFX Super Resolution 2.0’ı destekleyecek diğer oyunun Luminous Productions tarafından Forspoken olduğunu duyuran AMD, bu teknolojinin Ekim 2022’de çıkacağını ve oyunda yer alalacağını açıkladı.
İzlediğimiz videonun bir noktasında, tam açıklanmamış olsa da hem PC hem de PlayStation 5’in görüntüleri almak için kullanıldığı söylenmiş. Buradan PS5’in de desteklendiğini çıkartabilir miyiz, emin değiliz. Zira alınan FSR 2.0 destekli görüntülerde, hangi platformun kullanıldığını bilmiyoruz. Ancak sitede sadece XBox’ın adı geçiyor.
FidelityFX Super Resolution 2.0, desteklenen oyunlarda kare hızlarını artırmak için tasarlanmıştır; ancak, FSR 2.0’ın gelişmiş bir zamansal yükseltme çözümü olduğu için, FSR 1.0 gibi bir uzamsal yükseltme çözümünden daha fazla grafik kartı talep edeceğini söylemek doğru olur.
FSR 2.0 destekleyen ekran kartları
Blogda yapılan açıklamada aşağıdaki marka ve ekran kartı modellerinin, hangi çözünürlükte FSR 2.0 teknolojisine destek verecekleri açıklanmış.
4K
- AMD: Radeon™ RX 6700 XT, Radeon ™ RX 5700 ve üzeri
- NVIDIA: GeForce RTX™ 3070, GeForce RTX™ 2070 ve üzeri
1440P
- AMD: Radeon™ RX 6600, Radeon ™ RX 5600, Radeon™ RX Vega Serisi ve üzeri
- NVIDIA: GeForce RTX™ 3060, GeForce RTX™ 2060, GeForce® GTX 1080 ve üzeri
1080P
- AMD: Radeon™ RX 6500 XT, Radeon ™ RX 590 ve üzeri
- NVIDIA: GeForce® GTX 16 Serisi, GeForce® GTX 1070 ve üzeri