Oyun Ön İncelemeleri

Ghost Master

İlk olarak E3’te gün yüzüne çıkıp birçok kişiyi videosuyla hayrete düşüren
Ghost Master özellikle konusuyla oldukça dikkat çekeceğe benziyor. Oyunun
yayımcısı, Sheep gibi basit oyunlara imza atmış olan ve Türkiye’de de
distrübitörlüğü bulunan Empire Interactive(yani oyunun Türkiye’ye gelme ihtimali
oldukça fazla). Oyunda daha önce pek kullanılmamış olan bir tema konu edinmiş.
Kısaca bir hayalet çetesini yöneteceğiz ve bu çetemizle seçilmiş evlere girip
insanları korkutup evlerinden kaçırmaya çalışacak veya kalplerine indireceğiz!!

Aslında oyun türünün ilk örneği değil. Mega Drive’da tam dört sene şu an
adını hatırlayamadığım bir oyunu oynamıştım; daha çok aksiyonvari, inanılmaz
zevkli bir oyundu. Ayrıca şu sıralar çıkması beklenen Hauntings adlı oyunda da
amaç aynı olacakmış! Neyse biz dönelim Ghost Master’a. Oyunda tam 20 adet level
bulunacak ve insanları korkutmakla görevlendirilmiş 50’ye yakın psikopat
hayaleti kullanma imkanımız olacak(birbirinden farklı olarak ise 15 tane).
Ayrıca bu hayaletlerin kendilerine özel güçleri (insanları korkutmaya yarayan
güçleri) 150 civarında olacak ve bunların genelini büyü gibi güçler oluşturacak.
Yani “bu” ,”höö”,”hüeee” gibi yöntemler pek işe yaramayacak. Evdeki elektrikli
sandalye(??), vazo, gitar, televizyon gibi eşyaları da bir korkutma aracı olarak
kullanabileceğiz ve tabii ki duvarlardan da geçebileceğiz. Ve çok ilginçtir en
büyük belalımız polisler olacak(şeytan kovucular falan da olur herhalde)

Aaaaaaaaa o yeşil şey de ne!

İnsanlar ise size karşı cinsiyetleri ve kişiliklerine göre farklı davranışlar
sergileyecekler. Mesela 80’lik büyük anneler tak diye kalpten giderken,
soğukkanlı gençler sizle baş etmeye çalışacaklar ve etrafta boş boş
dolaşmayacaklar. Öğrenciler ders çalışırken(bizim gibi :)) anneler ev işleriyle
uğraşacaklar. Grafikler ise şu ana dek gördüğümüz kadarıyla oldukça çok
renkliler ama bu konuda çok iddialı olmadıkları kesin. Karakterler oldukça
tatlı, dış modellemelerde ilgi çekici gözükse de şimdilik çok iyi olduğunu
söyleyemeyiz, kesin kararımız oyunu oynadığımız zaman verilecektir(peh).
Müziklerin ise mükemmele yakın olduğu söyleniyor. Korkutucu oldukları kadar
tatlıymışlar da.

Ghost Master’ın kesinle tek bir strateji veya tek bir aksiyon oyunu
olmadığını söylüyor yapımcılar. Çünkü söylediklerine göre bu unsurlardan her
ikisi de oyunda çok dengelenmiş bir şekilde bulunacakmış. Yapımcılar ne derse
desin, sanki oyun aksiyona daha yakın olacakmış gibi geliyor bana.

Korkularınla yüzleş ama fazla abartma!

PC ve PS2 platformları için çıkacak olan oyun öncelikle Mart 2003’de PC,
birkaç ay sonra da PS2 için piyasada olacak ve belkide Türkiye’deki raflarda(vay
hayatımda ilk defa bu lafı kullandım) da yerini alacak ve kalan boşluklarada
serpiştirilip rafları dolu gibi gösterebilecek.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu